خودروهای مینی در ایران

خودروهای مینی در ایران رونمایی شدند + مشخصات فنی و قیمت

پرشیا خودرو رسما از خودروهای مینی در ایران رونمایی کرد. این خانواده شامل سه عضو مینی کوپر (Mini Cooper)، مینی کلاب من (Mini Clubman) و مینی کانتری من (Mini Countryman) هستند. در ادامه با مشخصات فنی، گالری تصاویر و قیمت این خودروهای برند Mini همراه ما باشید.

پرشیا خودرو به عنوان نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش کمپانی بی ام و آلمان ساعاتی پیش رسما از محصولات برند جدید تحت پوشش خود،‌ مینی پرده برداری کرد. خودروهای مینی که در ایران عرضه خواهند شد شامل سه مدل مینی کوپر، مینی کلابمن و مینی کانترمن هستند.

در مراسم معرفی اتومبیل های مینی که هفته جاری در محل این شرکت برگزار شد، ورود خودروهای مینی به بازار کشورمان رسما اعلام شد. در حال حاضر 5 مدل خودروی برند مینی در جهان به فروش می‌رسد که حالا 3 مدل آن را می‌توانیم تا چندی دیگر در خیابان‌های کلان شهرهای کشور مشاهده کنیم. خوشبختانه مدل مینی کوپر که عرضه نسخه اول آن به بیش از 50 سال پیش بازمی‌گردد، یکی از بهترین خبرهایی بود که پرشیا خودرو داد. گفته می‌شود خودروهای مینی در ایران در بازه قیمتی 270 الی 470 میلیونی از تاریخ 18 اسفند 96 و با موعد تحویل 30 روزه پیش فروش خواهند شد.

در ادامه شما را با این اتومبیل ها آشنا خواهیم کرد.

خودروهای مینی در ایران

مینی کوپر (Cooper)

خودروهای مینی در ایران

نخستین خودروی ساخت شرکت مینی، یک خودروی هاچ بک به نام مینی کوپر است. یکی از جذاب‌ترین محصولات مینی که قرار است به ایران بیاید هم همین مدل خواهد بود. این محصول که جزو خودروهای نیمه لوکس بازار به حساب می‌آید، ابتدا در مدل 3 درب عرضه می‌شد و سپس مینی تصمیم گرفت تا مدل 5 درب آن را نیز در سال 2014 میلادی روانه بازار کند. در حال حاضر دو نسخه کوپر و کوپر اس برای بازار کشورمان در نظر گرفته شده است.

نسخه اصلی مینی کوپر از یک پیشرانه 3 سیلندر 1/5 لیتری توربوشارژر قدرت می‌گیرد. ای پیشرانه توسط مهندسان شرکت بی ام و به تولید رسیده است و به همین خاطر می‌تواند به لطف تکنولوژی مدرن خود 136 اسب بخار انرژی و 220 نیوتن‌متر گشتاور را به تولید برساند.

خودروهای مینی در ایران

در زیر کاپوت نسخه مینی کوپر اس نیز یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر با قدرت تولید 192 اسب بخار انرژی و 280 نیوتن‌متر گشتاور تعبیه شده است. گفته می‌شود در هر دو نسخه، قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مینی کلاب من (Clubman)

خودروهای مینی در ایران

دومین مدل از خودروهای مینی که می‌تواند گزینه‌ی عالی برای قشر جوان و البته خانواده‌های کم جمعیت باشد، کلاب من نام دارد. این خودرو جذاب برای نخستین بار در سال 2007 معرفی شد و به لطف امکانات عالی که ارائه می‌کند، در رده محصولات نیمه لوکس قرار خواهد گرفت. دومین نسل مینی کلاب من در سال 2015 معرفی شد و با نام کوپر اس قرار است در کشورمان عرضه شود. همانطور که گفته شد این خودرو از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر با توان تولید 192 اسب بخار انرژی و 280 نیوتن‌متر گشتاور قدرت می‌گیرد.

خودروهای مینی در ایران

طراحی مینی کلاب من فوق‌العاده جذاب و مدرن به نظر می‌رسد. نکته جالب اینجاست که این خودرو موفق به دریافت جایزه طراحی iF Design Award آلمان نیز شده است تا هر چه بیشتر با کیفیت این سبک طراحی شما را آشنا سازد. از امکانات این محصول می‌توان به سیستم چندرسانه‌ای هارمن کاردون، سیستم مسیریاب Mini،‌ قابلیت شارژ بیسیم گوشی های هوشمند، آینه‌های جانبی ضد انعکاس نور، ریل سقفی و سقف پاناروما، آینه داخلی حساس به نور، صندلی‌های جلوی برقی با تم اسپورت، صندلی راننده مجهز به حافظه، سیستم تهویه هوای هوشمند، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم باز و بسته شدن درب بدون سوئیچ، سیستم هوشمند فنربندی اسپورت، دوربین، حالت رانندگی Mini، کروز کنترل هوشمند، سیستم پارک کمکی، نمایش اطلاعات بر روی شیشه و همچنین سیستم نورپردازی متنوع اشاره کرد.

مینی کانتری من (Mini Countryman)

خودروهای مینی در ایران

و اما آخرین عضو از خودروهای مینی در ایران مدل کانتری من است. این خودرو شاسی بلند که گران‌ترین مدل نیز هست می‌تواند تکمیل کننده تنوع محصولات مینی در بازار ایران باشد و آن را در بخش خودروهای شاسی بلند گران قیمت بازار قرار دهد. بی‌تردید کانتری من یکی از بزرگ‌ترین اتفاق‌هایی بود که برای برند مینی رخ داد.

خودروهای مینی در ایران

سال گذشته میلادی جدیدترین نسل مینی کانتری من معرفی شد تا حالا با اختلاف نه چندان زیادی نسبت به نسل قبل شاهد حضور آن در بازار کشورمان باشیم. مدل قابل عرضه در کشورمان به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر مجهز شده است که قادر به تولید انرژی 192 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر خواهد بود. این انرژی می‌تواند توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ‌های خودرو منتقل شود. بر روی بدنه‌ی این خودرو عبارت ALL4 قابل مشاهده است.

خودروهای مینی در ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خدا شکرت برا یه ماشین 3 سیلندر هم باید 270 میلبون بدن , اینا فقط برای کسایی وارد شدن (مثل واردات فلوکس واگل بیتل 2012) آقا زاده محسوب میشن . خوب دیگه اقا زاده باید ماشینشم خاص باشه : )

  2. هندلینگ موتور و کیفیته انگلستان

  3. چه ماشین های شیکو خوبی
    اصلا درک نمیکنم چرا 400 میلون باید داد بابتش فقط

  4. اووفففففففففففچه قیمتاییی