گلکسی اس 9

گلکسی اس 9 سامسونگ؛ بررسی شایعات پیرامون مشخصات، ویژگی‌ها، دوربین و قیمت

به بهانه نزدیک شدن به زمان معرفی گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (Samsung +Galaxy S9)، در ادامه نگاهی به مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت پرچمداران جدید سامسونگ خواهیم داشت.

هنوز یک سال هم از زمان عرضه گلکسی S8 و +S8 نمی‌گذرد، اما این تلفن های هوشمند با طراحی آینده‌نگرانه عرضه شدند و هنوز هم از بهترین محصولات موجود در بازار هستند. با این حال، هفته آینده قرار است دو گوشی گلکسی S9 و +S9 به عنوان نسل جدید پرچمداران سری گلکسی S، در بارسلون معرفی شوند.

تا به امروز، بسیاری از جزئیات و ویژگی‌های مربوط به پرچمداران آینده سامسونگ از طریق منابع مختلف لو رفته است. با این وجود، هم‌چنان بسیاری از کاربران در انتظار معرفی این گوشی های هوشمند هستند. اطلاعاتی که در این بخش گردآوری شده‌اند، چشم‌انداز خوبی از قابلیت‌ها و امکانات کلی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را پیش روی علاقه‌مندان قرار خواهند داد.

طراحی

پیش از هر چیز، امسال نباید در انتظار یک زبان طراحی جدید از سوی سامسونگ باشید چرا که کره‌ای‌ها محصول جدید خود را با تکیه بر پرچمداران سال گذشته طراحی کرده‌اند. البته این موضوع همیشه هم بد نیست.

گلکسی اس 9

متاسفانه در گوشی های سری گلکسی اس 9 سامسونگ، خبری از کاهش کلی حاشیه‌های صفحه نیست. سازندگان از ترکیب شیشه و آلومینیوم استفاده می‌کنند تا محصولی نفیس پیش روی علاقه‌مندان قرار گیرد. از آنجایی که طراحی منحنی دو طرف نمایشگر به یکی از مشخصه‌های برجسته محصولات رده بالای سامسونگ تبدیل شده است، وجود چنین چیزی در پرچمداران 2018 چندان عجیب نخواهد بود. ما انتظار داریم قاب پشتی نیز با طراحی منحنی به سمت فریم آلومینیومی ساخته شود. این رویکرد علاوه بر راحت‌تر کردن کار با گوشی، جلوه خاصی به دستگاه می‌بخشد.

یکی از ویژگی‌های مشترک بسیاری از محصولاتی که در سال 2017 عرضه شدند، طراحی بدون حاشیه بود که البته گلکسی S8 و +S8 از پیشگامان آن بودند. فعلا خبری از کنار گذاشتن این زبان طراحی نیست، ولی به نظر می‌رسد با آمدن هر نسل جدید، ویژگی‌های آن بهتر از قبل می‌شود. در نتیجه، ممکن است این گوشی ها با بهره‌گیری از حاشیه‌های باریک‌تر، با نسبت صفحه به بدنه بهتر به فروش رسند. البته اگر سازندگان این کار را انجام ندهند هم تصمیم نادرستی نخواهد بود. به هر صورت، حاشیه‌ها کم‌کم در حال از بین رفتن هستند و شما باید این سبک طراحی جدید را دوست داشته باشید!

