آیفون ایکس

چرا اپلی ها آیفون ایکس را بایکوت کردند؟!

شهریور ماه امسال که از آیفون ایکس (iPhoneX) رونمایی‌شد، مثل هر سال در میان طرفداران اپل غوغایی به راه افتاد. اما به محض عرضه، بازی برگشت. یک گوشی 1000 دلاری (7 میلیون تومانی) که یکی از ویژگی متمایز آن، سیستم تشخیص چهره جدید و ناموفق بود. در این نوشته علل مهم کاهش محبوبیت آیفون 10 را بررسی می‌نماییم.

اپل قرار بود با محصول گران خود یعنی آیفون 10، مجددا نام این برند را بر سر زبان ها بیاندازد. اما خلاف آن اتفاق افتاد! مشکل ضعف در تشخیص چهره جدید (Facial Recognition) که به آسانی گول خورد یکی از دلایل شکست این محصول بود. انتقادات، پیشنهاد ها و طرح های متفاوتی برای آن ارائه شد تا این که شاید حداقل در آینده، بهبود و توسعه یابد. در زیر با هم نظر یکی از افراد و نظرسنجی که درباره محصول آیفون X اتفاق افتاد می خوانیم.

مقایسه ظاهری آیفون 10، 8 و 8 پلاس

نظرسنجی پایپر جفری درباره خرید آیفون ایکس

مایک اولسون مدیر اجرایی و محقق ارشد پایپر جفری (شرکت بزرگ سرمایه گزاری آمریکایی) می‌گوید:

طبق آخرین نظرسنجی که انجام شد، 44% از پاسخ دهندگان، علت عدم انتخاب آیفون 10 را رضایت از ویژگی های کنونی تلفن های همراه شان دانستند. 31% افراد قیمت بالای آن، و 8% آن ها نیز علت بزرگ نبودن صفحه نمایش را (به اندازه 7 پلاس) علت اعلام کردند. بقیه افراد نیز دلایل گوناگونی‌داشتند. اما همانطور که می‌بینیم علت عمده کاهش فروش این محصول، نداشتن نوآوری و خلاقیت جدید است.

آیفون ایکس

این منبع پیش بینی می‌کند که اپل به احتمال زیاد، در نسخه‌های بعدی سعی بر رفع این مشکلات خواهد داشت. حقیقتا برای اینکه بازار هدفش را از دست ندهد راهی جز این نخواهد داشت.

شایعات جدید هم طبق معمول در راه هستند و یکی از آن ها که به نظر می‌رسد موثق‌تر باشد، از سه آیفونِ نسل جدید سخن به میان آورده؛ طبق گمانه زنی این خبر، پرچمداران آیفون احتمالا دو ورژن  5.8 و 6.5 اینچی LED  و یک ورژن 7.1 اینچی LCD خواهند بود.
نکته بسیار مهمی که اپل باید به آن توجه کند، کاهش بی‌نظیر قیمت خواهد بود، اگر می‌خواهد همچنان در صدر بماند…

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. والا تا جایی که ما شنیدیم پرفروشترین و پرسودترین گوشی اپل تا بحال بوده. حتی با وجود آیفون 8 و 8 پلاس که ممکن بود رو فروشش تاثیر بزارن.
    این سایت چینی فقط قصد منصرف کردن چینی ها از خرید آیفون و ترغیب به خرید گوشی های چینی رو داره.

  2. هفت میلیون ؟ از کی دلار هفت هزار تومن شد

  3. دیگه سلطه آیفون داره تموم میشه چوند هایی مثل ال جی با ارائه پرچمدارهای خوبی مثل وی 30 پلاس تونستن تنه به آیفون بزنن که در خیلی از موارد حتی بهتر باشند.

