بهترین کارت های گرافیک

معرفی بهترین کارت های گرافیک اقتصادی در سال 2018

خرید کارت گرافیک خوب می‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری برای یک کاربر باشد! در این مطلب با بهترین کارت های گرافیک که می‌توانید در سال 2018 خریداری کنید آشنا می‌شویم. مزیت لیست تهیه شده، وجود تنوعی از مدل‌های مختلف است، به طوری که هر برای بودجه‌ای یک کارت گرافیک قوی پیدا می‌شود.

مهم نیست هدف اصلی شما از حساسیت برای جمع‌آوری قطعات کامپیوتری چیست، چرا که در هر صورت با استفاده از سخت افزارهای قدرتمند سود خواهید برد. در حال حاضر، گیمرها، ماینرها و استخراج‌کننده‌های ارزهای دیجیتالی و همچنین ویرایشگرهای ویدیو و در کل ادیتورها، اصلی‌ترین مخاطبان خرید از بین بهترین کارت های گرافیک هستند، اما کاربران عادی نیز از انتخاب یک کارت گرافیک قوی سود زیادی خواهند برد.

یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌ها حین انتخاب از بین بهترین کارت های گرافیک ، قیمت بسیار بالای آن‌ها است، اما نباید فراموش کرد بسیاری از گیمرها که بیشترین طرفداران کارت‌ های گرافیک قدرتمند هستند، به خرید مدل‌های بالارده واقعا نیازی نداشته و یک مدل میان‌رده نیز برای آن‌ها کفایت می‌کند. به عبارت دیگر، بسیاری از کاربران بدون دلیل، برای خود لیستی از سخت افزارهای بسیار قدرتمند (و البته گران قیمت) به منظور سر هم کردن یک سیستم کامپیوتری جمع می‌کنند، در حالی که آن‌ها، قدرت سخت افزاری بیش از نیاز کاربران دارند.

بهترین کارت های گرافیک

انتخاب یک کارت گرافیک اقتصادی

در خرید سخت افزار برای سر هم کردن یک سیستم کامپیوتری، پیش از هر کاری باید نیازهای خود را به طور دقیق مشخص کنید. اغلب کاربران قادر نیستند از حداکثر توان سخت افزارهای در اختیارشان استفاده کنند و این به معنی صرف هزینه بیهوده است. اگر قصد شما داشتن یک ایستگاه پایه برای اجرای بازی‌های واقعیت افزوده نیست، واقعا نیازی به خرید کارت های گرافیک بالارده نداشته و یک مدل میان‌رده نیز برایتان کفایت می‌کند.

البته برخی کاربران به کیفیت اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌دهند، به طوری که یک نمایشگر گیمینگ 4K برای خود تهیه کرده‌اند. برای این دسته از کاربران نیز بهترین کارت های گرافیک میان‌رده کفایت نمی‌کند. روی هم رفته، کاربران در سال جاری، از خرید بهترین کارت های گرافیک یکی از مقاصد زیر را در سر دارند:

  • اجرای بازی‌ها با کیفیت فول اچ‌دی
  • واقعیت مجازی
  • پخش 4K
  • استخراج ارزهای دیجیتالی

اما پیش از انتخاب یک مدل مشخص، باید برند مد نظر را تعیین کنیم. خوشبختانه برخلاف دنیای گوشی های هوشمند، حین خرید کارت گرافیک گزینه‌های زیادی در دسترس نیست، به همین دلیل انتخاب ساده‌تر است. باید از بین بهترین کارت های گرافیک ای ام دی و یا انویدیا یکی را انتخاب کنید.

ای ام دی در برابر انویدیا

در حالت کلی، انویدیا به ازای هر وات عملکرد بهتری ارائه می‌کند، در حالی که تمرکز ای ام دی بر روی هزینه است. متاسفانه تب داغ ارزهای دیجیتالی که بعد از بالا رفتن ناگهانی قیمت بیت کوین افزایش یافت، سبب شد قیمت بسیاری از کارت های گرافیک میان‌رده و بالارده همچون انویدیا GTX 1080 و ای ام دی Vega افزایش پیدا کند.

با توجه به قیمت‌های تقریبا نامعقول، تنها می‌توانیم مدل‌هایی را بر اساس بازار کنونی پیشنهاد کنیم. بعد از فروکش کردن تب ارزهای دیجیتالی که انتظار داریم به زودی رخ بدهد، این قیمت‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد. خوشبختانه گزینه‌های زیادی برای خرید از بین بهترین کارت های گرافیک وجود دارند.

بهترین کارت های گرافیک

در سال 2018 ای ام دی معماری رایزن را در ترکیب با طراحی Vega کنونی ارائه کرد. شرکت سازنده این ساختار هیبریدی را به جای GPU (واحد پردازش گرافیکی)، APU (واحد پردازش سریع) نام نهاده است. یک APU با GPU و CPU متفاوت است. اگرچه عملکرد آن به اندازه یک جی پی یو اختصاصی نیست، اما در مقایسه با iGPU اینتل گزینه بسیار مناسب‌تری محسوب می‌شود. تعداد زیادی از کاربران، برای سال‌های طولانی از لپ تاپ‌های مجهز به APU ای ام دی استفاده کرده و قادر بوده‌‌اند بسیاری از بازی‌های مدرن را با گرافیک معقول و قابل قبول اجرا کنند.

