اولين کامپيوتر بدون کيس MSI با مشخصات مخصوص بازي رونمايي شد

کامپیوترهای بدون کیس یا All-in-One PCها روز به روز محبوب‌تر می‌شوند و قرار است جایگزین کامپیوترهای شخصی سنتی شوند. اما در این بین کمتر AIOای ارائه شده که مناسب گیمرها و علاقمندان به بازی بوده و از قدرت پردازش بالای مورد نیاز بازی‌های سنگین امروزی برخوردار باشند.  حال به نظر می‌رسد که MSI در نمایشگاه CEBIT امسال یک محصول مناسب را برای گیمرها معرفی کرده است.

شرکت MSI با کامپیوتر بدون کیس AG2712، بازار پرسود علاقندان به بازی را هدف قرار داده است و یک محصول زیبا و قدرتمند را معرفی کرده است.

در تمام دو سال گذشته که MSI مشغول تولید انواع کامپیوترهای AIO بوده، هیچ مدلی برای طرفداران دو آتشه بازی ساخته نشده است. و البته دلیل این امر به وضوح مشخص است: هیچ یک از این کامپیوترها طراحی انعطاف پذیر و سایز بندی مناسبی ندارند و گذشته از این به هیچ وجه همانند لپ‌تاپ های مخصوص گیم، قابل حمل نیستند. (البته نه اینکه لپ‌تاپ ها با ان وزن 3 کیلوگرمی‌شان کاملا قابل حمل هستند! اما باز هم نسبت به یک پی سی یا ال این وان مانند یک جاسویچی به حساب می‌آیند!)

اما حالا ام اس ای درتلاش است تا از این شانس خود برای جذب کاربرانی که یک مدل باریک‌تر و جذاب‌تر را که فضای بسیار کم‌تری را نیز نسبت به یک PC اشغال می‌کند نهایت استفاده را ببرد.

AG2712 دارای یک صفحه نمایش 27 اینچی است که تفاوت چندانی با صفحه نمایش دیگر AIOها ندارد. بدنه این مدل دارای لبه‌هایی براق و زیبا است. در پشت این مدل یک پایه (استند) تاشو شفاف و زیبا و یک اسپیکر استریو با فناوری (THX) وجود دارد. نکته منفی درباره این اسپیکر با‌کیفیت آن است، که متاسفانه فاقد ساب ووفر است که باعث می‌شود صدا های بم از کیفیت و عمق کم تری برخوردار باشند.

اما از انجا که اصلی ترین گزینه برای یک گیمر حرفه‌ای که عاشق اجرای برترین بازی‌های روز در روان ترین حالت ممکن است، مشخصات سخت افزاری قدرتمند می‌باشد این مدل از یک پردازنده (Core i7) سری Ivy-Bridge بهره می‌برد که کمپانی ادعا می‌کند به گونه‌ای بهینه سازی شده که نیازی به استفاده از نسل جدید پردازنده‌های اینتل از خانواده Haswell نداشته باشد و احتمالا امکان تعویض آن در آینده نیز میسر نخواهد بود. این مدل به عنوان واحد پردازشگر گرافیک از یک کارت گرافیک انویدیا GeForce 670MX بهره می‌برد که هرچند مخصوص لپ‌تاپ و در کلاس مینی طراحی شده اما به فضای کم در دسترس قطعا گزینه ای مناسب به شمار می‌رود. MSI راه های ارتباطی فیزیکی مناسبی را نیز برای این مدل در نظر گرفته است: یک درگاه ورودی و یک درگاه خروجی HDMI، خروجی VGA، پورت شبکه اترنت-کارت خوان با پشتیبانی از چندین فرمت و یک درایو اپتیکال کارامد (احتمالا بلوری)، ورودی هدفون و سوکت خروجی صدا و همینطور 6 پورت USB نسخه 3.

{photo}91/12/15/MSI-all-in-one-AG2712{/photo}

کامپیوتر بدون کیس جدید MSI به لطف صفحه نمایش 27 اینچی FULL HD که البته از زاویه دید خوبی نیز برخوردار بوده و همچنین بدنه درخشان و زیبا و مشخصات تقریبا راضی کننده، جذاب به نظر می‌رسد. پردازنده اصلی آن نیز قدرتمند است اما کارت گرافیک آن برای گیمرهای حرفه‌ای ناامید کننده است.

MSI همچنین به فکر افرادی با درآمد کمتر نیز بوده است: مدل AG2212که از طراحی مشابه و پردازشگر اینتل Core i3 استفاده می‌کند نیز با مشخصات سخت افزاری اندکی ضعیف‌تر همزمان با مدل 2712 آماده فروش خواهند بود.

قیمت و زمان عرضه نهایی این محصولات هنوز مشخص نشده است و پیش‌بینی درباره آن نیز بسیار مشکل است، اما احتمالا MSI بزودی آنها را آماده فروش و عرضه نهایی خواهد نمود.

با وجود اینکه ما قطعات موبایل را برای یک کامپیوتر مخصوص بازی ترجیح نمی‌دهیم اما تا عرضه نهایی و تست آن به صورت عملی نمی‌توان درباره قدرت آن نظر دقیقی داد.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*