خودروی مفهومی Icona Nucleus

خودروی مفهومی Icona Nucleus با طرحی آینده‌نگرانه معرفی شد

خودروی مفهومی Icona Nucleus در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. این اتومبیل خودران فاقد فرمان یا پدال بوده و با سطح شیشه‌ای خود، تجربه‌ای متفاوت را برای کاربران رقم خواهد زد.

احتمالا بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت خودرو، شرکت “Icona” را با توسعه سوپر اسپورت “Vulcano” می‌شناسند. اما حالا این کمپانی ایتالیایی با حضور در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 از جدیدترین محصول مفهومی خود با نام “Icona Nucleus” رونمایی کرده است تا چشم‌اندازی مناسب از ایده‌ها و برنامه‌های آینده Icona پیش روی علاقه‌مندان قرار گیرد. جالب است بدانید سازندگان از این خودرو به عنوان یک اتاق نشیمن خودران یاد می‌کنند!

همان‌طور که از توضیحات ذکرشده پیداست، خودروی مفهومی Icona Nucleus سطح پنجم از فناوری خودران را دارد. هرچند، برای اطمینان از این موضوع باید مدتی صبر کنیم. مهندسان در طراحی این ماشین از کانسپت “Neo” که چند سال پیش معرفی شده بود، الهام گرفته‌اند و بخش داخلی آن فاقد هرگونه پدال، فرمان، صندلی راننده یا داشبورد است. مطابق با عقیده مدیران، این محصول جدید لزوما «یک فضای زندگی سیار» است.

اگرچه ظاهر این محصول جدید کمی کوچک به نظر می‌رسد، اما خودرو Icona Nucleus با طول 5.25 متر (17.2 فوت)، عرض 2.13 متر (7.0 فوت) و ارتفاع 1.75 متر (5.7 فوت) تولید شده و بخش داخلی آن فضای بسیار زیادی برای مسافران دارد. تا شش نفر به راحتی در این خودرو جای می‌گیرند و یک صندلی بزرگ در بخش جلویی و عقبی و همینطور یک میز در خودرو وجود دارد که تمامی آنها را می‌توان به یک صندلی کوچک و راحت تبدیل کرد. مدیران در بیانه‌ای خبری، محصول جدید خود را این‌گونه توصیف می‌کنند:

Icona Nucleus شبیه یک سالن استراحت خودران است. در طراحی خودرو از یک خط منحنی کناری بزرگ استفاده شده که روی طبیعت سلولی خودرو تاکید می‌کند. همانند یک حباب محافظ، “Nucleus” مسافران را در آغوش گرفته و از آنها محافظت می‌کند و در همین حال، به لطف سطح شیشه‌ای بسیار عریض که اغلب بخش بالایی خودرو را تشکیل می‌دهد، منظره‌ای فوق‌العاده را از محیط بیرون ارائه خواهد داد.

متاسفانه هنوز قیمت این خودرو و یا زمان احتمالی عرضه آن اعلام نشده است. اما همانند بسیاری از خودروهای مشابه که پیش‌تر شاهد رونمایی آنها بودیم، پیش‌بینی می‌کنیم Icona Nucleus به عنوان یک طرح مفهومی باقی بماند.

گالری عکس خودروی مفهومی Icona Nucleus