  4. چرا مراجع ایرانی چشم دیدن آیفون رو ندارن؟(بخصوص آیفون ایکس)
    چند وقت پیش پستی دیدم از یک مرجع ایرانی ک گفته بود قسمت بالایی آیفون ایکس یه شکست تمام عیاره و بخصوص الان ک صحبت از فیس آیدی شده و خلاصه گفته بود ک خیلی ناامید شده چرا شرکتای اندرویدی ازش کپی کردن
    حالا یسری چیزارو میگم با دلیل:
    ١ بخش بالایی آیفون هیچ مزاحمتی ایجاد نمیکنه بلکه خیلی بهتر از طراحی هایی هست ک الان بالا و پایین گوشیا باهاش رو به رو هستن برا فیلم دیدنم فول اسکرین کنین بدون مشکل میتونین فیلمتونو ببینین
    ٢ جانی آیو و تیم همراهش خیلی بیشتر از من و شما طراحی آیفونو درک کردن ک اونو طراحی کردن
    ٣ وقتی تو دستتون بگیرین متوجه میشین با چه گوشی رو به رو هستین فقط باید تجربه ش کرد تا کیفیتو تجربه کنین
    ۴ الان ٨٠ درصد یوتیوبرهای خارجی تمرکزشون رو آیفون ایکس هست فقط مراجع ایرانی از گفتن حقیقت عاجزن
    بنظرتون چرا مراجع ایرانی دلباخته ی اندروید هستن؟
    خیلی سادس ١ قدرت خرید ٢ همکاری با کمپانی های اندرویدی
    در مورده فیس آیدی هم باید بگم ک هیچ گوشی تا به الان نتونسته فیس آیدی به قدرت فیس آیدی آیفون درست کنه پس خواهشا هرچیزی ک گفته میشه رو پخش نکنین
    این صحبتا صرفا برا آگاه سازی و یکم واقعیته ک خیلیا نمیخوان باورش کنن وگرنه نه سودی برای من داره نه ضرری از این صحبتها

    • دوست عزیز ، اینکه ios اپل واقعا خوبه ، هیچ شکی نیست ، اما در استفاده کاربری ، نسخه ios بدلیل حذف هوم تغییر کرده .به همین دلیل اپل نحوه استفاده یکی از مهم ترین قابلیتهای ios ( کنترل سنتر ) را بدون نظر سنجی از کاربر ها یا همان اپل باز ها ، تغییر داد ! این عمل راحتی کار با ios را خدشه دار کرده ! و طراحی ناقص iphone x ، با هیچ توجیه قابل قبول نیست ! طراحی آیفون ۶ تا آیفون ۷ بسیار زیباست ، اما بهتر بود طراحی آیفون ۸ را با تغییر چشم گیر ! نه فقط تغییر جنس بدنه ! ، و آیفون x رو نیز با صفحه کامل .. و البته برای طراحی ios نیز بیشتر فکر میکرد !
      کار با آیفون x بسیار سخت تر از ، کار با آیفون 8 پلاسه ! اونم بخاطر نقص در طراحی ios در آیفون x

    • 4% از پاسخ دهندگان، علت عدم انتخاب آیفون 10 را رضایت از ویژگی های کنونی تلفن های همراه شان دانستند ،،،بده جوری گوشی میسازه که تا ۵ سال نیازی نبینی عوضش کنی؟؟؟؟ انروید خوبه که یه سال مصرفه؟؟؟؟

      چرت ترین حرفی که دمه عیدی شنیدم این بود کی بایکوت کرده؟ من خودم ۲ تا ازش خریدم ،کسایی که پولشو ندارن بایکوت کردن؟؟؟؟؟؟

      بریدگیه بالا چه مشکلی پیش میاره؟ خوب بود بریدگی رو کامل میکردن در نتیجه صفحه کوچیک میشد یا کلا گوشی دراز تر

      کلا بعضیا عقده ای شدن
      اخه تا کی حرف نزنم؟؟؟؟♊️

      شرکته شاخ و درست حسابی شرکتیه که هم سخت افزارش پیشرو باشه هم نرم افزار(سیس عامل) سامسونو هاوایی و بقیه لاشخوراتون اگه عرضه داشتن سیس عامل خودشونو داشتن

    • شکی درش نیست که هیچ‌کمپانی نتونست این اپل فیس آیدی بزنه
      اخه هیچکدوم نتونستن تو رونمایی روی باز کردن قفل صفحه با فیس آیدی گیر کنن، خب اینم کم چیزی نیس ک اپل تونست دمشم گرم کارش درسته😂