گوشی چینی شبیه به آیفون 10

12 گوشی چینی شبیه به آیفون 10 با قیمت به مراتب کمتر

شرکت‌های گوشی‌ساز چینی در استفاده آزادانه از ایده‌های سایر شرکت‌ها معروف هستند! به همین دلیل طی چند ماه اخیر چند گوشی چینی شبیه به آیفون 10 ساخته شده است. در بین این گوشی ها محصولات بسیار قدرتمند و ارزشمندی نیز وجود دارد.

اپل برای پیاده‌سازی طراحی بدون حاشیه در پرچمدار سال 2017 خود، راهکار کاملا متفاوتی را در پیش گرفت. این سبک طراحی شامل حذف کامل حاشیه‌ها از اطراف نمایشگر حتی از بالای آن است. در عوض یک بریدگی در بالاترین قسمت نمایشگر به منظور قرارگیری سنسورها وجود دارد. این سبک از طراحی نه تنها برای شرکت‌های چینی، بلکه برای چند گوشی‌ساز مطرح دیگر نیز جذاب بوده است، به طوری که در پی الهام‌گیری از آن هستند.

اگر اصلی‌ترین دلیل جذابیت پرچمدار اخیر اپل برای شما شکل ظاهری آن است، در اینجا چند گوشی چینی شبیه به آیفون 10 را معرفی می‌کنیم. قیمت آن‌ها در برخی موارد حدود یک دهم آیفون ایکس هزار دلاری است! طی چند ماه اخیر تعداد زیادی گوشی چینی شبیه به آیفون ایکس تولید شده است، اما همه آن‌ها ارزش خرید ندارند. به همین دلیل در ادامه 12 مورد از بهترین گوشی های هوشمند دارای سبک طراحی این محصول را معرفی می‌کنیم. متاسفانه بیشتر این گوشی ها به تازگی معرفی شده و به همین دلیل قیمت نامشخصی دارند.

اوکیتل یو 18 – Oukitel U18

قیمت: 140 یورو (170 دلار)

اوکیتل یو 18 (Oukitel U18)

برخلاف چند گوشی چینی شبیه به آیفون 10 دیگر، اوکیتل یو 18 یک کپی تمیز و شکیل از این گوشی موبایل است. البته شبیه بودن به پرچمدار اپل تنها ویژگی آن نبوده و مشخصات فنی قابل قبولی در این گوشی ارائه می‌شود.

از نظر طراحی بدون حاشیه، اوکیتل یو 18 وضعیت خوبی داشته و با وجود حاشیه‌های تقریبا زیاد در پایین نمایشگر در مقایسه با بهترین محصولات دارای این سبک طراحی، این میزان همچنان کمتر از حدی است که بتوان در آن کلید فیزیکی هوم را جای داد. به همین دلیل حسگر اثر انگشت در پنل پشتی قرار گرفته است.

اما نحوه طراحی پشت گوشی با نمونه آن در آیفون ایکس متفاوت است. با وجود دوگانه بودن دوربین دستگاه و حتی قرار گرفتن سنسورها به صورت عمودی کنار یکدیگر، شاهد قرارگیری ماژول در وسط نیمه بالایی پشت گوشی (به جای گوشه بالا و سمت چپ آن) هستیم. این دوربین از یک سنسور 16 مگاپیکسلی و 13 مگاپیکسلی تشکیل شده و شکل آن، یادآور دوربین هواوی میت 10 و میت 10 پرو است.

با توجه به قیمت زیر 200 دلاری این گوشی، مشخصات فنی آن فوق‌العاده است. مجهز شدن به نمایشگر 5.85 اینچی اچ‌دی پلاس (دارای نسبت ابعاد تصویر 18:9) و 4 گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت ظرفیت داخلی کاملا قابل قبول هستند، هر چند در کنار تراشه نه چندان قدرتمند مدیاتک MT6750T قرار دارند. پردازنده این تراشه 8 هسته‌ای است. مزیت مهم دیگر اوکیتل یو 18 مجهز شدن به یک باتری بزرگ 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی محسوب می‌شود.

بلوبو ایکس – Bluboo X

قیمت: 140 دلار

بلوبو ایکس

شرکت Bluboo توانسته در کاهش دادن حاشیه‌های اطراف نمایشگر این گوشی چینی شبیه به آیفون 10 بسیار موفق عمل کند، به طوری که برخلاف اوکیتل یو 18، در پایین دستگاه نیز حاشیه‌های زیادی وجود ندارد. برخلاف بیشتر گوشی های کپی شده از آیفون ایکس، این مرتبه با یک محصول قدرتمند رو به رو هستیم که توان سخت افزاری بالایی دارد.

