فروشگاه اینترنتی

چگونه یک فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

چگونه باید یک فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ در این مقاله به شما می‌آموزیم که یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کرده و انواع کالاها را در آن به فروش برسانید و به مرز سوددهی مناسبی برسید.

چه چیزی می‌تواند در اینترنت به فروش برسد؟ تاکنون این سوال را از خود پرسیده‌اید؟ اگر چرخی در اینترنت بزنید، انواع و اقسام فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌ها را می‌بینید که اجناس و خدماتی را به صورت اینترنتی به فروش می‌رسانند. همان کالا و خدماتی که در گذشته ما باید برای تهیه‌ی آن به بازار می‌رفتیم ولی اکنون از طریق اینترنت به دست ما می‌رسد پس احتمالا جواب خواهید داد: خب تقریبا همه چیز.

فروشگاه ساز

بله درست است تکنولوژی باعث پیشرفت سریع در تمام امور زندگی بخصوص مبادلات شده است، تقریبا می‌توان هرچیزی را از طریق اینترنت عرضه کرد و به فروش رساند. از لوازم دیجیتالی و برقی گرفته تا خدماتی مانند خرید بیمه و بلیط و تورهای سفری.

تمامی این موارد، موضوعاتی هستند که تا قبل از این به طریق سنتی و از طریق معاملات رودرو به دست می‌آمدند. در حقیقت تمام تلاش مبتکرین اینترنت نیز همین است و به همین خاطر است که می‌بینیم اکنون همه چیز را به‌صورت اینترنتی داریم از تاکسی‌های آنلاین گرفته تا سفارش غذا، از خرید مایحتاج روزانه‌ی منزل تا وسایل دیجیتالی….

و این همان تحولی است که نه تنها شکل داد و ستد قدیمی بلکه سبک زندگی را نیز تغییر داده است. دیگر لزومی به خروج از منزل یا محل کار برای خرید نیست، فقط لازم است از طریق موبایل یا سیستم کامپیوتری در اینترنت  کالای مورد نظر را جستجو کرد تا وسیله‌ی دلخواه خود را با قیمت مناسب بیابید. بدون صرف زمان و انرژی اضافی و بدون معطلی و ماندن در ترافیک و جستجو در مغازه‌های گوناگون.

فروشگاه ساز شاپفا

و این قافله‌ای است که اگر هر کس از آن جا بماند دیگر نمی‌تواند به مقصد برسد یا به سختی خواهد رسید. پس فعالین تجاری به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی می‌روند، چون یک فروشگاه اینترنتی کوچک و یا مرتبط به کسب و کار خانگی بدون صرف هزینه‌ی اجاره‌ی مکان و باقی رتق و فتق‌های اداری یک محل کار جدید می‌سازد و صاحبان آن می‌توانند محصولات و خدمات خود را در آنجا به فروش برسانند.

همچنین یک فروشگاه اینترنتی، کاریزمای جدیدی به کسب و کار می‌دهد. و می‌تواند تبدیل به یک  برند شود. که تبدیل به  یک تریبون رسمی داد و ستد می‌شود که هیچ محدودیت جغرافیایی ندارد و این  یعنی راهی برای داشتن مخاطبین بزرگتر و آگاه‌تر از مشتریانی که تاکنون به صورت فیزیکی داشته‌اند

چگونه می‌توان وارد بازار اینترنتی شد؟

برای  جواب بدین سوال نخست باید از خود بپرسید که چه چیزی را می‌خواهید بفروشید؟فروشگاه‌های اینترنتی در ساده‌ترین شکل  به سه دسته تقسیم می‌شوند که مرتبط با نوع کالاهای فروشی هستند و این سه دسته عبارتند از:

  • کالاهای معمولی که در دور و برمان می‌بینیم، مانند یک ماشین ریش تراشی،میز، لباس
  • کالاهای دیجیتالی مانند انواع کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌های صوتی، فیلم و مشابه آن
  • امور خدماتی مانند بیمه‌های آنلاین، فروش بلیط مسافرت و غیره

نحوه‌ی کار این فروشگاه‌ها ساده است. جنس یا خدمات مورد نظر را در فروشگاه اینترنتی می‌بینید، می‌پسندید، انتخاب می‌کنید، با استفاده از کارت بانکی و یک درگاه پرداخت آنلاین خریداری می‌کنید.

 فروشگاه اینترنتی

محصولات موجود در این فروشگاه اینترنتی می‌توانند هرچیزی باشند از گوشی‌های موبایل گرانقیمت خارجی تا بذرها و کودهای دست ساز داخلی. حتی  دستاورد یک کسب و کار خانگی مانند شال‌گردن‌ها و بلوزهای بافتنی  و یا  یک کسب و کار نیمه دولتی مانند نحوه‌ی پرکردن فرم‌های امکان‌سنجی پروژه نیز می‌تواند وارد چرخه‌ی فروش در فروشگاه‌های اینترنتی شود. این نوع عرضه مستقیما از طریق تحویل کالا به مشتری پایان می‌پذیرد.