بهترین کارت های گرافیک سال 2018

در این قسمت، بهترین کارت های گرافیک را بر اساس قیمت دسته‌بندی می‌کنیم. بدون شک اگر از توانایی خود برای استفاده از حداکثر توانایی یک کارت گرافیک مطمئن هستید، باید با صرف هزینه بیشتر، مدلی بالا‌رده‌ خریداری کنید. اما این موضوع برای اغلب کاربران صدق نمی‌کند.

گران قیمت‌ترین کارت گرافیک: جی فورس GTX 1050 Ti

قیمت در فروشگاه آمازون: 220 دلار

بهترین کارت های گرافیک

به جرات مدل GTX 1050 Ti، در حال حاضر اقتصادی‌ترین کارت گرافیک موجود در بازار است. این مدل به GDDR5 مجهز شده و هر نوع محتوای در وضوح 1080p را به راحتی مدیریت و پردازش می‌کند. البته این مدل برای محتواهای 4K و یا اجرای بازی‌های واقعیت افزوده با استفاده از هدست بسیار قدرتمند اچ تی سی وایو مناسب نیست.

بهترین کارت های گرافیک

با این حال می‌تواند برای ایستگاه پایه هدست واقعیت افزوده اوکولوس یک انتخاب عاقلانه و اقتصادی باشد. در هر صورت برای گیمرها، اقتصاد‌ی‌ترین گزینه موجود در بازار کنونی است. اگر بخواهیم با در نظر گرفتن قدرت و قیمت، یک مدل هم‌تراز با محصولات سری Vega ای ام دی معرفی کنیم، باید مدل جی فورس GTX 1050 را نام ببریم.

روی هم رفته، اصلی‌ترین ویژگی‌های GTX 1050 Ti، پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی توانمند (به غیر از اچ تی سی وایو)، پردازش بی‌نقص محتواهای فول اچ‌دی و مجهز شدن به GDDR5 است.

کارت گرافیک کمی ارزانتر از 1050: رادئون RX 560

قیمت در فروشگاه آمازون: 173 دلار

بهترین کارت های گرافیک

یکی دیگر از بهترین کارت های گرافیک کنونی، ای ام دی RX 560 است که با وجود داشتن قیمتی معقول، ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. سرعت آن در مقایسه با مدل‌های قبلی افزایش پیدا کرده و می‌تواند محتواهای 1080p را با گرافیک متوسط رو به بالا پردازش کند. میزان مصرف انرژی و گرمای تولید شده توسط آن معقول بوده و با این حال، قیمت زیر 200 دلار دارد.

بهترین کارت های گرافیک

البته کارت گرافیک GTX 1050 در چند زمینه این مدل را شکست می‌دهد، اما برای کاربرانی که هزینه برایشان اهمیت زیادی دارد، RX 560 بهترین جایگزین برای جی فورس GTX 1050 است. حین خرید RX 560 خیلی مراقب باشید، چرا که دو ورژن از آن وجود داشته و به ترتیب با پردازنده‌های جربان 896 و 1024 عرضه می‌شوند.

ویژگی‌های کلی این مدل عملکرد متوسط رو به بالا در مقابل محتواهای فول اچ‌دی، مصرف انرژی بسیار معقول، میزان تولید گرمای پایین و قیمت مناسب با در نظر گرفتن توانایی‌‌های قطعه است.

جایگزینی ارزان‌تر برای 1050: RX 460

بهترین کارت های گرافیک

وب سایت Trusted Reviews، به RX 460 به عنوان یکی از بهترین کارت های گرافیک اقتصادی، امتیاز 4 را از 5 داده است. این مدل به لطف داشتن 2 گیگابایت DDR5، سرعت 1220 مگاهرتز و پردازنده جریان 896، در بین یکی از اقتصادی‌ترین کارت های گرافیک حال حاضر بازار کامپیوتر قرار می‌گیرد. خوشبختانه نسخه 4 گیگابایتی آن نیز موجود است.

بهترین کارت های گرافیک

RX 460 توانسته در بنچمارک‌ها تقریبا مشابه با GTX 1050 عمل کند. یکی از دلایل موفقیت آن توانایی تولید فریم‌های بیشتر در هر ثانیه است. همانند دیگر محصولات ای ام دی، یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این مدل، مصرف انرژی پایینتر و تولید گرمای کمتر است. مهمترین ویژگی‌های مدل RX 460، پردازش متوسط محتواهای 1080p، مصرف انرژی و تولید گرمای پایین و قیمت بسیار مناسب است.

