سامسونگ دکس پد

سامسونگ دکس پد گلکسی اس 9 را به یک کامپیوتر 2K تبدیل می‌کند

نسل جدید داک گوشی های سامسونگ به نام سامسونگ دکس پد (Samsung DeX Pad) اینک می‌تواند گوشی گلکسی اس 9 شما را به یک کامپیوتر 2K تبدیل کند. گوشی شما همچنین می‌تواند به یک کیبورد و ماوس بیسیم نیز با این داک تبدیل شود.

زمانی که سامسونگ برای نخستین بار از داک DeX خود پرده برداری کرد، اعلام شد که این داک موبایلی می‌تواند گوشی های گلکسی اس 8 را به کامپیوترهای معمولی تبدیل کند. هرچند ارزش واقعی آن برای خیلی‌ها مشخص نبود، اما کاربران حرفه‌ای از وجود آن ابراز رضایت کردند و بارها اعلام کردند که سامسونگ دکس عالی کار می‌کند. اما سامسونگ به همین مقدار بسنده نکرده است و شب گذشته در رویداد خبری خود همراه با گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس خود از سامسونگ دکس پد ، نسل جدید داک این گوشی ها نیز رونمایی کرد. این داک حالا با تغییراتی همراه شده است.

سامسونگ دکس پد

از نظر شکل ظاهری، نسل پیشین داک سامسونگ خیلی بزرگ نبود و با مکانیزم کاسه‌ای خود اجازه می‌داد تا یک گوشی را بدون دردسر در داخل آن قرار داده و سپس به آن متصل کرده یا از آن جدا کنید. در عوض مدل جدید سامسونگ دکس پد شبیه به کنسول بازی سگا طراحی شده است و این بدان معناست که باید گوشی را در قسمت بالایی آن قرار دهید و هیچ خبری از طراحی کاسه‌ای شکل نیست. این داک گوشی شما را به صورت افقی بر روی زمین نگهداری خواهد کرد. بر روی سامسونگ دکس پد نیز دو درگاه USB نوع A، و یک درگاه HDMI برای اتصال به نمایشگرها وجود دارند، این درحالیست که یک درگاه USB نوع C نیز برای شارژ خود داک و گوشی هوشمند شما قابل مشاهده است.

سامسونگ دکس پد

اما جایگیری افقی گوشی شما، محاسنی را نیز به همراه داشته است. در واقع اگر شما فاقد یک ماوس یا تاچ پد هستید، نمایشگر گوشی شما می‌تواند به یک ماوس تبدیل شده و عملیات ناوبری، ژست‌های حرکتی چند لمسی و زوم را انجام دهد. همچنین اگر یک کیبورد برای اتصال ندارید نیز می‌توانید از کیبورد روی صفحه گوشی خود به جای آن استفاده کنید.

بهبود گرافیکی سامسونگ دکس پد به لطف گوشی های گلکسی اس 9

این‌ها تنها بخش‌های بهبود پیدا کرده در داک سامسونگ دکس پد نیستند. به لطف بهبود در بخش‌های گرافیکی، دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس می‌توانند از ویدیوهای خروجی تا وضوح حداکثری 2K پشتیبانی کرده که یک پله فراتر از خروجی Full HD قابل ارائه توسط گوشی های خانواده گلکسی اس 8 و نوت 8 است. البته این در شرایطی است که شما از گوشی های جدید گلکسی S9 بر روی این داک استفاده کنید، در غیر این صورت همان وضوح Full HD در اختیار شما قرار خواهد گرفت و گوشی های قدیمی‌تر سامسونگ قادر به ارائه آن نیستند.

سامسونگ دکس پد

خوشبختانه دکس پد سامسونگ از دو نسل مختلف گوشی های این شرکت پشتیبانی می‌کند. بنابراین به جز عدم ارائه وضوح 2K در گوشی های قدیمی‌تر، به لطف یک به‌روزرسانی کاربران می‌توانند از قابلیت تبدیل گوشی به تاچ پد همراه این داک بهره‌مند شوند.