مقایسه و رای گیری : پرچم دار خوش نقش اچ تی سی ، One M8 در مقابل دردانه بروز شده موتورولا ، Moto X 2014

HTC One M8 بدون شک یکی از بهترین پرچم داران حال حاظر بازار است که طرفداران بسیاری دارد.حال بد نیست این اسمارت فون را با محصول جدید موتورولا یعنی نسخه 2014 اسمارت فون Moto X مقایسه کنیم تا ببینیم کدامیک برنده این جدال خواهد بود.

همه ما گوشی محبوب HTC One M8 را میشناسیم و از فروش بالای آن به عنوان یک گوشی بالا رده در سال 2014 خبر داریم. اما بد نیست ان را با پرچمدار جدید این روزهای موتورولا یعنی Moto X جدید مقایسه کنیم. با ما همراه باشید تا ویژگی های کلیدی این دو اسمارتفون را با هم مقایسه کنیم.

اندازه

moto-x-2014-htc-one-m8-1

هر دو گوشی به لحاظ اندازه پهنای خود بسیار شبیه به یکدیگرند، اما Moto X نیز 3.5 درصد کوتاه تر و 5 درصد نازکتر از One است.

وزن

moto-x-2014-htc-one-m8-2

وقتی صحبت از وزن میشود اختلاف معناداری وجود دارد. پرچمدار HTC یازده درصد سنگین تر از رقیبش است.

جنس ساخت

moto-x-2014-htc-one-m8-3

گوشی One از یک شاسی آلومینیومی بسیار با کیفیت استفاده میکند که وقتی شما آن را در دست بگیرید احساس بسیار خوبی را خواهید داشت. اسمارتفون موتورولا در سه جنس مختلف در دسترس است که همه آنها دارای فریم دور تا دور فلزی خواهد بود.

رنگ

moto-x-2014-htc-one-m8-4

HTC One M8 در سه رنگ فلزی موجود است، در حالی که شما میتوانید Moto X را به وسیله Moto Maker در رنگهای بسیار زیادی شخصی سازی کنید.

اندازه صفحه نمایش

moto-x-2014-htc-one-m8-5

صفحه نمایش Moto X هشت درصد بزرگتر از One است. با درنظر گرفتن اینکه گوشی موتورولا کوتاه تر است، نسبت اندازه صفحه نمایش به اندازه کل گوشی در آن بهتر و بهینه تر می باشد.

رزولوشن صفحه نمایش

moto-x-2014-htc-one-m8-6

هر دو گوشی از صفحه نمایش های بسیار شفافی بهره میبرند و رزولوشن مشابه 1080p را دارا هستند.

ویژگی Active Display

moto-x-2014-htc-one-m8-7

Moto X صفحه نمایشی از نوع Super AMOLED دارد و دارای ویژگی است که موتورولا ان را Active Display نامیده است. وقتی شما یک اطلاعیه ای دریافت میکنید، صفحه نمایش شما روشن خواهد شد. اما نیاز نیست تا کل صفحه نمایش روشن شود و اطلاعات مرتبط نمایش داده خواهد شد. شما میتوانید دست خود را روی صفحه نمایش نگه دارید تا هشدار های اخیر را مشاهده کنید.

ضد آب

moto-x-2014-htc-one-m8-8

دستگاه موتورولا باید قادر باشد تا در مقابل پخش آب روی آن مقاومت کند، اما هیچگونه فناوری ضد آب کامل روی آن قرار ندارد.

دستورات صوتی

moto-x-2014-htc-one-m8-9

دستگاه موتورولا ویژگی با نام Moto Voice ارائه میدهد. یک ویژگی که به شما اجازه میدهد تا کنترل صوتی Google Now را بدون باز کردن گوشی از حالت قفل فعال کنید. شما میتوانید عبارت “Ok Google” با چیزی که کمی طبیعی تر از زبان خارج میشود جایگزین کنید.

دوربین

moto-x-2014-htc-one-m8-10

دوربین پشت One چهار مگاپیکسل است، اما پیکسل ها بزرگترند و نور بیشتری جذب میکنند و این باعث میشود که عکس دقیق تر باشد. ما دوربین One را در آزمون های خود پسندیدیم و همچنین شایان ذکر است عملکرد دوربین در شرایط نوری کم نیز بسیار خوب بود.

دوربین جلوی M8 نیز بسیار خوب کار میکند و میتوان با آن سلفی های بسیار خوبی گرفت و ویژگی های خوبی برای گرفتن سلفی ارائه میدهد.