با در نظر گرفتن این موضوع، پیش‌تر شاهد انتشار مجموعه کاملی از تصاویر این تلفن هوشمند بودیم که این گوشی را در رنگ‌های مختلف نشان می‌داد. تصاویر ضمیمه‌شده، یکی از رنگ‌‌های جدید این موبایل هستند:

این تصاویر نیز توسط وب‌سایت Phonearena و با تکیه بر شایعات طراحی شده‌اند که البته ممکن است با طرح نهایی تفاوت داشته باشند:

طراحی فلزی جدید

اخیرا سامسونگ نام تجاری Metal 12 را از طریق اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) ثبت کرده که ظاهرا یک آلیاژ منیزیم-آلومینیوم مقاوم و سبک است که توسط خود این شرکت توسعه پیدا کرده و در مدل 2018 لپتاپ Notebook 9 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. ثبت این نام تجاری، سر نخ‌های متعددی نسبت به استفاده از آن در سایر محصولات سامسونگ به ما می‌دهد که این محصولات شامل مواردی همچون سری گلکسی اس 9 و ساعت هوشمند گیر اس 4 می‌شوند. اما آلیاژهای منیزیم و آلومینیوم چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ اگرچه تفاوت در چنین گوشی های سبک‌وزنی چندان قابل توجه نیست، اما منیزیم در حجم و چگالی یکسان، وزن کمتر و مقاومت بالاتری نسبت به آلومینیوم دارد.

در گذشته و همراه با عرضه گلکسی اس 7 هم سامسونگ به دنبال استفاده از منیزیم بود، ولی به نظر می‌رسد 2018 سالی‌ست که این کمپانی به رویای استفاده از منیزیم دست پیدا می‌کند. البته ثبت تنها یک علامت تجاری به معنی به‌کارگیری آن در پرچمداران آینده نیست. با این حال، چشمان تیزبین از هیچ موردی غافل نخواهند بود.

گلکسی اس 9

بیکسبی، مقاومت در برابر آب و سیستم صوتی

جدای از حفظ طراحی کلی محصولات خانواده گلکسی S8، نسل جدید همراه با بسیاری از ویژگی‌های قبلی همچون استاندارد IP68 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به دست کاربران خواهد رسید. کلید مخصوص بیکسبی باز هم در موبایل جدید سامسونگ در نظر گرفته شده است که البته امیدواریم این‌بار شخصی‌سازی آن امکان‌پذیر باشد. بخش جلویی میزبان اسکنر عنبیه چشم هم خواهد بود که گفته می‌شود این‌بار به جای سنسوری 2 مگاپیکسلی، از سنسوری 3 مگاپیکسلی استفاده شده است تا دقت آن افزایش پیدا کند.

از دیگر موارد قابل توجه می‌توان به عدم حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا بر خلاف بسیاری از رقبا و اسپیکرهای استریو اشاره کرد. سازندگان از بلندگوی پایینی و اسپیکر earpiece برای تولید صدای استریو استفاده کرده‌اند.

در مورد سنسور انگشت چطور؟

اگرچه تعبیه این اسکنر روی صفحه نمایش بعید به نظر می‌رسد، بسیاری از منابع از قرارگیری آن در بخش پشتی خبر داده‌اند. هرچند، سرانجام سامسونگ به درخواست‌های کاربران گوش کرده و این حسگر را به بخش پایینی دوربین منتقل کرده است. در این صورت هنگام استفاده از آن، به اشتباه لنزهای دوربین را لمس نخواهید کرد.

گلکسی اس 9

ویژگی‌های ممکن دیگر

نسل جدید داک DeX

مطابق با شایعات، نسخه دیگری از این داک با نام دکس پد در حال توسعه بوده و همراه با گوشی های جدید سامسونگ معرفی خواهد شد. نسخه جدید این گجت به صورت تخت طراحی شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا با قرار دادن گوشی خود روی آن، از موبایل به عنوان تاچ پد استفاده کنند. گفته می‌شود دکس پد با پرچمداران نسل قبلی یعنی نوت 8 و سری اس 8 سازگار خواهد بود.

آیا خبری از هوش مصنوعی خواهد بود؟

سامسونگ مشغول اتمام توسعه واحد پردازش عصبی (NPU) خود بوده و ممکن است از آن در محصولات آینده خود استفاده کند. یکی از منابع مدعی شده این گوشی های جدید عملکردی بهتر از هواوی و اپل در زمینه هوش مصنوعی خواهند داشت.

