دوربین سلفی گلکسی S9

دوربین سلفی گلکسی S9 سامسونگ دارای استیکرهای سه بعدی و اسکنر هوشمند خواهد بود

دوربین سلفی گلکسی S9 سامسونگ ممکن است همچون دوربین اصلی آن، تبدیل به نقطه قوت پرچمدار سال 2018 این شرکت شود. دوربین سلفی گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس  (+Galaxy S9) از استیکرهای سه بعدی همانند انیموجی پشتیبانی کرده و اسکن صورت را به صورتی هوشمندانه انجام می‌دهد.

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به زودی رونمایی شده و سپس همانند تمامی محصولات سری S این شرکت، تبدیل به دو مورد از بهترین گزینه‌های خرید برای طرفداران اندروید خواهند شد. بر اساس آن چه تاکنون از شایعات و اخبار شنیده‌ایم، این دو گوشی از نظر ظاهری تغییرات جزیی خواهند داشت، اما به جز دوربین اصلی، سایر مشخصات فنی یکسان باقی می‌مانند.

بعد از لو رفتن مشخصات فنی گلکسی اس 9 سامسونگ با انتشار عکس جعبه آن، به اعجاب‌انگیز بودن دوربین این گوشی به لطف مجهز شدن به گشودگی دریچه دیافراگم متغیر و فیلم برداری سوپراسلوموشن پی بردیم، اما به نظر می‌رسد دوربین سلفی گلکسی S9 نیز دست‌خوش تغییراتی اساسی خواهد شد.

گلکسی اس 9

سامسونگ پیش از این نیز از برخی ویژگی‌های مورد استفاده در محصولات دیگر شرکت‌ها الهام گرفته است. اکنون طبق گزارش‌های جدید SamCentral، این شرکت یک قابلیت تشخیص چهره پیشرفته و فناوری شبیه به فیس آیدی را در نخستین پرچمداران سال 2018 خود توسعه داده است. درست همانند دوربین سلفی آیفون ایکس که با نام TrueDepth شناخته می‌شود، اسکن پیشرفته صورت کاربر توسط دوربین سلفی گلکسی S9 انجام خواهد شد. نکته جالبتر این که این دوربین از استیکرهای سه بعدی پشتیبانی می‌کند، قابلیتی که به طور ناخودآگاه ما را به یاد انیموجی می‌اندازد.

این نخستین مرتبه‌ای نیست که سامسونگ تصمیم دارد یک گوشی خود را به سیستم تشخیص چهره مجهز کند و در این زمینه، قدمت بیشتری نسبت به اپل دارد. اما تفاوت سیستم تشخیص چهره جدید سامسونگ که با نام “Intelligent Scan” شناخته می‌شود، همانند تفاوت فیس آیدی و سیستم‌های تشخیص چهره کنونی است. به عبارت دیگر، Intelligent Scan نسل پیشرفته‌تر احراز هویت از طریق اسکن صورت کاربر محسوب می‌شود.

گلکسی اس 9

با استفاده از اسکنر عنبیه چشم و قابلیت‌های تشخیص چهره جدید، دوربین سلفی گلکسی اس 9 سامسونگ قادر می‌شود مکانیزم احراز هویتی سریعتر و ایمن‌تری ارائه کند. همانند فیس آیدی، این سد امنیتی قادر است در زمان عدم وجود نور کافی و یا حتی تاریک بودن محیط وظیفه خود را به درستی انجام بدهد. برای باز کردن گوشی کافی است به دوربین سلفی حتی در زمانی که نمایشگر خاموش بوده و گوشی قفل است نگاه کنید.

دوربین سلفی گلکسی S9 سامسونگ، احراز هویت را در صدم ثانیه انجام می‌دهد

اما طبق شایعات، قابلیت دیگر دوربین سلفی گلکسی S9 استیکرهای سه بعدی است که به طور مستقیم در پاسخ به انیموجی توسعه یافته است. بر خلاف انیموجی، کاربرد این قابلیت از نام آن به خوبی پیداست. آن‌ها شکلک‌هایی برای انتقال حس و حال شما به دیگران در زمان ارسال پیام‌های متنی هستند، با این تفاوت که برخلاف استیکرهای مرسوم، ساختار و شکلی سه بعدی دارند. سامسونگ سال گذشته نیز  استیکرهایی را در نرم افزار دوربین خود اضافه کرد که قادر بودند صورت کاربر را پیدا کرده و انیمیشن‌هایی را به آن به صورت واقعیت افزوده اعمال کنند. چنین قابلیتی را کاربران امروز به طور گسترده در بخش فیلترهای اینستاگرام استفاده می‌کنند. اما این اشکال دارای دو بعد بودند. بر اساس شایعات جدید، امسال قرار است به لطف پیشرفته‌تر شدن دوربین سلفی گلکسی S9 ، شاهد نسخه سه بعدی آن‌ها باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این گوشی عالی میشه و دوربینش عالی تر

    منتظر رونمایش در کمتر از 1 ماه دیگه هستیم

  2. فقط شیائومی، سا هنگ و آیفون مفت نمی ارزن