مقایسه دوربین گلکسی اس 9

مقایسه دوربین گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8، ال جی وی 30 و آیفون 10 اپل

سامسونگ گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) به دوربین جدیدی مجهز شده است. در این مطلب بر اساس چند تصویر نمونه به مقایسه دوربین گلکسی اس 9 با رقبای اصلی آن یعنی گلکسی اس 8، ال جی وی 30 و آیفون 10 اپل می‌پردازیم.

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس رسما معرفی شدند. اگرچه کاربران تصور می‌کردند این دو مدل به خاطر عدم تغییر کلی طراحی جذابیت خاصی در مقایسه با پرچمداران سال 2017 نخواهند داشت، اما غول کره‌ای امسال ترفند جالبی به کار برد؛ اصلی‌ترین ویژگی گوشی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس دوربین آن‌ها است.

در این مطلب قصد داریم به مقایسه دوربین گلکسی اس 9 و دو گوشی دیگر که دوربین موبایل آن‌ها جزو بهترین‌ها است بپردازیم. در نظر داشته باشید گلکسی اس 9 استفاده شده برای ثبت این تصاویر، جزو نمونه‌های اولیه بوده و بعید نیست نسخه‌ تجاری به لطف دریافت جدیدترین نسخه نرم افزار و یا حتی چند تغییر سخت افزاری، عملکرد تقریبا متفاوتی داشته باشد.

صحنه اول

شاید به نظر شغل خبرنگاران حوزه فناوری اطلاعات بسیار جالب باشد. البته همینطور است! آن‌ها دائما در بین اخبار و مطالب مربوط به دنیای علم و تکنولوژی دست و پا زده و پیش از هر کاربری، با جدیدترین گجت‌ها سر و کله می‌زنند. اما در پشت این لذت سختی‌های زیادی قرار دارد. هر چه رویدادی که آن‌ها به منظور جمع‌آوری خبر و بررسی محصولات به آن رفته‌اند بزرگتر باشد، فشار بیشتری را متحمل خواهند شد.

با مقایسه دوربین گلکسی اس 9 و دیگر گوشی ها در این صحنه به پویایی کمتر پرچمدار جدید سامسونگ پی‌ می‌بریم. از آنجایی که این عکس شباهت تقریبی با تصویر ثبت شده با گلکسی اس 8 دارد، می‌توان نتیجه گرفت از نظر پردازش تصویر، تغییر چندانی در این دوربین رخ نداده است. عکس دوربین آیفون 10 با وجود مقبولیت بالا، دارای رنگ‌هایی کدر و گرفته‌ای است. ال جی وی 30 در این صحنه از نظر پویایی و نحوه تولید رنگ بهترین گوشی محسوب می‌شود.

صحنه دوم

در این منظره مقایسه دوربین گلکسی اس 9 و سه مدل دیگر شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 هر دو رنگ پوست را کمی تیره نشان داده و اشباع‌شدگی تقریبا بالایی دارند. میزان گرما در این دو عکس کمی بالا است.

آیفون 10 در این صحنه با وجود عاری نبودن از ایراد، عملکرد بهتری در مقایسه با صحنه پیشین دارد. در ال جی وی 30 نیز همچنان رنگ پوست کمی از حالت طبیعی خود خارج شده است، اما در مقایسه دوربین گلکسی اس 9 و سه مدل دیگر، روی هم رفته باز هم عملکرد بهتری ارائه می‌کند.

صحنه سوم

مقایسه دوربین گلکسی اس 9 با نسل قبلی این گوشی و همچنین ال جی وی 30 و آیفون 10 نشان داد پرچمداران سامسونگ، علاقه عجیبی به افکندن نور زیاد بر روی اشیا دارند! به همین دلیل در این مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 10 زنده‌تر به نظر می‌رسد. در این دوربین کنتراست به منظور ثبت تصاویر بهتر، به میزان کمی افزایش پیدا کرده است.

دوربین ال جی وی 30 توانایی خوبی در متعادل‌سازی فاکتورهای مختلف دارد، درست به همین دلیل تاکنون در تمامی صحنه‌ها، حین مقایسه دوربین گلکسی اس 9 و دو مدل دیگر با این گوشی، آن را برنده اعلام کرده‌ایم.

صحنه چهارم

در انتهای مقایسه دوربین گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8، ال جی وی 30 و آیفون 10، به دوربین سلفی می‌رسیم که فاکتور مهمی برای برخی از کاربران محسوب می‌شود. به خاطر سنسور وایدی که امروزه در دوربین سلفی اغلب پرچمداران به کار می‌رود، صورت کاربر کمی بیش از اندازه کشیده شده است. برخلاف صحنه‌های بالا، این مرتبه نمی‌توان به راحتی برنده را مشخص کرد.

نتیجه‌گیری از مقایسه دوربین گلکسی اس 9

تاثیر خارق‌العاده تغییرات نرم افزاری بر روی کیفیت تصاویر ثبت شده را نباید دست کم گرفت، به همین دلیل بهتر است اکنون بر اساس این دسته از عکس‌ها، از مقایسه دوربین گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8 و همچنین پرچمدار ال جی و اپل نتیجه‌گیری نکرده و ارزیابی نهایی را به زمان استفاده از یک نسخه تجاری بسپاریم.

از طرفی دیگر، بهتر بود مقایسه دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 با چند پرچمدار دارای دوربین عادی انجام می‌شد، چرا که طرف حساب ال جی وی 30 و آیفون 10، گلکسی اس 8 پلاس مجهز به دوربین دوگانه است.