کارت گرافیک اقتصادی انویدیا : Nvidia GT 1030

بهترین کارت های گرافیک

در ابتدا باید تصریح کنیم اگرچه این مدل در بین بهترین کارت های گرافیک قرار می‌گیرد، اما نباید از آن انتظار تحلیل بازی‌های 4K و یا واقعیت مجازی را داشته باشید. همچنین نمی‌توان از آن انتظار داشت محتواهای 1080p را به بهترین وجه ممکن با کیفیت بالا پردازش کند. با این حال می‌توانیم مطمئن باشیم طبق هزینه پرداخت شده، بهترین‌ها را دریافت خواهیم کرد.

اگرچه قیمت این محصول کمتر از 100 دلار است، اما می‌تواند ویدیوهای 4K را تحلیل و پردازش کند. با خرید Nvidia GT 1030 از بابت اجرای بازی‌های قدیمی و همچنین برخی بازی‌های جدید در رزولوشن فول اچ‌دی خاطر جمع خواهید بود. اگر دوست دارید با هزینه‌ای اندک یک سیستم کامپیوتری سر هم کرده و به جمع استخراج‌کنندگان بیت کوین بپیوندید، Nvidia GT 1030 همچنان یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌های پیش رو است.

البته توانایی آن در بحث استخراج ارزهای دیجیتالی به اندازه GTX 1060 نیست، اما در هر صورت امکان انجام این کار را بدون صرف هزینه‌ای زیاد فراهم می‌کند. اصلی‌ترین ویژگی‌های این مدل پخش ویدیوهای 4K، امکان استفاده برای استخراج ارزهای دیجیتالی و پردازش بازی‌های قدیمی (و حتی برخی موارد جدید) در رزولوشن فول اچ‌دی است

محصول ارزشمند ای ام دی: Ryzen 5 2400G APU

قیمت در فروشگاه آمازون: 170 دلار

بهترین کارت های گرافیک

بسته به نیازهای شما، انتخاب یک APU شرکت ای ام دی می‌تواند برای جیبتان بسیار مناسب باشد! قیمت آن‌ها از 100 دلار آغاز می‌شود. Ryzen 5 2400G دارای چهار هسته، هشت رشته و یازده CU با حداکثر سرعت 3.9 گیگاهرتز است. فراموش نکنید قابلیت‌های گرافیکی آن در مقایسه با یک GPU دارای همین قیمت یکسان نیست، به همین دلیل توصیه می‌کنیم درباره APUها اطلاعات بیشتری به دست آورده و سپس دست به انتخاب بزنید.

طبق امتیازهای بنچمارک‌ها، Ryzen 5 2400G رقیب سرسخت Nvidia GT 1030 محسوب می‌شود. اگر هزینه جمع‌آوری یک سیستم کامپیوتری دارای پردازنده Core-i3 اینتل به همراه کارت گرافیک GT 1030 را در نظر بگیرید، اقتصادی‌ بودن خرید Ryzen 5 مشخص می‌شود، مخصوصا این که برای بیشتر کاربران، عملکرد تقریبا یکسانی خواهد داشت.

البته بر اساس بنچمارک‌های Anandtech، ممکن است در اجرای برخی بازی‌ها به مشکل برخورد کنید، اما این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که چیزی بیش از تنظیمات متوسط رو به بالا برای محتواهای فول اچ‌دی انتظار داشته باشید. همانند GT 1030 انویدیا، اصلی‌ترین ویژگی‌های APU‌های ای ام دی شامل Ryzen 5 2400G، پخش ویدیوهای 4K و اجرای بازی‌های قدیمی با کیفیت 1080p است. نباید از وجود یک پردازنده درون آن‌ها غافل شد.

نتیجه‌گیری

در بازار قطعات کامپیوتر، مدل‌های بسیار زیادی موجود است که بدون در نظر گرفتن قیمت می‌توان از میان آن‌ها دست به انتخاب زد. متاسفانه افزایش درخواست‌ها به منظور خرید کارت گرافیک که از تلاش کاربران برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتالی ناشی شده، بازار را از این دسته از سخت افزارها خالی کرده است. همین موضوع مسبب اصلی افزایش قیمت‌ها است.

با این حال همچنان می‌توان از بین بهترین کارت های گرافیک کنونی دست به انتخاب زد و موردی اقتصادی را برگزید. اگر یک گیمر تشنه کیفیت بالای پخش نبوده و حتی اغلب بازهای کامپیوتری معمولی اجرا می‌کنید، خرید یک APU ای ام دی و یا یک GT 1030 پیشنهاد مناسبی برای شما است.

برای اجرای بازی در رزولوشن فول اچ‌دی با کیفیت متوسط، RX 460 بسیار مناسب است. اگر می‌خواهید در همین وضوح تصویر بازی‌ها را با کیفیت متوسط رو به بالا اجرا کنید، خرید یک GTX 1050 Ti و یا RX 560 بهتر خواهد بود. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم درباره APU‌ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. شاید آن‌ها گزینه‌ای ایده‌آل بر اساس نیازهای شما باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. باید بابتش وام گرفت

  2. بخدا هیچ کدومو نمیشه خرید
    همه بالای یه تومنن