امواج گوشی های موبایل برای سلامتی انسان خطرناک نیست!

امواج گوشی های موبایل برای سلامتی انسان خطرناک نیست!

دو پژوهش مجزا در مورد امواج گوشی های موبایل که توسط برنامه سم شناسی ملی آمریکا (NTP) انجام شده، نتایج جالب‌توجهی را در مورد این بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی مدرن آشکار کرده است.

به تازگی دانشمندان برنامه سم شناسی ملی آمریکا (NTP) دو تحقیق دولتی را در مورد تاثیر امواج گوشی های موبایل بر روی سلامت انسان انجام داده‌اند که بر اساس نتایج آن‌ها می‌توان گفت که این امواج خطر قابل‌توجه و بزرگی برای ما ندارند. با این وجود اشاره شده که بهتر است برای از بین بردن احتمال بروز کوچک‌ترین مشکلات سلامتی، بعضی موارد خاص در زمان استفاده از تلفن‌های همراه رعایت شود.

دکتر جان بوچر (John Bucher)، از دانشمندان ارشد NTP می‌گوید که نتایج گزارش‌شده با انجام آزمایش‌های مختلف بر روی موش‌ها به دست آمده‌اند و برای بررسی تاثیر امواج موبایل بر روی بدن، از تشعشعات فرکانس رادیویی (RFR) که به امواج ماکروویو و تلفن‌های همراه شبیه‌اند،‌ استفاده شده است؛ بوچر به صورت خلاصه گفته است که خطر به کار گیری این وسایل تکنولوژیکیِ فوق‌العاده پراستفاده،‌ کم است.

بوچر و همکارانش پس از انجام آزمایش‌ها اعلام کردند که وضعیت سلامتی موش‌هایی که در معرض RFR بودند با سایر موش‌ها تفاوت نداشت و در کمال تعجب، تعدادی از جانوران دسته اول برای مدت طولانی‌تری زندگی کردند!

امواج گوشی های موبایل برای سلامتی انسان خطرناک نیست!

این دانشمند برجسته همانند سایر محققان پیشنهاد می‌کند که برای قرار نگرفتن در معرض امواج گوشی های موبایل نباید تلفن‌های همراه را در نزدیک گوش خود قرار دهیم و نکته قابل‌توجه در مورد امواج چنین وسایل الکترونیکی این است که با دور شدن از دستگاه،‌ میزان امواج جذب‌شده توسط بدن ما به میزان شگفت‌انگیزی کاهش می‌یابد؛ از طرف دیگر توصیه شده که در هنگام خواب هم تلفن همراه را از خود دور کنیم.

البته تیم NTP اعلام کرده‌اند که برای مشخص شدن تاثیر حجم زیاد امواج تلفن های همراه بر روی سلامت انسان، تحقیقات گسترده‌تر و دقیق‌تری لازم است.

در همین رابطه موسسه ملی سرطان آمریکا (NCI) اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که هیچ مدرکی در مورد افزایش خطر ابتلا به سرطان به دلیل قرار گرفتن در معرض تشعشات غیریونساز (مانند امواج تلفن های همراه) وجود ندارد. این در حالی است که استفاده از محصولات فناوری هندزفری مانند هدست‌های بدون سیم و سیم‌دار در حال افزایش است و متخصصان NCI می‌گویند که این اتفاق احتمالا میزان قرارگیری سر و مغز کاربران در معرض امواج رادیویی را کاهش می‌دهد.

هم‌اکنون سازمان‌هایی مانند سازمان غذا و دارو (FDA) وظیفه نظارت بر خطرات ناشی از به کارگیری تلفن‌های همراه در ایالات متحده را بر عهده دارند و پس از بررسی مقاله‌های چاپ‌شده توسط کارشناسان FDA، اعلام شد که سطح ایمنی کنونی گوشی‌های موبایل برای سلامتی عمومی مردم آمریکا قابل‌قبول است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اگر هم ضرری داره هنوز ثابت نشده

  2. یکی میگه ضرر داره یکی میگه نداره

  3. اون یکی میگه نیست این یکی هیگه هست حرف کی رو باور کنیم