بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد ؛ ناچ استایل همراه هوش مصنوعی

در این مقاله به بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد (Asus ZenFone 5 & ZenFone 5Z)، گوشی های جدید خانواده ZenFone 5 همراه با مشخصات فنی و قابلیت‌های آن‌ها خواهیم پرداخت که در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شدند.

دومین روز از نمایشگاه MWC 2018 کمی برای ما شگفت انگیز بود؛ محصولات جدیدی از سوی ایسوس معرفی شدند. ایسوس رسما در این روز از گوشی های خانواده زنفون 5 خود شامل نسخه معمولی زنفون 5، مدل پرچمدار زنفون 5 زد و یک نسخه ارزان قیمت به نام زنفون 5 لایت (یا زنفون 5 کیو) پرده برداری کرد.

بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

ما شانس آن را داشتیم تا دقایقی بتوانیم دو گوشی گران‌تر را در دست گرفته و به بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد بپردازیم. لازم به ذکر است که این دو گوشی از نظر ظاهری کاملا مشابه هم بوده و تنها در زیر قاب خود است که متفاوت هستند، پس از تکرار زیاد نامشان در بررسی خودداری می‌کنی. در ادامه همراه ما باشید.

زنفون 5 و طراحی به سبک ناچ

وقتی به نمایشگر زنفون 5 می‌نگریم، یک تکه بریده شده در بالای آن نمایان است. درست حدس زدید این گوشی از طراحی به سبک ناچ که برای نخستین بار توسط اپل با گوشی آیفون ایکس معرفی شد، بهره می‌برد. وقتی ایسوس می‌خواست این گوشی را معرفی کند، عنوان کرد که هیچ تقلیدی از اپل در جریان نبوده و ایسوس تنها آنچه که مشتریان از او می‌خواهند را برآورده کرده است. ایسوس بر این باور است که ناچ هم اکنون یک چیز متداول در گوشی‌ها بوده و نمی‌تواند از آن بگذرد.

بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

ایسوس یک هدف دارد. برخی گوشی سازهای اندرویدی نظیر هواوی نیز در حال ورود به دنیای طراحی ناچ هستند. ما فکر می‌کنیم که به لطف تاثیرگذاری بالای اپل، حتی شرکت‌های دیگری نیز به استفاده از این سبک طراحی روی می‌آورند. این امر با عرضه بیشتر گوشی های کم حاشیه بیشتر نیز جلوه خواهد کرد.

زنفون 5 فاقد یک اسکنر چهره لیزری است، بنابراین قسمت بریده شده نمایشگر جلویی تنها میزبان دوربین جلو، بلندگوی تو گوشی و سنسور مجاورتی است. لبه‌های نمایشگر خیلی نرم به با بدنه ادغام شده است که جلوه‌ی زیبایی را به گوشی می‌بخشد. اگرچه حاشیه‌های پایینی کمی بزرگ‌تر هستند.

بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

زمانی که نوار استاتوس مشابه تصویر زیر مشکی باشد، تکه بریده شده کاملا غیرمشخص خواهد بود، اما آن فضا برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها و آیکون‌های استاتوس مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این نشان می‌دهد که ایسوس نتوانسته به خوبی از پس این مشکل برآید. آیکون‌ها به خوبی در قسمت بالایی جای نگرفته‌اند، بنابراین نمی‌توانید ببینید که آیا وای فای یا بلوتوث فعال هستند و یا اینکه زنگ هشدار برای گوشی خود تنظیم کرده‌اید یا خیر!

مشخصات فنی رده میانی در مدل زنفون 5

گوشی ایسوس زنفون 5 از یک نراشه اسنپدراگون 636 قدرت می‌گیرد که شامل 8 هسته 14 نانومتری است و 2 هسته آن نیز از هسته‌های سفارشی Kryo شرکت کوالکام تشکیل شده‌اند. این پردازنده در سال 2017 معرفی شد و مختص گوشی های میان رده است. ایسوس این تراشه را با یک رم 4 یا 6 گیگابایتی همراه کرده است و یک حافظه داخلی 64 گیگابایتی را نیز به کاربران ارائه می‌کند.

بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

در آن سمت مدل زنفون 5 زد که پرچمدار این خانواده است، از یک تراشه مدرن و قدرتمند اسنپدراگون 845 قدرت می‌گیرد. زنفون 5 زد در سه مدل مختلف عرضه خواهد شد که شامل رم 4 گیگابایتی + حافظه 64 گیگابایتی، رم 6 گیگابایتی + حافظه 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی + حافظه 256 گیگابایتی می‌شود. هر دو گوشی زنفون 5 و زنفون 5 زد از یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرند و شما می‌توانید به لطف تکنولوژی شارژ سریع آن دو را با سرعت بالایی شارژ کنید.

