گوشی سونی اکسپریا XZ2

4 چیزی که از سونی اکسپریا XZ2 گوشی بهتری می‌ساخت

گوشی سونی اکسپریا XZ2 در جریان نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد. این گوشی با وجود استثنایی بودن در مقایسه با تمامی گوشی های سونی مخصوصا از نظر طراحی، همچنان بدون ایراد نیست. در این مطلب 4 چیزی که سونی اکسپریا ایکس زد 2 (Xperia XZ2) را تبدیل به محصول بهتری می‌کرد عنوان می‌کنیم.

سونی سال‌ها به طرزی کاملا عجیب به طراحی مکعب مستطیلی گوشی های هوشمند خود ادامه داد و به این ترتیب بسیاری از طرفداران را از خود دور کرد، اما کنگره جهانی موبایل امسال فرصت خوبی شد تا این شرکت مجددا کاربران را به سمت خود جذب کند.

گوشی سونی اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت طراحی کاملا متفاوت داشته و می‌توانند به ترتیب در بازار پرچمداران و همچنین میان‌رده‌ها، توجه بسیاری را به خود جلب کنند. در گوشی سونی اکسپریا XZ2 برای نخستین مرتبه شاهد استفاده از یک نمایشگر دارای نسبت ابعاد تصویر 18:9، حسگر اثر انگشت قرار گرفته در پنل پشتی و چند ویژگی جدید دیگر هستیم.

ممکن است برخی به خاطر حذف جک صوتی 3.5 میلی‌متری از گوشی ناامید شوند، اما در هر صورت سازنده این اقدام را برای تغییر کلی سبک طراحی گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 2 در مقایسه با قبل ضروری دیده است. البته این تنها ایرادی نیست که به متفاوت‌ترین پرچمدار سونی طی سال‌های اخیر وارد می‌شود. در ادامه چند مورد که رعایت آن‌ها، از گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 2 محصول بهتری می‌ساخت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

باتری بزرگتر

گوشی سونی اکسپریا XZ2

متاسفانه سونی از یکی دیگر از عادت‌های آزاردهنده خود هنوز دست بر نداشته است. اگرچه ظرفیت باتری اکسپریا ایکس زد 2 نسبت به مدل قبلی یعنی اکسپریا XZ1 افزایش پیدا کرده است، اما باتری 2870 میلی‌آمپر ساعتی آن همچنان در مقایسه با بسیاری از گوشی های هوشمند ظرفیت کمتری دارد.

سونی همواره برای بهبود دوام باتری محصولات خود از بهینه‌سازی‌های نرم افزاری استفاده کرده است، اما هنوز دلیل عدم استفاده از باتری‌های بزرگتر در محصولات آن مشخص نیست، در حالی که هیچ محدودیت فنی در برابر شرکت وجود ندارد. دست به دست دادن یک باتری دارای ظرفیت بالا و همچنین بهینه‌سازی نرم افزاری می‌تواند محصولات سونی را تبدیل به برترین‌ها از نظر عمر باتری کند.

تثبیت کننده نوری تصویر

گوشی سونی اکسپریا XZ2

کاربران، گوشی های سونی را جزو بهترین مدل‌ها از نظر دوربین می‌دانند.با وجود صحت داشتن این موضوع، متاسفانه شرکت برای استفاده از تثبیت‌کنندگی دیجیتالی تصویر قسم خورده و همچنان قصد ندارد حتی در دوربین پرچمداران خود از OIS استفاده کند!

نبود هیچگونه برآمدگی در بخش پشتی و تقریبا هم سطح بودن ماژول دوربین با بدنه، از نظر برخی کاربران ویژگی مهمی است، اما تصور می‌کنیم اغلب کاربران، نبود لرزش در ویدیوهای ضبط شده و عدم محوشدگی در تصاویر ثبت شده را به این قابلیت ظاهری ترجیح می‌دهند.

دوربین دوگانه

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

نه تنها برترین گوشی‌سازان، بلکه شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اندرویدی نه چندان شناخته شده نیز حداقل یک محصول دارای دوربین دوگانه معرفی کرده‌اند. امروز پرچمداران شرکت‌هایی همچون سامسونگ، اپل، هواوی، اپل، ال جی و شیائومی همگی مجهز به دوربین دوگانه هستند، اما سونی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گوشی‌سازان اندرویدی هنوز تصمیمی به این منظور ندارد.

بعد از معرفی تعداد زیادی گوشی این‌چنینی، امروز کار سونی بسیار راحت است. این شرکت می‌تواند همچون اپل و سامسونگ، از یک سنسور تله فوتو در کنار یک سنسور واید استفاده کند. اصلی‌ترین ویژگی این‌ مدل دوربین دوگانه، بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت و ثبت تصاویر پرتره است. البته امروز دوربین‌های دوگانه فاقد سنسور تله فوتو نیز می‌توانند عکس‌های پرتره ثبت کنند.

