با فناوري ميکروفن دو غشايي HTC One آشنا شويد

اسمارت فون جدید شرکت اچ تی سی یعنی One دارای ویژگی های قابل توجهی است. یکی از بخش های آن میکروفن منحصربه فرد قرار گرفته برروی این دستگاه می باشد که از آن با نام dual-membrane  یا دو غشایی یاد می شود. به گفته شرکت اچ تی سی، این میکروفن قابلیت ضبط صدایی شفاف و واضح تر در شرایطی که صداهایی بلند پخش می شود را دارد.

بعنوان مثال اگر شما در یک کنسرت در حال ضبط یک ویدئو باشید، احتمالا صدای شما بسیار بد ضبط می شود چرا که نویزهای زیادی برروی میکروفن تاثیر می گذارند. dual-membrane یا “دو غشایی” شرکت اچ تی سی راه حلی برای از بین بردن نویز و ضبط بسیار خوب صدا را در اختیار کاربران این اسمارت فون قرار می دهد.

این شرکت تایوانی اخیرا توضیحاتی در مورد نحوه عملکرد این سیستم داده است:

    این روزها در اسمارت فون های مختلف از یک میکروفن “single-membrane” یا “تک غشاء” استفاده می شود که محدودیت هایی را برای ضبط کلی صدا به همراه  دارد. در سیستم دو غشایی تمرکز بر دو بخش قرار میگیرد.

    ۱.حساسیت بالا یا High sensitivity که بر کیفیت صدا در ولوم بسیار پایین تاثیر میگذارد (اندازه گیری شده با Sound to Noise Ratio یا SNR).

    2.افزایش قابلیت برای ضبط سطوح صوتی بالا، که بر صداهای ضبط شده در ولوم بالا تاثیر می گذارد (اندازه گیری شده با Sound Pressure Level یا SPL).

این شرکت توضیح می دهد:

    همراه با معرفی BoomSound در HTC One، ما این مشکل را با معرفی دو میکروفن MEMS دو غشایی برای ضبط صدا حل میکنیم.

همراه با این طراحی، هر غشاء در خدمت یک هدف خاص قرار می گیرد، یکی برروی حساسیت بالا تمرکز کرده و دیگری برروی فشار صوتی بالا متمرکز شده است. پس هنگامی که یک کاربر می خواهد صدای ضبط شده را پخش کند، صدای ضبط شده از دو غشاء پخش می شود، صدایی که فاقد نویز پس زمینه است.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*