چه چیزهایی را می‌توان از طریق فروشگاه اینترنتی فروخت؟

اگر محصولات شما کالا باشد. جواب این مسئله دقیقا به توانایی اداره‌ی پست در ارسال بسته‌های پستی برمی‌گردد. مثلا اداره‌ی پست نمی‌تواند یک خودروی سنگین وزن را منتقل کند یا یک محصولی که سریع فاسد می‌شود را پست کند.  برای این موارد نیز راه حلی وجود دارد و آن داشتن یک فروشگاه اینترنتی است که به‌صورت محدود عمل کند.

یک فروشگاه اینترنتی که در یک منطقه با محدودیت جغرافیایی فعالیت بپردازد می‌تواند به کسب و کار رونق دوچندان بدهد،  به عنوان مثال یک فروشگاه محلی در تهران که فست‌فود می‌فروشد (گرچه تهران شهر بزرگی است ولی می‌توان یک روزه با وسیله‌های شهری کالا را به دست مشتری رساند. پس یک فروشگاه اینترنتی است که به صورت محدود عمل می‌کند)

اما در کنار همین فروشگاه‌های اینترنتی محصولات و یا خدماتی هستند که قابلیت فروش از طریق درگاه پرداخت اینترنتی را ندارند، به طور مثال فروشگاه تجهیزات سنگین، کارخانه‌های تجهیزات مهندسی، مراکز خدمات درمانی، کلینیک‌های مراقبت از حیوانات و….

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی چه باید کرد؟

این روزها سایت شاپفا با ساخت یک فروشگاه ساز آنلاین تمام امور را آسان کرده است و شما لازم نیست برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی هزینه‌ی هنگفتی را صرف کنید، ساز و کار در شاپفا بسیار به سادگی صورت می‌پذیرد و عینا همانند یک فروشگاه اینترنتی چون شما سایت و امکاناتی که مایل هستید در فروشگاه اینترنتی باشد را انتخاب می‌کنید بعد طرح گرافیکی را بر‌می‌گزینید و در آخر هم بعد از پرداخت اینترنتی فروشگاه اینترنتی خود را افتتاح می‌کنید.

شاپفا ، فروشگاه ساز آنلاین

مزیت عمده‌ی شاپفا نسبت به پروسه‌ی طراحی فروشگاه‌های اینترنتی در چند گزینه خلاصه می‌شود:

  • سرعت ساخت: کل پروسه‌ی ساخت یک فروشگاه اینترنتی در شاپفا بیشتر از نیم ساعت طول نمی‌کشد و نیاز به دانش و تخصص مهندسی ندارد، شما پلن مورد نظر خود را با طرح دلخواه انتخاب می‌کنید و سریعا دست به کار می‌شوید.
  • پشتیبانی و آموزش: در شاپفا نحوه‌ی استفاده از یک فروشگاه اینترنتی و اداره‌ی آن به زبانی ساده و به صورت تصویری آموزش داده می‌شود. کافی است سری به قسمت راهنما بنویسید از نحوه‌ی تعریف یک محصول تا نحوه‌ی تغییرات در فروشگاه اینترنتی خود را به سادگی می‌توانید ببینید.
  • هزینه‌ی کم: با پرداخت هزینه‌ی بسیار کم می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید در حالی که هزینه‌ی ساخت همین فروشگاه اینترنتی در دفاتر شرکت‌های طراحان سایت سر به فلک می‌کشد
  • تنوع در طرح‌های گرافیکی: طرح‌های گرافیکی بسیاری برای هر نوع سلیقه در شاپفا موجود است، اگر تمایل به داشتن طرحی متفاوت برای یک فروشگاه اینترنتی دارید می‌توانید از طریق پشتیبانی یک پلن اختصاصی دریافت کنید
  • سابقه درخشان سایت ساز و فروشگاه ساز شاپفا ، تعداد سایت های مبتنی بر این سرویس و تعداد محصولات فروشخته شده از فروشگاه های شاپفا

شاپفا | فروشگاه ساز آنلاین

 شاپفا  نه تنها یک راه حل سریع برای کسانی است که می‌خواهند به سرعت و با صرف هزینه‌ی کم وارد بازار فروش اینترنتی شوند،  بلکه می‌تواند ویترینی باشد که کالا و خدمات در آن به خوبی معرفی می‌شوند، حتی اگر شما مایل به فروش اینترنتی نباشید و فقط بخواهید محصول و یا خدمات خود را به نمایش بگذارید با حذف یک تیک در زمان ساخت فروشگاه اینترنتی به این مهم دست می‌یابید. سرعت و دقت عمل شاپفا می‌تواند به سرعت برای شما یک دروازه‌ی جدید در فروش اینترنتی ایجاد کند.

کد تخفیف ویژه

برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود اینجا کلیک کنید با کد تخفیفی 20 درصدی زیر اقدام نمایید:

www.shopfa.com

کد تخفیف مخصوص کاربران گجت نیوز: gadgetnews

پایان رپورتاژ اگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خدایی هرکی فروشگاه اینترنتی ساخت مشتری مدار باشه و خدمات پس از فروش ارائه بده!

    اکثر فروشگاه ها اگر محصول معیوب باشه چنان برخورد بدی دارن که آدم از خریدش پشیمون میشه

  2. به نظرتون جواب میده؟ مثلا لوازم جانبیه اپل