روش دیگر، پیروی از راه ال جی و یا هواوی است تا در کنار یک سنسور عادی، از یک مورد سوپرواید و یا سیاه و سفید استفاده کند. فراهم کردن عکاسی پرتره دلیل اصلی علاقه‌مندی کاربران به دوربین‌های موبایل دونه محسوب می‌شود، به همین دلیل گوشی‌سازان این قابلیت را حتی در دستگاه‌های فاقد لنز دوم از نوع تله فوتو نیز پیاده‌سازی می‌کنند.

گوشی سونی اکسپریا XZ2

گوگل بعد از پی بردن به علاقه کاربران، با وجود قرار دادن یک دوربین عادی و تک سنسور در گوشی های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، امکان اعمال افکت بوکه را به صورت نرم افزاری فراهم کرد تا کاربران قادر به عکاسی پرتره باشند. متاسفانه در گوشی سونی اکسپریا XZ2 به عنوان پرچمدار سال 2018 این شرکت خبری از دو ویژگی مطرح شده نیست.

فیلم برداری سوپراسلوموشن طولانی‌تر

ویدیوی سوپر اسلوموشن

امکان فیلم برداری با نرخ فریمی بالا در یک دوربین موبایل،‌ که با عنوان فیلم برداری سوپراسلوموشن شناخته می‌شود، برای نخستین مرتبه با اولین پرچمدار سال 017 سونی معرفی شد.

گوشی سونی اکسپریا XZ2 قادر به فیلم برداری سوپر اسلوموشن در رزولوشن فول اچ‌دی است

پیشتر، انجام این کار تنها در رزولوشن اچ‌دی امکان‌پذیر بود، اما در گوشی سونی اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت می‌توان حین قرار دادن نرخ فیلم برداری بر روی 960 فریم بر ثانیه، در رزولوشن فول اچ‌دی به ضبط ویدیو پرداخت که پیشرفتی باورنکردنی است! اما متاسفانه زمان این ویدیو همچنان تنها 0.2 ثانیه خواهد بود. برای ساخت ویدیوهای حرفه‌ای باید دقت زیادی داشت، چرا که بعد از لمس دکمه، تنها 0.2 ثانیه از صحنه فیلم برداری می‌شود. این ویدیو در ادامه تبدیل به یک کلیپ 6 ثانیه‌ای خواهد شد که به صورت اسلوموشن پخش می‌شود. انتظار داشتیم سونی به جای افزایش رزولوشن، این کار را با زمان ویدیوها انجام می‌داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. دوربین دوگانه واقعی با مدل پریمیوم عرضه میشه و من امید زیادی بهش دارم تا یک چیزی به کمال‌ نرسه سونی ازش استفاده نمیکنه همین حاشیه رو کم کرده ولی تا جایی که دراثرسقوط گوشی اسیب جدی نبینه الان برید ببینید چند تا گوشی سامسونگ مشکل شکستگی پنل دارن

  2. اقا چرا اطلاعات اشتباه میدی؟؟؟
    باطریش ۳۱۰۰ هست ن ۲۷۰۰ اونی که شما گفتی برا نسخه کامپکته. ایرادی که میشه از این گوشی گرفت طراحیشه و نبود دوربین دوگانه

  3. باتری کامپکتش ۲۸۰۰هه نه خودش

  4. بعدشم کدوم گوشی اسلوموشن زیاد میگیره همین اس 9 هم کم میگیره اطلاعاتون رو درست کنین بخدا همینجور الکی دروغ میگین .

  5. اقایی که مطلب رو نوشتی لطفا دیگه اینقدر اطلاعات غلط نده باتریش 3100 هست کجاش باتریش ضعیفه .کارتون هم همش خراب کردن خودتون هست .

  6. بله همشون درستن ولی سونی یه گوشی شبیحه این با بدنیه تمام صفحه باطری بزرگتر و شاید دوربین دوگانه و از همه مهمتر صفحه نمایش 4k رو سه ماه دیگه همراه نوت 9 سامسونگ به بازار میده.

  7. حاشیه کمترم باید گفته میشد

  8. و دو کیلو آهن پاره به درازای یک میتر در هر سوی گوشی

  9. پرچمداری که دوربین دوگانه نداشته باشه یعنی یکی از مهم ترین ویژگیای موبایلای جدید رو نداره
    اونم زمانی که از لحاظ قیمت خیلی به هم نزدیکن

  10. ایرادها بجاست؛ بجز سومی (دوربین دوگانه) که بی‌پا و غیرعلمی است، چون: یکی مرد جنگی به از صد هزار