تراشه 5G هواوی

اولین تراشه 5G هواوی برای گوشی های هوشمند معرفی شد

دقایقی پیش و در کنگره جهانی موبایل بارسلونا از اولین تراشه 5G هواوی برای گوشی های هوشمند رونمایی شد. به لطف این قطعه جدید، محصولات این شرکت چینی می‌توانند در آینده از خدمات شبکه 5G بهره‌مند شوند.

کمپانی هواوی همیشه نشان داده است که دوست ندارد در عرصه فناوری از رقبای خود عقب بماند. امروز نیز این کمپانی با معرفی اولین چیپست شبکه 5G خود در نمایشگاه MWC 2018 برای تلفن های همراه قدم بزرگی به سوی آینده برداشت.

نام این قطعه سخت افزاری جدید، Huawei Balong 5G01 است که به گفته مسئولان شرکت هواوی اولین چیپستی به شمار می‌رود که از استاندارد جدید 3GPP برای شبکه‌های 5G پشتیبانی دارد. هواوی در مراسم رونمایی امروز ادعا کرد که محصول جدیدش توانایی رسیدن به سرعت 2.3 گیگابیت بر ثانیه را دارد. با توجه به اندازه و ابعاد این تراشه جدید، رسیدن به چنین سرعتی بیشتر با هات‌اسپات کردن گوشی بر روی رایانه‌ها امکان‌پذیر است و شاهد تحقق آن در خود گوشی نخواهیم بود. آقای ریچارد یو، مدیرعامل شرکت هواوی، اعلام کرده است که این کمپانی حدود 600 میلیون دلار در حوزه فناوری‌های مربوط به شبکه سرمایه‌گذاری کرده است؛ این بودجه تنها به شبکه پرسرعت 5G محدود نمی‌شود و کاربرد آن در اتومبیل‌های خودران و گجت‌های هوشمند خانگی خواهد بود. شرکت هواوی علاوه بر این، لوازم و امکانات مربوط به شبکه را طراحی و تولید می‌کند و گفته می‌شود اولین کمپانی خواهد بود که راهکار کاربردی در ارائه سرویس 5G پرسرعت و بدون قطعی برای تمامی محصولات و چیپست‌های مختلف ارائه می‌کند.

این تراشه جدید ساخت هواوی احتمالا رقابت تنگاتنگی با دو شرکت بزرگ اینتل و کوالکام خواهد داشت. شرکت کوالکام اوایل ماه جاری از تراشه پرسرعت اسنپدراگون ایکس 24 رونمایی کرد که کم کم کاربران را برای بهره‌گیری از اینترنت پرسرعت 5G آماده می‌کند. کوالکام همچنین در حال همکاری با برخی اپراتورها و تولیدکنندگان گوشی های هوشمند است تا مودم ایکس 50 خود را با موفقیت در محصولات آینده قرار دهد. کمپانی اینتل نیز سال گذشته از مودم 5G خود برای محصولاتی نظیر ماشین و پهپادها رونمایی کرد. این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که با مایکروسافت، Dell، اچ پی و لنوو جهت قرار دادن مودم 5G خود در لپ‌تاپ‌های سال 2019 آنها همکاری می‌کند.

5G نسل جدیدی از شبکه اینترنتی همراه است که گفته می‌شود به نسبت اتصال LTE یا همان 4G کنونی پیشرفت زیادی خواهد داشت. با این حال تا همگانی شدن این شبکه جدید و پرسرعت چند سال زمان باقی مانده است. 3GPP حدود 2 ماه قبل اولین مشخصات مربوط به اتصال 5G را رسما منتشر کرد تا در اختیار اپراتورها قرار گیرد و مراحل آماده‌سازی آنها از همان زمان آغاز شده است. اپراتورهای AT&T، تی موبایل و ورایزون برنامه‌های بلند مدت خود جهت ارائه این فناوری جدید را منتشر کرده‌اند و تا سال 2020 شاهد گسترش شبکه 5G خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. قبول کنیم یا نکنیم هواوی دیگه رسما یکی از محبوب های گوشی و معروف های گوشی هست

  2. اینم گوشی چینی چه شاخ شده شانس آوردن اپل چیز خاصی واسه معرفی نذاشته وگرنه جرات نمیکردن اینجوری مانور بدن