نمایشگاه MWC 2018

نمایشگاه MWC 2018 ؛ چه انتظاراتی از بزرگترین نمایشگاه موبایل دنیا داریم؟

چیزی به آغاز نمایشگاه MWC 2018 باقی نمانده است و شرکت‌های مختلف، خود را برای این رویداد بزرگ آماده می‌کنند. اما در نمایشگاه MWC 2018 منتظر چه اتفاقاتی باید باشیم؟

در حالی که اپل و گوگل ترجیح می‌دهند رویداد جداگانه و اختصاصی خود را داشته باشند، تقریبا همه سازندگان بزرگ دیگر، برای حضور در بارسلون آماده شده‌ند تا از آخرین دستاوردهای خود رونمایی کنند. همچنین، گوگل حضور گسترده‌تری داشته و آخرین نسخه از اندروید را نمایش خواهد داد، اما خبری از معرفی موبایل جدید نیست.

همانند سایر کنگره‌های جهانی موبایل، بسیاری از اطلاعات و جزئیات مربوط به محصولات مختلف در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و در عوض، ما با مجموعه‌ای از شایعات رو به رو هستیم. به هر شکل، در این بخش انتظارات خود از نمایشگاه MWC 2018 را تشریح خواهیم کرد.

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

با نادیده گرفتن کنگره جهانی موبایل 2017 و پرده‌برداری از خانواده گلکسی S8 در رویدادی جداگانه، سامسونگ با مشتی پر به بارسلون بازگشته است. هم‌اکنون دعوت‌نامه‌های رسمی برای پرچمداران این شرکت ارسال شده است و ما می‌دانیم که گلکسی S9 در تاریخ 25 فوریه (6 اسفند) به صورت رسمی معرفی می‌شود. به علاوه، سامسونگ از تجهیز این گوشی به یک چیپ مبتنی بر هوش مصنوعی جدید خبر داده است.

این‌ها تمام اطلاعات رسمی ما در رابطه با پرچمداران آینده سامی بود؛ اما نقش شایعات در رابطه با مشخص شدن جزئیات مربوط به این گوشی های هوشمند را نمی‌توان نادیده گرفت. به لطف تلاش‌‌های ایوان بلس، یکی از افشاگران مورد اعتماد حوزه فناوری، ما با شکل ظاهری احتمالی گلکسی اس 9 آشنا هستیم.

نمایشگاه MWC 2018

به دوربین دوگانه که برای نخستین بار در سری محصولات گلکسی S مورد استفاده قرار می‌گیرد، توجه کنید. گفته می‌شود محصولات آینده سامسونگ می‌توانند تصاویر مختلف را در نور کم، با دقت بالاتری در مقایسه با گذشته ثبت کنند؛ زمینه‌ای که پیش‌تر سامسونگ در آن موفق بود. سنسور اثر انگشت نیز احتمالا در بخش پشتی ولی این‌بار زیر دوربین اصلی قرار خواهد گرفت تا بر خلاف شایعات مرتبط با تقلید سامسونگ از اپل و شبیه‌سازی سیستم تشخیص چهره پرچمدار این شرکت، آیفون ایکس فعلا تنها گوشی بازار با فناوری Face ID باشد.

اسپیکرهای بهتر، توانایی ضبط ویدیوهای صحنه آهسته، ایموجی‌های سه‌بعدی (چیزی مشابه انیموجی‌های اپل)، حاشیه‌های کمتر و البته قیمت بالاتر نسبت به پرچمداران سال گذشته، از مواردی هستند که احتمالا طی روزهای آینده شاهد محقق شدن آنها خواهیم بود.

اگرچه گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از مورد انتظارترین گوشی های امسال بوده و بیش از سایر محصولات توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند، اما محصولات بسیار جذاب دیگری هم در راه نمایشگاه MWC 2018 هستند.