سنسور عمق

moto-x-2014-htc-one-m8-11

دو لنز دوربین در پشت گوشی HTC وجود دارد. لنز دوم به عنوان سنسور عمق مورد استفاده قرار میگیرد و اجازه افکت گذاری روی عکس ها را میدهد. از جمله این افکت ها میتوان به فوکوس دوباره قسمتی از تصویر که دوست دارید روی آن فوکوس کنید اشاره کرد.

ویژگی Motion launch

moto-x-2014-htc-one-m8-12

شما میتوانید نرم افزار دوربین را با نگه داشتن گوشی در حالت افقی سریعا اجرا کنید(البته برای اجرای دوربین روی گوشی M8 باید دست خود را روی دکمه بفشارید.)

شا همچنین میتوانید با دوبار ضربه زدن روی صفحه نمایش گوشی HTC آن را از حالت استندبای خارج سازید یا انگشت خود را در هر جهتی بکشید تا مستقیما به صفحه هوم اسکرین بروید.

اسپیکرهای جلوی دستگاه

moto-x-2014-htc-one-m8-12

هر دو دستگاه از اسپیکر های دوگانه استریو در جلوی دستگاه بهره میبرند، اما HTC از اسپیکر های “BoomSound” بهره میبرد که صدای بلندتر با بیس بیشتر تولید میکند.

باتری

moto-x-2014-htc-one-m8-14

باتری One اندکی بزرگتر از باتری Moto X است. ما هنگام کار با گوشی M8 متوجه شدیم که باتری آن بسیار عالی است و راحت یک روز کامل را جواب میدهد.

حالت Extreme Power Saving

moto-x-2014-htc-one-m8-15

اگر باتری گوشی One بسیار کم باشد و قبل از اینکه بخواهید آن را به شارژ بزنید شما میتوانید حالت Extreme Power Saving را فعال کنید. این حالت اکثر برنامه ها و پروسه های دستگاه را میبندد. و تنها مهمترین ویژگی های دستگاه اجرا میشود.

حافظه

moto-x-2014-htc-one-m8-16

هر دو دستگاه در پیکربندی های 16 و 32 گیگابایت در دسترس هستند، اما فقط گوشی HTC از درگاه microSD پشتیبانی میکند.

پردازنده

moto-x-2014-htc-one-m8-17

هر دو دستگاه به پردازنده Snapdragon 801 مجهز شده اند، اما فرکانس کاری گوشی موتورولا اندکی بیشتر است.

رم

moto-x-2014-htc-one-m8-18

هر دو دستگاه از 2 گیگابایت رم استفاده میکنند.

نرم افزار

moto-x-2014-htc-one-m8-19

یکی از ویژگی های جالب توجه سیستم عامل جدید موتورولا رویکرد جدیدش نسبت به اندروید است. Moto X سیستم عاملی نزدیک به سیستم عامل خام اندروید ارائه میکند، فقط یکسری ویژگی های اضافی را خود کمپانی موتورولا به آن اضافه کرده است.

اما سیستم عامل اندروید HTC رویکرد متفاوتی دارد. با رابط کاربری سنس شما دنیایی از ویژگی های اضافی از بالا تا پایین در اختیار خواهید داشت. این رابط کاربری بسیار ساده و در عین حال جذاب و صاف و روان است.

تاریخ عرضه

moto-x-2014-htc-one-m8-20

دستگاه HTC از ماه مارچ در فروشگاهها بوده است، اما گوشی Moto X هم اکنون در مرحله پیش سفارش قرار دارد و برای عرضه در ماه بعد زمانبندی شده است.

شروع قیمت (بدون قرارداد)

moto-x-2014-htc-one-m8-21

از بسیاری از جهات این دو دستگاه شانه به شانه یکدیگر حرکت میکنند، اما تفاوت اصلی انها در قیمت است: تفاوتی در حد 150 دلار. بله گوشی موتورولا چیزی حدود 150 دلار ارزانتر از پرچمدار HTC است و این یعنی قیمت این گوشی با قرارداد 100 دلار ارزانتر است.

رای گیری

خب مقایسه هردو محصول را دیدید.آیا تصور می کردید که نسخه 2014 اسمارت فون موتورولا Moto X تا این حد قدرتمند باشد ؟ با توجه به مشخصات بالا به نظر شما کدامیک بر دیگری برتری دارد ؟

لطفا در رای گیری زیر شرکت کرده و به اسمارت فون مورد علاقه خود رای دهید :

منبع  :gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*