به این ترتیب علاوه بر علاقه‌مندان طراحی پرچمدار اپل، کاربران نیازمند یک گوشی قدرتمند دارای قیمت مناسب نیز می‌توانند بلوبو ایکس را خریداری کنند. پنل پشتی گوشی با وجود دوگانه بودن دوربین ظاهر کاملا متفاوتی دارد. با این حال سبک طراحی پنل جلویی تقریبا شبیه به آیفون 10 است.

معرفی چند گوشی چینی شبیه به آیفون 10 با همان نام ایکس

برخلاف بیشتر گوشی های هوشمند چینی در بلوبو ایکس شاهد استفاده از یک پنل AMOLED هستیم. رزولوشن نمایگر فول اچ‌دی پلاس است که نسبت ابعاد تصویر 18:9 آن را نشان می‌دهد. وجود تکنولوژی تشخیص چهره درون آن ممکن است برای برخی کاربران جذاب باشد، هر چند به هیچ عنوان نمی‌توان به عنوان یک سد امنیتی قوی بر روی آن حساب باز کرد. به عنوان سایر مشخصات فنی بلوبو ایکس می‌توان به وجود 6 گیگابایت رم در کنار 64 گیگابایت ظرفیت داخلی و باتری غول‌پیکر 5500 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. تراشه مدیاتک هلیو پی 23 آن بسیار توانمند بوده و با چیپست‌های میان‌رده کوالکام رقابت می‌کند.

لیگو اس 9 – Leagoo S9

قیمت: 150 یورو (185 دلار)

لیگو اس 9 (Leagoo S9)

لیگو اس 9 چندی بعد از نمایشگاه MWC 2018 عرضه خواهد شد. این یک گوشی چینی شبیه به آیفون 10 با الهام‌گیری از سبک طراحی محصولات برند آنر هواوی است، به همین دلیل ظاهر بسیار شیک و جذابی دارد. بر اساس رندرهای منتشر شده از آن، حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف نمایشگر وجود داشته و بریدگی منحصربه‌فرد بالای نمایشگر آیفون 10 در آن دیده می‌شود.

همانند پرچمدار اپل، لیگو اس 9 به فریم فلزی و پنل پشتی شیشه‌ای مجهز شده است، اما پنل شیشه‌ای آن به مرغوبیت نمونه آن در آیفون ایکس نیست. در عوض این قسمت امواج نور ایجاد می‌کند که پیشتر در آنر 8 و آنر 9 مشاهده کرده‌ایم. این موضوع با وجود افزایش جذابیت گوشی، از شباهت آن با آیفون 10 می‌کاهد.

یکی دیگر از وجوه تشابه آن‌ها، قرارگیری ماژول دوربین دوگانه در گوشه بالا و سمت چپ دستگاه است. حسگر اثر انگشت در وسط نیمه بالایی پنل پشتی قرار دارد. بر اساس آخرین اخبار، مشخصات فنی لیگو اس 9 شامل تراشه هلیو پی 40 مدیاتک، 8 گیگابایت رم در کنار 256 گیگابایت ظرفیت داخلی و یک باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود. اگر گوشی بعد از معرفی واقعا دارای چنین مشخصاتی باشد، ارزش بسیار بیشتری از قیمت 185 دلاری آن خواهد داشت!

یولفون ایکس – Ulefone X

قیمت: نامشخص

یولفون ایکس

بیشتر شرکت‌ها همچون یولفون و بلوبو، گوشی چینی شبیه به آیفون 10 خود را دقیق با نام ایکس معرفی کرده‌اند! یولفون ایکس نیز هنوز به بازار نیامده و مدت کوتاهی از معرفی آن می‌گذرد. اگرچه درباره مشخصات فنی گوشی اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما می‌دانیم شرکت آن را به صورت پیش‌فرض به اندروید 8.1 اوریو مجهز کرده است. این موضوع با توجه به به‌روز نبودن سیستم عامل سایر گوشی های کپی شده چینی اهمیت زیادی دارد.