سونی و ال جی

بعد از سامسونگ، ال جی و سونی دو سازنده بزرگ دیگری هستند که انتظار می‌رود در نمایشگاه MWC 2018 شاهد معرفی پرچمداران جدید آنها باشیم. سونی همواره تمایل به نمایش محصولات جدید خود در بارسلون دارد. حالا نیز زمزمه‌هایی از تغییر زبان طراحی گوشی های هوشمند این شرکت و روی آوردن آنها به عرضه محصولاتی با نمایشگر بدون حاشیه به گوش می‌رسد.

ما کاملا از برنامه‌های سونی برای رویداد امسال مطلع نیستیم، اما ژاپنی‌ها قصد برگزاری کنفرانسی اختصاصی را داشته و دو گوشی اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ پریمیوم 2، از گزینه‌های احتمالی روی میز هستند. حتی اگر سونی صفحه نمایش و سخت افزار داخلی این تلفن های هوشمند را ارتقا دهد، انتخاب اسامی گیج‌کننده هم‌چنان کمی آزاردهنده است.

نمایشگاه MWC 2018

در سوی دیگر میدان، ال جی از نسخه به‌روزشده V30 همراه با سیستم هوش مصنوعی رونمایی خواهد کرد. این یعنی دوربین اصلی با توانایی بالاتری در شناسایی تصاویر به دست کاربران می‌رسد که در نتیجه آن، دستگاه تشخیص می‌دهد شما مشغول ثبت عکس یا ویدیو از چه چیزی هستید و تنظیمات را مطابق با آن اعمال می‌کند. به علاوه، ما باید در انتظار مجموعه‌ای از دستورهای صوتی بهینه‌شده برای گوگل اسیستنت باشیم.

اگرچه بسیاری از کاربران در انتظار معرفی LG G7 هستند، ولی ملاقات با این گوشی در نمایشگاه MWC 2018 بعید بوده و احتمالا سازندگان، رونمایی از آن را به تعویق خواهند انداخت. پیش‌تر ال جی از معرفی گوشی های کمتر در آینده خبر داده بود؛ به همین جهت برای آشنایی با برنامه‌های این شرکت، تا آغاز رویداد بارسلون باید منتظر باشیم.

سایر شرکت‌ها

در رابطه با تاخیر در مورد عرضه گوشی های هوشمند صحبت کردیم، بد نیست به برنامه‌های دو سازنده بزرگ دیگر یعنی هواوی و اچ تی سی هم اشاره‌ای داشته باشیم. به نظر می‌رسد این شرکت‌های آسیایی برای معرفی محصولات جدید خود تا مارس یا آوریل منتظر خواهند ماند. این یعنی در کنگره جهانی موبایل 2018 خبری از پرده‌‌برداری از گوشی های قابل اشاره توسط این دو کمپانی نخواهد بود. هرچند، ممکن است هواوی از یک گجت 2 در 1 مبتنی بر ویندوز 10 رونمایی کند.

این‌که هواوی و اچ تی سی نمی‌خواهند محصولات خود را در سایه خبری سامسونگ معرفی کنند و یا به زمان بیشتری برای توسعه محصولات خود نیاز دارند یا نه، موضوعی‌ست که تنها گذشت زمان آن را مشخص می‌کند.

نمایشگاه MWC 2018

در رابطه با اچ تی سی، برای چندین سال است که دموی هدست واقعیت مجازی Vive یکی از بخش‌های برجسته این رویداد محسوب می‌شود و ما نمایش هدست جدید Vive Pro را در نمایشگاه موبایل بارسلون پیش‌بینی می‌کنیم. ممکن است امسال شاهد انتشار برخی اخبار مرتبط با فناوری واقعیت مجازی باشیم، اما خبری از سخت افزار جدید یا قابل توجه نخواهد بود.

همانند سایر کنگره‌های جهانی موبایل، به جز گوشی های پرچمدار، امسال باز هم گجت‌های جذاب و غیر معمول بسیاری پیش روی علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. نمایشگاه MWC 2018 از 26 فوریه (7اسفند) تا 1 مارس (10 اسفند) برگزار می‌شود.