لاشه هواپیمای تهران یاسوج

لاشه هواپیمای تهران یاسوج در ارتفاعات کوه دنا پیدا شد

سرانجام پس از دو روز جستجو، بالگردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران موفق شدند لاشه هواپیمای تهران یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کنند و نیروهای امدادی نیز به نقطه سقوط اعزام شده‌اند.

صبح روز یکشنبه، 29 بهمن 1396، هواپیمای ATR با هدایت کاپیتان حجت الله فولاد از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه یاسوج پرواز کرد، اما در نزدیکی فرودگاه یاسوج و در حوالی رشته کوه‌های دنا، این هواپیما ناپدید شد و متاسفانه به نظر می‌رسید با قله‌های آن اطراف برخورد کرده باشد. عملیات جستجوی لاشه هواپیمای تهران یاسوج به سرعت آغاز شد، اما با توجه به شرایط بد جوی مانند بارش برف و باران، مه غلیظ و وزش شدید باد، این عملیات در دو روز اول نتیجه‌ای در بر نداشت و هیچ نشانه‌ای از هواپیمای سانحه دیده پیدا نشد.

مختصات دقیق محل کشف لاشه هواپیمای تهران یاسوج

سرانجام امروز صبح، بالگردها و پهپادهای سپاه توانستند لاشه هواپیمای تهران یاسوج را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کنند. مختصات دقیق جغرافیایی محل سقوط این هواپیما در کوه دنا (منطقه نقل در بخش دناکوه سمیرم اصفهان)، N30-4208 و E-514293 اعلام شده است. رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران و همچنین هلال احمر ایران این خبر را تایید کرده‌اند.

لاشه هواپیمای تهران یاسوج

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفته از 4 هلیکوپتر برای انتقال اجساد استفاده خواهد شد. همچنین سخنگوی اورژانس ایران اعلام کرد در محل سقوط هواپیما، 2 متر برف وجود دارد و به همین دلیل فعلا از وضعیت اجساد اطلاعی در دست نیست. مجتبی فدا، جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان نیز می‌گوید این هواپیما به کوه «پازن پیر» برخورد کرده است.

کاپیتان هلیکوپتری که لاشه هواپیمای تهران یاسوج را مشاهده کرده در ساعت 10 و 35 دقیقه صبح امروز گفت:

ما امروز ساعت 7 صبح از اصفهان بلند شدیم و بیش از یک ساعت بعد متوجه شدیم که هواپیما در فاصله حدودا 30 متر پایین‌تر از نوک قله برخورد کرده و برخی از قطعات بزرگ هواپیما مشاهده شد.

لاشه هواپیمای تهران یاسوج

محل حدودی برخورد هواپیما با رنگ زرد و فرودگاه یاسوج با رنگ قرمز مشخص شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در خصوص وضعیت جوی منطقه و عملیات جستجو و انتقال لاشه هواپیما و پیکرهای سرنشینان گفت وضعیت جوی منطقه اجازه فرود بالگرد در محل سقوط هواپیما را نمی‌دهد، اما بررسی‌ها و تلاش همکاران همچنان ادامه دارد. کاپیتان گودرزی، خلبان امداد و نجات هلال احمر هم اظهار کرد هواپیما به سخت‌ترین جای ممکن برخورد کرده و همین موضوع کار امداد و نجات را سخت‌تر کرده است. همچنین عابد، رئیس سازمان هواپیمایی تاکید کرد پس از دسترسی به تجهیزاتی که در لاشه هواپیمای تهران یاسوج وجود دارد، می‌توانیم علت دقیق حادثه را بیان کنیم و در حداقل زمان ممکن، علت حادثه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. هرچقدر هم تسلیت بگیم بازم نمیشه از این غم ها گذشت

  2. تسلیت عظیم به مردم ایران

  3. واقعا باید تبریک گفت بعد دو روز پیداش کردن اونم تو کشور خودمون
    آدم از این همه روداری خندش میگیره

  4. بازم دمه بچه های سپاه گرم
    کاره هر مرد نیست خرمن کوفتن