ماژول دوربین دوگانه سونی

ماژول دوربین دوگانه سونی با ISO شگفت انگیز خود در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد

ماژول دوربین دوگانه سونی سورپرایز شرکت سونی برای نمایشگاه MWC 2018 بود. این ماژول قادر به ارائه ISO 51200 است که تنها در دوربین های حرفه ای DSLR‌ شاهد آن هستیم! در ادامه بیشتر با این ماژول آشنا شوید.

شاید تمرکز اصلی رویداد سونی در نمایشگاه MWC 2018 بر روی دو گوشی پرچمدار اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت بود، اما آن‌ها از تکنولوژی دیگری نیز پرده برداری کردند که توجه ما را به خودش جلب کرد. این کمپانی ژاپنی از یک ماژول دوربین دوگانه نیز پرده برداری کرد که می‌تواند عکس‌هایی جذاب را در محیط‌های بسیار تاریک با ISO حداکثری 51200 و ویدیوهایی با ISO حداکثری 12800 بگیرد.

ماژول دوربین دوگانه سونی

برای شرایط محیطی بسیار تاریک، یک پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) جدید که سونی آن را Sony Fusion می‌نامد دو دوربین را به طور همزمان فعال می‌کند تا بتواند بیشترین میزان ممکن نور را دریافت کرده و پردازش سیگنال به عکس را انجام دهد. البته متاسفانه ما این ماژول دوربین دوگانه سونی را در قالب یک قطعه تستی دیدیم. سونی هنوز اعلام نکرده که چه زمانی این ماژول را ذخیره سازی خواهد کرد، اما امیدواریم شاهد حضور آن در سایر گوشی های هوشمندی باشیم که امسال روانه بازار خواهند شد.

ماژول دوربین دوگانه سونی

محدوده ISO ماژول دوربین دوگانه سونی همانند دوربین های حرفه ای DSLR است

بی‌شک اجازه‌ی استفاده از ISO 51200 در یک گوشی هوشمند کمی باور ناپذیر و شگفت انگیز به نظر می‌رسد. در حال حاضر چشم انسان می‌تواند تا ISO 1600‌ است و این درحالیست که اغلب دوریین های دیجیتالی ارزان قیمت می‌توانند حداکثر تا ISO 6400 را در اختیار شما قرار دهند. حال این اعداد و ارقام اعلام شده از سوی شرکت سونی نشان می‌دهد که پردازشگر سیگنال تصویر Sony Fusion قادر به ارائه محدوده ایزویی است که در حال حاضر تنها توسط یک دوربین با لنزهای قابل تعویض قابل ارائه است. آیا غول ژاپنی که هم اکنون سازنده سنسور دوربین بسیاری از پرچمداران بزرگ بازار موبایل است، انقلاب بزرگی در دوربین گوشی ها به وجود خواهد آورد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. چه عجب سونی هم دست به دوگانه زد بالاخره

    • واقعا پرتیا!
      چه عجب دست زد که مهم نیست! خبر یعنی انقلاب توی دوربین گوشی ها!
      همینطوری هزار فرمم فول اچ دی میده!
      اینو بیاد که به تمام معنا میشه گفت گوشی از دوربین به صرفه تر میشه

  2. من موندم سونی با این همه قدرتش توی تولید دوربین برای اسمارت فونا چرا هیچ وقت پرچمداراش به ان قضیه زبانزند نبودن.

  3. توی عرصه دوربین هیچ کس نمیتونه با سونی رقابت کنه

  4. عاقا یه فکری واسه این افکت بوکه یا همون حالت پرتره هم بکنن تو گوشیا هنوز خیلی مشکل داره سوژه خوب تشخیص داده نمیشه حداقل از فاصله دورتر و عکس خراب میشه بستگی به عمق میدان دید داره که باید حسابی روش توجه شه