اسکن هوشمند

به نظر می‌رسد سامسونگ از قابلیتی جدید با نام “Intelligent Scan” در گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس استفاده خواهد کرد. این سیستم با ترکیب اسکنر عنبیه چشم و سیستم تشخیص چهره می‌تواند روشی متفاوت و جدید را برای باز کردن قفل دستگاه پیش روی کاربران قرار دهد.

صفحه نمایش

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، نمایشگر این گوشی های جدید تفاوت چندانی با گذشته نخواهد داشت. این یعنی حتی اندازه صفحه نمایش هم تغییر نمی‌کند.

گلکسی اس 9

از آنجایی که اطلاعات مجزای چندانی در رابطه با نمایشگر محصولات سری گلکسی اس 9 در دست نیست، تصور می‌کنیم سازندگان از ویژگی‌های نسل قبلی استفاده خواهند کرد. در این صورت، گلکسی S9 و گلکسی +S9 به صفحه نمایشی سوپر آمولد با اندازه‌های 5.8 و 6.2 اینچی، وضوح 1440×2960 و نسبت 18.5:9 تجهیز خواهند شد. به علاوه، احتمالا این اسمارت فون ها باز هم از دامنه‌های رنگ DCI-P3 و sRGB/Rec.709 و همین‌طور حالت HDR پشتیبانی خواهند کرد.

گلکسی اس 9

اگرچه نمایشگرهای حساس به فشار جدید نیستند، ولی شانس استفاده از آنها در سری گلکسی اس 9 وجود دارد. همچنین به لطف بهره‌گیری از اندروید اوریو به صورت پیش‌فرض، دستورهای پیچیده‌تر توسط این موبایل ها پیش‌بینی شده و کاربران می‌توانند بیش از پیش با دستگاه تعامل داشته باشند.

دوربین

گلکسی اس 9

تصویری که چندی پیش از جعبه گوشی آینده سامسونگ به بیرون درز کرد، اطلاعات جالبی از گلکسی S9 و گلکسی  S9 پلاس را در اختیار کاربران قرار داد. یکی از مهم‌ترین این موارد، ویژگی “Super Slow-mo” و توانایی دستگاه در ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ هزار فریم بر ثانیه است. سامسونگ با بهره‌گیری از جدیدترین سنسور سه‌لایه که اخیرا معرفی شده است، می‌تواند به این ویژگی دست پیدا کرده و اولین رقیب سونی و گوشی اکسپریا XZ پریمیوم باشد. علاوه بر این، حالا دوربین این گوشی های هوشمند، دقیق‌تر و بهتر از گذشته قادر به فوکوس کردن هستند. به گفته سازندگان، فوکوس “Super PD” حتی در نور پایین به منظور فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تر، به صورتی هوشمند قادر به شناسایی فاصله آبجکت‌هایی است که با سرعت بالا در حرکت هستند.

اگر این سنسور جدید از برند ISOCELL قادر به ثبت ویدیوهای 1080p با نرخ 480 فریم بر ثانیه باشد، آن‌گاه به صورت تئوری، ضبط ویدیوهای 720p با نرخ 960 فریم بر ثانیه نیز ممکن خواهد بود. سونی نخستین شرکتی بود که به کمک سنسوری دولایه، ضبط ویدیوهایی با نرخ 960 فریم بر ثانیه را به دنیای گوشی های هوشمند آورد؛ اما این سیستم مشکلات خاص خود را دارد و تنها چند میلی‌ثانیه را با این نرخ بالا ضبط می‌کند. به هر صورت، امیدواریم دوربین گوشی های جدید کره‌ای‌ها محدودیت‌های زمانی را از میان بردارند.

