کهنه کردن لباس های جین به کمک تجهیزات لیزری + ویدیو

کهنه کردن لباس های جین به کمک تجهیزات لیزری + ویدیو

کهنه کردن لباس های جین به کمک تکنولوژی لیزر پروژه جدید کمپانی معروف لباس لیوای اشتراوس (Levi Strauss) یا همان لیوایز بوده که پروسه‌ای زمان‌بر را به میزان فوق‌العاده‌ای کوتاه کرده است.

شاید خریدن شلوار یا ژاکت جینی که به نظر کهنه و پاره می‌آید، آن هم با پرداخت مبلغی اضافه، ‌کار عجیبی و دور از ذهنی به نظر برسد، اما در برخی از جریان‌های فشن این نوع از پوشاک به میزان زیادی کاربرد دارد و افرادی زیادی در کشورهای مختلف حاضرند تا پول خود را خرج چنین لباس‌هایی کنند.

در همین رابطه کمپانی پوشاک معروف لیوای اشتراوس (Levi Strauss) یا همان لیوایز، خبر از آغاز طرحی به نام پروژه اف ال ایکس (Project F.L.X) که در آن تجهیزات پیشرفته لیزری برای کهنه کردن لباس های جین به کار برده می‌شوند، داد.

هم اکنون لباس‌های جین کهنه لیوای در فرآیندی 18 تا 20 مرحله‌ای،‌ توسط کارگران کارخانه‌ها حاضر می‌شوند و هر کدام از کارکنان تنها توانایی تغییر ظاهر 2 یا 3 لباس را در هر یک ساعت دارند؛ به علاوه زمان‌بر بودن فرآیند، طیف مختلفی از مواد شیمایی هم در کهنه کردن پوشاک جین استفاده می‌شوند که همگی برای سلامتی کارگران مضر هستند.

با این وجود شرکت لیوای با همکاری شریک جدیدی به نام جینولوجیا (Jeanologia)‌ بخش‌های مختلف این پروسه را به سه مرحله کاهش داده و از طریق دستگاهی مخصوص در ابتدا الگوی موردنظر را بر روی هر لباس‌ها شبیه‌سازی کرده و بعد از تایید،‌ هر ویژگی را به کمک لیزر بر روی جین‌ها پیاده می‌کند. تمام این‌ها در حالی است که یک شلوار یا ژاکت تنها در طول 90 ثانیه می‌تواند به آن شکلی که موردنظر طراحان بوده، در آید و همچنین، مواد شیمایی مورداستفاده کاهش یافته و کارگران هم دیگر مجبور نیستند تا با سموم مختلف در تماس باشند.

سازندگان اعلام کرده‌اند که با فرآیند جدید کهنه کردن لباس های جین دیگر لازم نیست تا طرح‌ها و الگوهای ابداع‌شده توسط طراحان در طول فرآیندی 6 ماهه بر روی لباس مصرف‌کنندگان پیاده شوند و در طول چند روز یا چند هفته هر طرحی بر روی خط تولید جین‌ها اجرایی می‌شود.

تاکنون اعلام ‌نشده که قیمت محصولاتی که با این فرآیند تولید می‌شوند، چقدر با سایر محصولات متفاوت است و از طرف دیگر،‌ چه تعداد از کارگران مسئول کهنه کردن لباس های جین کار خود را به واسطه اتوماسیون اجرایی از دست می‌دهند. اینطور که به نظر می‌رسد، تجهیزات جینولوجیا تا سال 2020 به مرحله بهره‌برداری کامل می‌رسند.

در انتها شما را به دیدن ویدیو معرفی تجهیزات و فرآیند توسعه‌یافته دعوت می‌کنیم:

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کنه کردن خیلی مسخره سبا یه تیغ میشه اینکارو. کرد پول اضافه هم نداد