در اینجا یک قابلیت جذاب هوش مصنوعی به نام AI Charging وجود دارد. به لطف این قابلیت شما می‌توانید در طول شب گوشی خود را به شارژ زده و با خیال راحت بخوابید. این قابلیت با سرعت کمی انرژی را به داخل باتری گوشی شما منتقل می‌کند تا صبح که از خواب بیدار شده باشید به 100 درصد رسیده باشد. این گوشی می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی از خواب بیدار می‌شوید، پس نگرانی بابت 100 درصد نشدن شارژ آن نداشته باشید. این تنها قابلیت هوش منصوعی در گوشی های جدید زنفون ایسوس نیست. در بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد ما موفق به آزمودن این قابلیت نشدیم، اما بی‌صبرانه می‌خواهیم از آن استفاده کنیم.

بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

اما نمایشگر در دو گوشی یکسان است. هر دو از یک نمایشگر 6.2 اینچی IPS LCD با وضوح +Full HD معادل 2246×1080 پیکسل برخوردارند و با ارائه میزان روشنایی 500 نیت، کاملا روشن به نظر می‌رسند. این نمایشگر پوشش 95 درصدی از رنج رنگ NTSC را به همراه دارد. درست همانند دیگر گوشی های قدیمی‌تر ایسوس، شما می‌توانید حتی با دستکش نیز از آن استفاده کنید.

دوربین دوگانه با لنز عریض

درست همانند بسیاری از سازندگان گوشی های هوشمند، ایسوس نیز از دوربین دوگانه بر روی گوشی های خانواده ایسوس زنفون 5 خود استفاده کرده است. دوربین ثانویه قاب پشتی این گوشی درست همانند گوشی های سری V ال جی از یک لنز عریض برخوردار است که به شما اجازه می‌دهد از منظره‌ی گسترده‌تری عکس بگیرید. این لنز برای گرفتن عکس‌های گروهی و یا مناظر بزرگ بسیار مناسب است. ایسوس همچنین قابلیت عکاسی پرتره را نیز با دوربین دوم گوشی خود ارائه کرده است که می‌تواند افکت بوکه را نیز به ارمغان بیاورد.

بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

سنسور اصلی این دوربین، یک سنسور 12 مگاپیکسلی به نام Sony IMX 363 با دیافراگم f/1.8 و زاویه دید 83 درجه‌ای است. دوربین دوم نیز می‌تواند زاویه دید 200 درجه‌ای را به همراه داشته باشد. بر روی قاب جلو نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است.

از امکانات نرم افزاری این دوربین می‌توان به تشخیص دهنده صحنه، Photo Learning و Beautification اشاره کرد.

صدای بسیار زیاد

ایسوس در مراسم رونمایی یک موسیقی را با گوشی زنفون 5، گلکسی اس 9 و گوگل پیکسل 2 به صورت همزمان پخش کرد که تفاوت آن‌ها بسیار مشهود بود. زنفون یک سر و گردن صدای بلندتر و عمیق‌تری را به ارمغان می‌آورد؛ اگرچه وضوح بلندگوهای آن نسبت به رفقا کمی کمتر است.

در اینجا یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز بر روی قاب جلویی گوشی تعبیه شده است.

هوش مصنوعی

ایسوس گوشی های خانواده زنفون 5 خود را با قابلیت‌های متعدد هوش مصنوعی شامل AI Display، AI Charging، AI Scene Detection، AI Portrait و AI Boost همراه ساخته است. با این حال ما در طول بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد نتوانستیم به خوبی با این قابلیت‌ها که از یادگیری ماشین استفاده می‌کنند ارتباط برقرار کنیم.

بررسی اولیه ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

جمع بندی

به طور کلی گوشی های خانواده زنفون 5 محصولات خوبی با قیمتی احتمالا مقرون به صرفه خواهند بود که می‌توانند قشر مشخصی از جامعه را جذب خود کنند. حال این که آیا با وجود گوشی های بسیار قدرتمندتر، کسی به سراغ خرید مدل زنفون 5 زد مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 می‌رود یا خیر، چیزی است که زمان آن را ثابت خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. کاش قیمتشان حتی به دلار را میگفتید

  2. #کمپانی_بی_اصالت
    کلا طرح آیفون X رو کپی کرده. یعنی یه طراح نداره.

    • سیرابی کی گفته تو کامنت بزاری اخه
      ایسوس بی اصالته؟
      چند سالته عمو؟
      کپی کجا بود این یه ترند هست ربطی ب کپی نداره ایسوس خودش خدای طراحی برو یه سرچ کن ببین هر سال چقد جایزه طراحی میبره
      محصولاتش رو یه چک کن

  3. ای کاش زنفون ۵ ۵.۶ اینچی بود ای کاش

  4. خوش قیافه ترین گوشی که دیدم همینه بعد از شیائومی

  5. “نتوانستیم به خوبی با این قابلیت‌ها که از یادگیری ماشین استفاده می‌کنند ارتباط برقرار کنیم”
    هنوز توو تقلید تمام صفحه‌گی، لنگ میزنه؛ هوشش کجا بید؟

  6. بزرگ ترین مشکلش قیافشه

  7. مشخصاتش که فوق العادست به نظر من فقط یه سری ایرادات توی طراحی داره
    بعد از یک سال پیاده سازی طراحی قدیمی اپل اصلا کار درستی نبود