انتشار آپدیت اندروید

وضعیت انتشار آپدیت اندروید هر سال بدتر می‌شود!

وضعیت انتشار آپدیت اندروید متاسفانه سال به سال به جای بهبود یافتن بدتر می‌شود. به این ترتیب بین عرضه دو به روزرسانی سیستم‌ عامل متوالی هر سال فاصله بیشتری می‌افتد.

شرکت گوگل به تازگی نسخه پیش نمایش اندروید 9 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده است. اگرچه این خبر بسیار خوبی به شمار می‌آید، اما مشکل اینجاست که هنوز بسیار از گوشی های حتی پرچمدار، به‌روزرسانی اندروید 8 اوریو را نیز دریافت نکرده‌اند.

اکنون چیزی حدود دویست روز از انتشار آپدیت اندروید 8 اوریو می‌گذرد، اما پرچمداران پرفروش در بازار ایالات متحده آمریکا همچون گلکسی اس 8، ال جی جی 6 و ال جی وی 30 این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اند. بر اساس گرافی که وب سایت Android Intelligence به تازگی منتشر کرده، وضعیت انتشار آپدیت اندروید در سال جاری بدتر از همیشه بوده است.

انتشار آپدیت اندروید

طبق این گراف سال به سال مدت زمان انتظار کاربران برای انتشار آپدیت اندروید جدید بیشتر شده است. تنها استثنا خود شرکت گوگل محسوب می‌شود، چرا که به عنوان اصلی‌ترین توسع‌دهنده اندروید، همواره جدیدترین سیستم‌های عامل پلتفرم موبایل خود را در اسرع وقت برای گوشی ها و تبلت هایش منتشر می‌کند.

بهبود روال انتشار آپدیت اندروید با Project Treble

گوگل برای سرعت دادن به روال انتشار آپدیت اندروید، Project Treble را معرفی کرد. به لطف آن، گوشی‌سازان دیگر به منظور عرضه یک به‌روزرسانی، نیازی به تغییر رابط کاربری سفارشی خود نخواهند داشت. اما مشکل اینجاست که Project Treble در دستگاه‌های مبتنی بر اندروید 8 اوریوی تازه معرفی شده وجود داشته و هنوز تعداد زیادی از محصولات شرکت‌های مختلف این سیستم عامل را دریافت نکرده‌اند.

سامسونگ بعد از مدت‌ها تست نسخه بتای اندروید 8 برای گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس این آپدیت را چندی پیش منتشر کرد، اما طولی نکشید که به خاطر بروز مشکل ریبوت شدن خودکار دستگاه‌ها بعد از دریافت به‌روزرسانی، مجبور به توقف انتشار آن شد. اگرچه این شرکت مدتی بعد اعلام کرد انتشار آپدیت اندروید 8 برای پرچمداران سری S سال 2017 از سر گرفته شده است، اما هنوز کاربران ایالات متحده آمریکا نوتیفیکیشن دریافت این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اند.

ال جی اعلام کرده به زودی زمان انتشار آپدیت اندروید 8 برای جی 6 و وی 30 فرا می‌رسد، اما در حال حاضر هنوز خبری از این به‌روزرسانی سیستم عامل نیست. اچ تی سی و موتورولا پرچمداران اخیر خود را به جدیدترین سیستم عامل اندروید مجهز کرده‌‌اند، اما موتورولا برخلاف وعده خود به منظور انتشار آپدیت برای پرچمدار سال 2016 هنوز موفق به انجام این کار نشده است.

همانند سال‌های گذشته، گوشی ها و تبلت های سری نکسوس و چهار گوشی پیکسل سال‌های 2016 و 2017 در صف نخست دریافت آپدیت‌های جدید اندروید اعم از آپدیت‌های سیستم عامل و همچنین به‌روزرسانی‌های امنیتی قرار دارند. به همین دلیل آن دسته از کاربرانی که به قابلیت‌های نرم افزاری و دریافت مداوم آپدیت اهمیت زیادی می‌دهند، همواره یکی از محصولات (گران قیمت) گوگل را خریداری می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ما که کاربر اندرویدیم و شدیدا راضی و خوشحال و با هیچ سیستم عامل دیگری هم عوضش نمی کنم

  2. باااو هفته ای یه آپدیت میاد 😐 خدایی از اندروید 6 به بعد هیچ تغییر محسوسی نبوده، مسخره کرده…!

  3. گوگل این قدر سریع، نباید نسخه های اندروید رو عرضه کنه

    سیاست انتشار نسخه های اندروید نا مشخصه

    مایکروسافت کار درستی می کنه

    ویندوز 98 (تغییرات کلی)
    ویندوز 2000 (تغییرات جزئی)
    ویندوز XP (تغییرات کلی)
    ویندوز ویستا (تغییرات جزئی)
    ویندوز 7 (تغییرات کلی)
    ویندوز 8 (تغییرات جزئی)
    ویندوز 10 (تغییرات کلی)

    اما نسخه 5 اندروید با نسخه 6 هیچ فرقی نمی کنه، فرقی هم کنه با یک آپدیت هم می تونسته انجام بشه

    گوگل 100 سال دیگه هم نمی فهمه چه طور باید با مشتری تعامل کنه

    گوگل در 20 سال اخیر فقط از مایکروسافت الگو برداری کرده

    تنها پیروی مایکروسافت از گوگل، map-reduce هستش

    با تشکر

  4. همین امسال خیالشون دیر منتشر شد و داغون تر شدن درسته کاملا