گلکسی اس 9

علاوه بر ضبط ویدیوهای صحنه آهسته، به نظر می‌رسد دوربین اصلی گلکسی اس 9 با دیافراگم متغیر f/1.5-f/2.4 به دست کاربران خواهد رسید. در این صورت، زمانی که قصد ثبت عکسی در محیط‌های کم‌نور یا ضبط ویدیوهای صحنه آهسته را داشته باشید (در واقع جایی که به نور بسیار زیادی برای عکاسی نیاز است)، دیافراگم دوربین برای دریافت نور بیشتر، در بازترین حالت خود قرار می‌گیرد. برای ثبت محتوا در محیط‌های پورنور نیز این کار با دیافراگم f/2.4 انجام خواهد شد. علاوه بر این، دیافراگم بازتر به افکت بوکه که پیش‌تر همراه با گلکسی نوت 8 معرفی شده بود نیز کمک بسزایی می‌کند.

گلکسی اس 9

اما علت استفاده سازندگان از دیافراگم ثابت در پرچمداران مختلف چیست؟ زمانی که شما بخواهید تصاویر را با f/1.5 ثبت کنید، محتوا به خاطر اختلالات لنز، وضوح خود را از دست می‌دهند. البته این حالت در رابطه با محیط‌های کم‌نور صدق نمی‌کند چرا که با دریافت نور بیشتر، عکس‌ها با دقت بالاتری ثبت می‌شوند.

نمونه عکس ثبت‌شده با دوربین گلکسی اس 9

اخیرا تصاویر منتسب به دوربین گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 در فضای مجازی منتشر شده است که البته ما نسبت به صحت آنها چندان مطمئن نیستیم.

در این عکس‌ها، تصویری از یک ساختمان را می‌بینیم که در زمینه دامنه دینامیکی، گلکسی اس 9 عملکرد بهتری داشته و جزئیات را با دقت بالاتری ثبت کرده است. همان‌گونه که کاربر شبکه اجتماعی ردیت نیز اشاره کرده، این عکس به گونه‌ای است که حالت HDR در گلکسی اس 9 فعال و در گلکسی اس 8، غیر فعال باشد.

سخت افزار

پرچمداران جدید سامسونگ قرار است همانند نسل قبلی، در دو نسخه مختلف با تراشه‌های اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 روانه بازار شوند. هر دو این چیپ‌ها با فناوری ساخت 10 نانومتری تولید شده‌اند و با ویژگی‌های متنوع در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

اسنپدراگون 845 از فناوری LPP سامسونگ بهره برده و همراه با پردازشگر گرافیکی آدرنو 630 تولید خواهد شد. کوالکام با در نظر گرفتن فناوری 5G، این تراشه را طراحی کرده است که به لطف پشتیبانی از LTE Cat. 18، در حالت تئوری، دست‌یابی به حداکثر سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه را امکان‌پذیر می‌کند.

از سوی دیگر، اگزینوس 9810 نیز با پشتیبانی از چنین سرعت دانلود بالایی، به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای تجهیز شده و می‌تواند محتوا را با سرعتی بسیار بالا پردازش کند. هرچند مطابق با بنچمارک‌هایی که از طریق GeekBench منتشر شده است، احتمالا این تراشه نسبت به نسخه مجهز به اسنپدراگون، کمی قوی‌تر خواهد بود.

حافظه رم

گفته می‌شود گلکسی اس 9 به منظور ایجاد تفاوت در میان پرچمداران سامسونگ، تنها در یک نسخه 4 گیگابایتی عرضه می‌شود. گلکسی اس 9 پلاس نیز همانند گلکسی نوت 8، به 6 گیگابایت حافظه رم تجهیز خواهد شد. بدون شک این میزان رم که در پرچمداران قبلی هم دیده می‌شد، پاسخگوی تمام نیازهای کاربران خواهد بود، ولی احتمالا آن‌گونه که باید احساس پرچمدار سال 2018 القا نمی‌شود.