برخلاف مدل‌های معرفی شده در بالا، طراحی این گوشی چینی شبیه به آیفون 10 چندان چنگی به دل نمی‌زند، به همین دلیل انتظار داریم بعد از معرفی قیمت پایین‌تری در مقایسه با آن‌ها داشته باشد. علاوه بر وجود بریدگی بالای نمایشگر، نحوه قرارگیری سنسورهای دوربین و جای ماژول در پنل پشتی نیز شباهت آن را با پرچمدار اپل بیشتر می‌کند.

لیتل پپر ای 11 – Little Pepper S11

قیمت: 199 دلار

Little Pepper S11

این گوشی از برخی جهات شباهت کمتری با آیفون ایکس دارد، اما همچنان به عنوان یکی از زیباترین کپی‌های این گوشی در بازار شناخته می‌شود. طراحی آن بسیار شکیل بوده و در دو طرف نمایشگر شاهد حاشیه‌های کمی هستیم. دلیل افزایش حاشیه‌های پایین صفحه نمایش، وجود کلید فیزیکی هوم به عنوان دربردارنده حسگر اثر انگشت است.

پنل پشتی مجددا از شیشه ساخته شده و به خاطر قرارگیری ماژول دوربین دوگانه در گوشه بالا و سمت راست شباهت زیادی با آیفون ایکس دارد. رزولوشن این دوربین 13 مگاپیکسل است.

گوشی Little Pepper S11 به فناوری تشخیص چهره مجهز بوده از Yun OS به عنوان نسخه سفارشی‌سازی شده اندروید توسط علی بابا قدرت می‌گیرد. با این حال در بخش مشخصات فنی ویژگی‌های چندان جذابی ندارد. نمایشگر اچ‌دی 5.5 اینچی، تراشه مدیاتک MT6737 و 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت ظرفیت داخلی آن را در مرز بین پایین‌رده‌ها و میان‌رده‌ها قرار می‌دهند. قیمت گوشی در مقایسه با چند گوشی چینی شبیه به آیفون 10 دارای مشخصات فنی بهتر کمی بالا است.

گوفون ایکس – GooPhone X

قیمت: 225 یورو (280 دلار)

گوفون ایکس

در گوفون ایکس شباهت با آیفون ایکس به اوج خود می‌رسد، به طوری که ممکن است برخی آن را با پرچمدار اپل کاملا اشتباه بگیرند. به جرات می‌توان گفت مهمترین تفاوت ظاهری آن‌ها نبود لوگوی اپل بر روی بدنه گوشی است. برای کاربرانی که به مشخصات فنی اهمیتی نداده و تنها دوست‌دار طراحی آیفون 10 هستند، گوفون ایکس بهرین گزینه است، هر چند در مقایسه با محصولات قبلی قیمت بیشتری دارد.

اما نمایشگر اچ‌دی 5.5 اینچی، اندروید 5.0 لالیپاپ، تراشه مدیاتک MTK6580 و یک گیگابایت رم، آن را تبدیل یه یک گوشی پایین‌رده بسیار ضعیف می‌کنند، به طوری که به خاطر قدرت گرفتن از اندروید 5 حتی احتمال نصب نشدن برخی اپلیکیشن‌ها بر روی آن وجود دارد.

بووی ناچ – Boway Notch

قیمت: نامشخص

Boway Notch

اگرچه این گوشی چینی شبیه به آیفون 10 حدود دو ماه پیش معرفی شد، اما هنوز همچون یک راز باقی مانده است. Boway یک شرکت چینی بسیار قدیمی است که ماشین‌های برش و پرینتر تولید می‌کند. ناچ به عنوان نخستین گوشی هوشمند شرکت در طی سال‌ها فعالیتش به شمار می‌آید.

می‌توان انتظار داشت بووی ناچ نیز یک گوشی پایین‌رده خواهد بود. مهمترین جذابیت این گوشی برای کاربران وجود یک بریدگی در بالای نمایشگر و قرارگیری دوربین دوگانه شبیه به نمونه‌ آن در آیفون 10 است.

بلک ویوو ایکس – Blackview X

قیمت: نامشخص

بلک ویوو ایکس

کپی کاری مستقیم از پرچمدار اپل، در برخی محصولات به اندازه‌ای واضح است که حتی نام ایکس را نیز برای آن‌ها انتخاب کرده‌اند. همانند گوفون ایکس، این مدل نیز شباهت بسیار زیادی با آیفون 10 دارد، با این تفاوت که علاوه بر فقدان لوگوی اپل در بدنه، شاهد حاشیه‌های بیشتری در زیر نمایشگر هستیم.

