بلک بری های سفارشی شده

بازداشت مدیر شرکتی که بلک بری های سفارشی شده را به خلافکاران می‌فروشد!

مدیر عامل شرکت Phantom Secure که در زمینه فروش بلک بری های سفارشی شده فعالیت دارد، توسط FBI بازداشت شد. به نظر می‌رسد این کمپانی به باندهای تبهکار موبایل می‌فروشد!

Phantom Secure نام شرکتی است که به خاطر فروش بلک بری های سفارشی شده شناخته می‌شود. به منظور افزایش ایمنی بیشتری گوشی های بلک بری، دوربین و میکروفون‌ها حذف شده و پیام‌های ایمن تنها از طریق شبکه‌های خصوصی ارسال می‌شوند. در حالی که ممکن است برخی کسب و کارها و سیاست‌ها نسبت به استفاده از چنین دستگاه‌هایی مشتاق باشند، ولی مطابق با گزارشی جدید، ظاهرا درصدی از فعالیت‌های Phantom Secure با باندها و گروه‌های جنایت‌کار مرتبط است.

دادگاه منطقه‌ای در کالیفرنیای جنوبی، موسس شرکت Phantom Secure و مدیر ارشد اجرایی آن یعنی وینسنت راموس (Vincent Ramos) را به قاچاق، توطئه برای انجام امور سازمانی و این ادعا که او در دسیسه‌ای برای توزیع مواد مخدر حضور داشته است، متهم کرد. همچنین، راموس حالا به کمک و مشارکت نیز متهم شده است. شکایت تنظیم‌شده، اضافه می‌کند که این شرکت به منظور کمک به مخفی کردن فعالیت‌های جنایی تاسیس شده است.

این بلک بری های سفارشی شده فاقد GPS، مرورگر اینترنت و دوربین بوده‌اند

مطابق با این گزارش، جدای از حذف میکروفون‌ها و دوربین، سیستم GPS، مرورگر اینترنت و سیستم پیام‌رسان معمول هرکدام از بلک بری های سفارشی شده نیز حذف می‌شدند. سپس نرم افزار پی جی پی (PGP) به منظور رمزگذاری به دستگاه اضافه شده و پیام‌ها نیز از طریق شبکه‌های خارج از کشور فرستاده می‌شوند. در نهایت، اگر هرکدام از این تلفن های هوشمند توسط پلیس ضبط می‌شد، پاک کردن اطلاعات آنها از راه دور توسط “Phantom Secure” امکان‌پذیر بود.

راموس پنجشنبه گذشته بازداشت شد و این شکایت که توسط مامور ویژه FBI یعنی “Nicholas Cheviron” نوشته شده است، شامل جزئیاتی در رابطه با استفاده شبکه‌های سازمان‌یافته مواد مخدر و باندهای تبهکار چندملیتی از بلک بری های سفارشی شده توسط “Phantom Secure” می‌شود. گفته می‌شود هم‌اکنون بیش از 20 هزار دستگاه از این گوشی ها مورد استفاده است که نیمی از آنها در استرالیا مورد استفاده قرار دارد.

بلک بری های سفارشی شده