گلکسی اس 9

حافظه داخلی

انتظار می‌رود گلکسی S9 در دو نسخه مختلف، با 4 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شود که این میزان کاملا معقول است.در سوی دیگر، گلکسی S9 پلاس حق انتخاب بیشتری را پیش روی علاقه‌مندان قرار داده و در سه نسخه مختلف، با حافظه 64، 128 و 256 گیگابایتی به فروش خواهد رسید.

باتری

به نظر می‌رسد امسال خبری از تغییر ظرفیت باتری نیست و این تلفن های هوشمند به باتری‌های 3 هزار و همین‌طور 3 هزار و 500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز می‌شوند.

شارژ سریع و شارژ بی سیم

با فراگیرتر شدن شارژ بی سیم، نسل جدید محصولات سامسونگ هم به این سیستم دوست‌داشتنی تجهیز خواهند شد. به نظر می‌رسد این کمپانی امسال یک شارژر 10 وات جدید را پیش روی کاربران قرار خواهد داد که البته هنوز توانایی آن در شارژ هم‌زمان دیگر دستگاه‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اطلاعات موجود در رابطه با نسخه مخصوص بازار چین و تایوان از گوشی های سری گلکسی اس9، شارژ معمولی 5 ولت / 2 آمپر و شارژ بی سیم 9 ولت / 1.67 آمپر / 15 وات را نشان می‌دهد که تفاوتی با سری گلکسی اس 8 ندارند. در این صورت نباید در انتظار سرعت بالاتر باشید.

قیمت و زمان عرضه

از آنجایی که اطلاعات موثقی در رابطه با قیمت در دست نیست، حدس و گمان ما بر مبنای قیمت نسل قبلی خواهد بود. هرچند به خاطر مالیات، می‌توان قیمت 50 دلار بالاتر را پیش‌بینی کرد.

گلکسی اس 9

افشاگران می‌گویند علاقه‌مندان باید خود را برای گران‌ترین گوشی های سری گلکسی سامسونگ آماده کنند. گلکسی اس 7 با قیمت پایه 650 دلار و گلکسی اس 8 با قیمت پایه 750 دلار عرضه شد. آیا این به معنی افزایش قیمت و عرضه گلکسی اس 9 با قیمت پایه 850 دلار است؟

کنگره جهانی موبایل 2018 از تاریخ 26 فوریه آغاز خواهد شد و پرچمدار سامسونگ، یک روز زودتر یعنی در تاریخ 25 فوریه (6 اسفند) رونمایی می‌شود. متاسفانه هنوز زمان عرضه این گوشی ها به صورت رسمی اعلام نشده است. ولی مطابق با شایعات، احتمالا 16 مارس (25 اسفند) شاهد عرضه آنها خواهیم بود.

گجت نیوز مراسم رونمایی از این تلفن های هوشمند را به صورت کامل پوشش خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. بزرگترین مشکل گلکسی تو ایران قیمتشه

  2. نکته جالب اینه که دوربین به طور کامل معرفی میشه ولی حتی اشاره ای به سایز سنسور نمیشه خیلی عجیبه که مهمترین ملاک دوربین اینقدر بی اهمیت شده!!!

  3. طراحی فوق العاده ای داره ولی قیمتش…

  4. اینا همش در حد شایعه س تا معرفی نشه حرفی نمیشه زد

  5. صفحه نمایش آیفون 10 اپل 5.8 اینچی و بدون حاشیه است. این اولین باری بود که اپل آیفونی با این اندازه نمایشگر و سبک بدون حاشیه روانه بازار کرد، اما در سمت مقابل گوشی ال‌جی وی 30 از نمایشگری 6 اینچی بهره می‌برد که به مراتب بزرگ‌تر از نمایشگر آیفون 10 است. پس اگر اهل وبگردی و تماشای فیلم باشید، صفحه نمایش ال‌جی وی 30 جذاب تر از نمایشگر آیفون 10 عمل می‌کند.