گوشی آلکاتل 5

گوشی آلکاتل 5 رسما معرفی شد؛ نمایشگر 5.7 اینچی و سخت افزار رده ابتدایی

تی سی ال ساعاتی پیش از برگزاری رسمی نمایشگاه MWC 2018 از گوشی موبایل آلکاتل 5 (Alcatel 5) خود پرده برداری کرد. این گوشی ارزان قیمت از نمایشگری با نسبت 18:9 برخوردار است. در ادامه با مشخصات فنی و قابلیت‌های آن بیشتر آشنا شوید.

تی سی ال طی هفته‌های گذشته خیلی چراغ خاموش حرکت کرد و مشخص نبود آن‌ها از چه محصولاتی قصد دارند معرفی کنند، اما یکی از آن‌ها که انتظارش هم می‌رفت معرفی شود گوشی آلکاتل 5 است که دقایقی پیش رسما شرکت مذکور از آن پرده گشود. البته این محصول یک پرچمدار نبوده و بر مشخصات میان رده خود تکیه می‌کند.

نمایشگر 18:9 در گوشی ارزان آلکاتل 5

این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 5.7 اینچی IPS بهره می‌برد که ارائه کننده نسبت جدید و مرسوم 18:9 است. به نظر می‌رسد که TCL به مفهوم فوق عریض، حتی در گوشی های بسیار ارزان قیمت خود نیز پایبند بوده است. نمایشگر این گوشی همچنین از وضوح +HD یا معادل 1440×720 پیکسل بهره می‌برد. هرچند این کمپانی قصد دارد در نمایشگاه MWC 2018‌ از یک گوشی به نام 3V نیز رونمایی کند که از نمایشگری با وضوح بالاتر +Full HD بهره می‌برد، اما جذابیت اصلی حول محور گوشی آلکاتل 5 به نظر می‌رسد. این گوشی از حاشیه‌های حداقلی در اطراف نمایشگر خود برخوردار بوده و به نظر می‌رسد تقریبا حاشیه پایینی نخواهد داشت. این طراحی برای یک گوشی ارزان قیمت بسیار چشم‌گیر است، اما از آنجایی که دکمه‌های ناوبری بر روی نمایشگر تعبیه شده‌اند، این می‌تواند برای ارگونومی دستگاه کمی مشکل ساز شود.

گوشی آلکاتل 5

ابعاد آلکاتل 5 برابر با 152.3 در 71.1 در 8.4 میلی‌متر است و وزن آن نیز 144 گرم خواهد بود. در اطراف این گوشی پلاستیک دیده می‌شود، اما جنس اصلی بدنه را فلز مشکی یا طلایی تشکیل می‌دهد.

از نظر مشخصات فنی، آلکاتل 5 به یک تراشه 8 هسته‌ای به نام MT6750 ساخت شرکت مدیاتک تکیه می‌کند که با 2 یا 3 گیگابایت رم و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی همراه است. دوربین پشتی این گوشی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 همراه با یک فلاش LED دو کاناله و قابلیت‌های اضافی‌تری نظیر EIS، ردیاب نور، اسلوموشن و ویدیو داستانی است. اگر رزولوشن 12 مگاپیکسلی برای شما ناکافی است، این دوربین می‌تواند عکس‌هایی تا حداکثر وضوح 16 مگاپیکسل نیز بگیرد.

دوربین سلفی دوگانه با افکت‌های جذاب

دو دوربین سلفی در دسترس کاربران خواهد بود: یکی از آن‌ها 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0‌ و زاویه دید 120 درجه‌ای بوده که دوربین اصلی است و دیگری یک دوربین 5 مگاپیکسلی است که این دو همراه با یک فلاش LED‌ خواهند بود. این گوشی ارائه کننده افکت‌های سلفی بسیار جذابی است که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

از دیگر مشخصات فنی این گوشی باید به یک پیکربندی دو سیم کارت نانو بسته به مدل انتخابی و پشتیبانی از اینترنت Cat.4 LTE اشاره کرد. بلوتوث 4.2، جی پی اس همراه GLONASS، وای فای b/g/n، درگاه میکرو یو اس بی 2 و یک رادیو اف م به صورت استاندارد بر روی گوشی آلکاتل 5 نصب خواهند بود و قابلیت NFC نیز در برخی مدل‌ها وجود دارد. برای تامین امنیت گوشی یک اسکنر اثر انگشت بر روی قاب پشتی آن تعبیه شده و قابلیت تشخیص چهره‌ای به نام Face Key را نیز می‌توانید به لطف دوربین جلوی گوشی در اختیار داشته باشید. یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه‌ی تامین انرژی دستگاه را بر عهده دارد.

TCL متعهد شده است که گوشی آلکاتل 5 را به بازارهای مختلفی در سراسر جهان عرضه کند که امیدواریم ایران نیز یکی از آن‌ها باشد. این گوشی در رنگ‌های مشکی متالیک و طلایی متالیک به عرضه درخواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چقدر شبیه سونی هست این گوشی