حالت تاریک اندروید

آیا حالت تاریک یا دارک مود سرانجام به اندروید می‌آید؟

حالت تاریک اندروید یا همان دارک مود (Dark Mode)، یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های کاربران از گوگل است. علاوه بر ویژگی‌های ظاهری این حالت، کاربران دارای گوشی های مجهز به پنل OLED از امکان کاهش مصرف انرژی بعد از فعا‌ل‌سازی حالت تاریک اندروید بهره خواهند برد.

Issue Tracker یک ابزار شرکت گوگل است که به لطف آن، ردیابی اشکالات و باگ‌های موجود در محصولات نرم افزاری آن امکان‌پذیر می‌شود. کاربرانی که از مدت‌ها قبل مشتاقانه این سرویس را دنبال می‌کردند، خبری بسیار خوشحال‌کننده دریافت کردند، اما بعد گذشت زمانی کوتاه، گوگل آب سردی بر پیکره آن‌ها ریخت.

یک کاربر درباره حالت تاریک اندروید، که می‌تواند در گوشی های دارای نمایشگرهای OLED کمک بسیار زیادی به افزایش عمر باتری کند، سوالی مطرح کرده بود. در پاسخ به طرح این ایراد، پاسخ «برطرف شده» (Fixed) ارائه شد. یک کارمند گوگل اعلام کرده بود تیم مهندسی اندروید این ویژگی را اضافه کرده و در آپدیت‌های آتی سیستم عامل موبایل گوگل، همه کاربران آن را دریافت خواهند کرد.

حالت تاریک اندروید در کار نیست!

متاسفانه گوگل، اکنون این خبر را اشتباه خطاب کرده است. این شرکت در گفتگو با وب سایت Android Police اعلام کرد مشکل یاد شده به خاطر عدم ارتباط صحیح با تیم مدیریت‌کننده پروژه متن باز اندروید به وجود آمد. چیزی که این شرکت به یک آپدیت آتی اندروید اضافه کرده، ویژگی مربوط به توسعه‌دهندگان است. به لطف این ویژگی‌، آن‌ها خواهند توانست اپلیکیشن‌هایی با قابلیت حالت شب توسعه‌ بدهند.

عدم پاسخ‌دهی صحیح یک کارمند گوگل سبب شد کاربران زیادی تصور کنند حالت تاریک اندروید به زودی در دسترس تمامی کاربران این سیستم عامل قرار خواهد گرفت. البته چنین قابلیتی پیشتر به طور انحصاری برای گوگل پیکسل 2 ارائه شده بود. درست به همین دلیل طرفداران پروپاقرص اندروید که دوست‌دار دریافت جدیدترین به‌روزرسانی‌ها هستند، به سراغ دستگاه‌های سری نکسوس و پیکسل ساخت دست گوگل می‌روند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خب این که خیلی وقته توی سامسونگ هست

  2. دق کشتون کرد این ان روید ?