متاسفانه این گوشی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده، اما انتظار می‌رود در نیمه نخست سال جاری به بازار عرضه شود. اگرچه ابعاد نمایشگر بلک ویو ایکس دقیقا با آیفون ایکس یکسان است، اما رزولوشن کمتری در مقایسه با آن دارد.

با وجود استفاده از یک تراشه مدیاتک نه چندان قدرتمند در آن، وجود اندروید 8.1 اوریو به صورت پیش‌فرض یک مزیت برای خریداران محسوب می‌شود. از آنجایی که این دسته گوشی های کپی شده هیچ‌گونه آپدیت نرم افزاری مخصوصا به‌روزرسانی سیستم عامل دریافت نمی‌کنند، توجه به ورژن سیستم عامل پیش‌فرض آن‌ها اهمیت خاصی دارد.

هوتوو سیمبل اس 3 – Hotwav Symbol S3

قیمت: نامشخص

Hotwav Symbol S3

وجود حاشیه‌های کم در اطراف نمایشگر و استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای، این گوشی را تبدیل به محصولی ارزشمند می‌کنند. متاسفانه همانند چند گوشی چینی شبیه به آیفون 10 دیگر، برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این مدل نیز باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانیم.

یومیدیجی زد 2 و وان – UMIDIGI Z2 and One

قیمت: نامشخص

UMIDIGI Z2 and One

گوشی UMIDIGI Z2 نخستین محصول بالارده و مجهز نمایشگر 6.2 اینچی دارای بریدگی بالای نمایشگر است. رزولوشن نمایشگر دستگاه فول اچ‌دی پلاس بوده و در اطراف آن تقریبا هیچ حاشیه‌ای دیده نمی‌شود. گفته شده ظرفیت باتری دستگاه 7 هزار میلی‌آمپر ساعت خواهد بود! نحوه قرارگیری دوربین دوگانه پشتی با وجود تفاوت با آیفون 10، ظاهر بسیار شکیلی به گوشی بخشیده است.

UMIDIGI One

برخلاف این مدل درباره گوشی UMIDIGI One اطلاعات زیادی در دسترس نیست. تنها چیزی که درباره آن می‌دانیم، استفاده از شیشه در پنل پشتی و یکسان بودن نحوه قرارگیری دوربین‌ پشتی آن با آیفون 10 است. نحوه قرارگیری فلاش LED دوربین از جمله نکات متمایزکننده آن از پرچمدار اپل است.

دوجی وی – Doogee V

قیمت: نامشخص

گوشی چینی شبیه به آیفون 10

برخلاف مدل‌های قبلی، اصلی‌ترین ویژگی این گوشی چینی شبیه به آیفون 10 داشتن یک بریدگی در بالاترین بخش نمایشگر نیست. دوجی وی دومین گوشی هوشمند مجهز شده به حسگر اثر انگشت روی نمایشگر به شمار می‌آید. این یک مزیت محسوب می‌شود، چرا که برای باز کردن قفل گوشی کافی است نمایشگر آن را لمس کنید. در کنار آن شاهد وجود قابلیت تشخیص چهره نیز هستیم، هر چند به اندازه فیس آیدی آیفون ایکس ایمن نیست.

با وجود یادآوری آیفون ایکس حین دیدن پنل جلویی دوجی وی، پشت شیشه‌ای آن ما را به یاد پرچمداران سامسونگ می‌اندازد. به عنوان برخی از ویژگی‌های کلیدی گوشی می‌توان به باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی، نمایشگر دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای 16 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی اشاره کرد.

الفون ای 4 پرو – Elephone A4 Pro

قیمت: نامشخص

Elephone A4 Pro

شرکت Elephone طی سال‌های اخیر توانایی خود در کپی‌برداری از سبک طراحی برترین پرچمداران را نشان داده است! این شرکت بعد از ارائه کپی‌هایی از گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی اس 7 و شیائومی می میکس، مدلی را با الهام‌گیری از آیفون ایکس معرفی کرد که حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف نمایشگر آن وجود داشته و به لطف داشتن بدنه‌ای با گوشیه‌های گرد، ظاهر بسیار شیکی دارد.

متاسفانه همچون چند گوشی چینی شبیه به آیفون 10 دیگر، درباره این مدل نیز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست،‌ اما طبق اخبار و تصاویر منتشر شده از آن می‌توان گفت الفون ای 4 پرو به تراشه مدیاتک هلیو پی 23 و یک نمایشگر دارای نسبت ابعاد تصویر 18:9 مجهز خواهد شد.