ایسوس زنفون 5

نگاه نزدیک به ایسوس زنفون 5 و ایسوس زنفون 5 لایت (زنفون 5Q)

در نگاه نزدیک به ایسوس زنفون 5 (Asus Zenfone 5) و ایسوس زنفون 5 لایت (Asus Zenfone 5 Lite)، به بررسی ویژگی‌های گوشی های جدید ایسوس در نمایشگاه MWC 2018 خواهیم پرداخت.

این روزها بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ با حضور در کنگره جهانی موبایل بارسلون، از جدیدترین محصولات خود رونمایی می‌کند. ایسوس نیز همانند بسیاری از سازندگان دیگر با حضور در این رویداد، از سه گوشی جدید با نام‌های زنفون 5 لایت (که با نام زنفون 5Q در بازار آمریکا شناخته می‌شود)، زنفون 5 و زنفون 5 زد پرده‌برداری کرد. در نگاه اول، مدل‌های ارزان‌تر این گوشی ها بد نیستند. هرچند، شاید با استفاده از لفظ «بد نبودن» برای این گوشی ها آنها را کمی دست کم بگیرید.

گوشی های جدید ایسوس، طراحی جذابی داشته و یقینا می‌توانند در بازه قیمتی خود، بسیاری از رقبا را به چالش بکشند. این موضوع خصوصا در رابطه با زنفون 5 حقیقت دارد چرا که سازندگان در طراحی این گوشی از آیفون ایکس الهام گرفته‌اند. تایوانی‌ها همانند اپل با ایجاد یک بریدگی در بخش بالایی صفحه، دوربین سلفی و سنسورهای دیگر را در قسمت جلویی تعبیه کرده‌اند. یکی دیگر از نکات برجسته، نمایشگر 6.2 اینچی این گوشی با نسبت صفحه خاص 19:9 است. اگرچه دقت نمایش رنگ‌ها در گوشی جدید ایسوس عالی نیست، ولی هم‌چنان توانایی آن با چشم غیر مسلح بسیار خوب است. ایسوس زنفون 5 لایت با اندازه‌ای بزرگ‌تر اما با نمایشگری 6 اینچی تولید شده و البته خبری از بریدگی صفحه در آن نیست. به علاوه، رنگ‌ها در مقایسه با برادر بزرگ‌تر این اسمارت فون کمی بلورتر هستند. شاید نیازی به گفتن نباشد، اما هر دو موبایل پیش رو از نظر فیزیکی ابعادی بزرگ دارند.

با چرخاندن گوشی، قاب پشتی با دوربین دوگانه و اسکنر اثر انگشتی که در بخش مرکزی تعبیه شده است پیش روی ما قرار می‌گیرد. قابلیت تشخیص چهره “Face Unlock” هم در هر دو گوشی وجود دارد. در ساخت خود قاب پشتی از شیشه استفاده شده و با اینکه اثر انگشت شما روی این بخش باقی می‌ماند، اما زمانی که آن را تمیز کنید، نور به شکلی زیبا بازتاب خواهد شد.

ایسوس زنفون 5

ایسوس از رابط کاربری اختصاصی خود یعنی ZenUI در محصولات جدیدش بهره برده، ولی تنها ایسوس زنفون 5 با قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده است. سازندگان با تمرکز زیاد روی هوش مصنوعی تلاش کرده‌اند تا رقابت در این زمینه را به شکلی جدی‌تر دنبال کنند. به عنوان مثال، AI Display گرمای رنگ صفحه را متناسب با محیط تنظیم کرده و در صورت شناسایی شما هنگامی که مشغول کار کردن با دستگاه باشید، از خاموش شدن نمایشگر جلوگیری می‌کند. AI Battery با جلوگیری از شارژ بیشتر از 80 درصد باتری طی شب، مابقی آن را صبح و درست پیش از زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، شارژ می‌کند تا طول عمر باتری افزایش پیدا کند. AI Ringtone متناسب با محیطی که در آن هستید، حجم صدای زنگ گوشی را تنظیم خواهد کرد. در نهایت، دوربین نیز با داشتن برخی توانایی‌ها در شناسایی صحنه‌های مختلف، به ثبت بهتر تصاویر کمک خواهد کرد.

حالا که به دوربین اشاره کردیم، بهتر است کمی هم در مورد قابلیت‌های دوربین های دوگانه پشتی موبایل های جدید ایسوس صحبت کنیم. این سیستم‌ها از یک سنسور دوربین اصلی در کنار سنسوری با زاویه دید گسترده تشکیل شده‌اند و قادر به ثبت تصاویر پرتره همراه با تار شدن پس‌زمینه خواهند بود. اگرچه زنفون 5 در بخش جلویی با یک دوربین معمولی 8 مگاپیکسلی به دست کاربران می‌رسد، اما زنفون 5 لایت به دوربین دوگانه با سنسور اصلی 20 مگاپیکسلی و توانایی ثبت تصاویر پرتره مجهز شده است. سنسور دوم نیز همانند ترکیب اصلی، از نوع زاویه گسترده است که احتمالا برای سلفی‌های گروهی مناسب خواهد بود.

همان‌گونه که اشاره شد، زنفون 5 ایسوس با توانایی تشخیص صحنه‌ها تولید می‌شود. این ویژگی در شرایطی خاص همچون زمستان و به منظور جلوگیری از ثبت تصاویری تار و برف می‌تواند کارآمد باشد. الگوریتم ایسوس نه‌تنها رنگ را برای نمایش بهتر کنترل می‌کند، بلکه روی اکسپوژر، وضوح و نویز تصویر نیز تاثیر می‌گذارد.

ایسوس زنفون 5

صدا در گوشی جدید زنفون 5 به وسیله یک جفت اسپیکرهای استریو تولید می‌شود. در تست کوتاهی که در نمایشگاه موبایل بارسلون انجام شد، موبایل جدید ایسوس در کنار گلکسی اس 8 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال قرار گرفت و صدای آن بلندتر بود! هرچند، کیفیت کلی صدا می‌تواند کمی بهتر باشد.

در نهایت، هرگز ایسوس نمی‌گوید زنفون 5 و زنفون 5 لایت بهترین تلفن های هوشمند موجود در بازار هستند. از دیدگاهی دیگر می‌توان با تکیه بر بررسی اولیه گفت که این محصولات، گزینه‌های بهتری در محدوده قیمت خود هستند. هرچند، ما مطمئن نیستیم که قابلیت‌های هوش مصنوعی بتوانند کاربران را برای خرید این موبایل های جدید تشویق کنند. با این وجود، احتمالا طراحی این گوشی های موبایل در مقایسه با سایر محصولات هم‌رده و هم‌قیمت خود، نکته بهتری برای ترغیب خریداران خواهد بود.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از محصولات جدید ایسوس در نمایشگاه MWC 2018 را تماشا کنید.

عکس های ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 لایت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گجت نیوز اگه به یه اسم دیگه تغییر نام میداد و اخبار فضای میذاشت تک میشد 🙂