تغییر شماره گوشی رجیستر شده

آموزش انتقال مالکیت و تغییر شماره گوشی رجیستر شده

با اجرای طرح رجیستری، دارندگان گوشی های تلفن همراه باید در صورت تغییر سیم کارت یا فروش گوشی، فرایند انتقال مالکیت را انجام بدهند. در ادامه، نحوه تغییر شماره گوشی رجیستر شده را آموزش می‌دهیم.

طرح رجیستری یا ثبت شناسه گوشی های موبایل از چند ماه پیش به طور رسمی در ایران آغاز شد و با اجرای آن، گوشی های تلفن همراه که از مبادی غیر رسمی وارد کشور شده باشند در شبکه موبایلی ثبت نمی‌شوند. بارها تاکید شده گوشی‌هایی که تا پیش از آغاز طرح رجیستری فعال شده باشند، به طور خودکار در شبکه موبایلی ثبت می‌شوند، اما اگر بخواهید گوشی جدیدی را خریداری کنید باید فرایند فعال‌سازی را انجام بدهید.

یکی از فرایندهایی که دارندگان گوشی های تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری باید به آن توجه کنند، فرایند انتقال بهره بردار است. در صورتی که شما بخواهید گوشی خود را به فروش برسانید و یا اقدام به تغییر شماره گوشی رجیستر شده بکنید، باید مراحلی را پشت سر بگذارید. در غیر این صورت، دستگاه شما بر روی سیم کارت جدید تنها به مدت 30 روز قابل استفاده خواهد بود.

کاربران باید توجه داشته باشند که پس از فعال‌سازی، تلفن همراه شما تنها بر روی سیم کارت فعال شده قابل استفاده است و اگر بخواهید از سیم کارت دیگری بر روی گوشی یا تجهیز خود استفاده کنید باید مراحل تغییر شماره گوشی رجیستر شده یا انتقال مالکیت را انجام دهید. در ادامه، این مراحل را برای شما آموزش خواهیم داد:

مراحل تغییر شماره گوشی رجیستر شده (انتقال مالکیت)

1. در ابتدا باید کد دستوری ستاره 7777 مربع (#7777*) را از گوشی خود شماره‌گیری کرده و گزینه سوم یا گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کنید.

تغییر شماره گوشی رجیستر شده

2. رمز همتا (مربوط به سیم کارت)، شناسه IMEI دستگاه مورد نظر و شماره سیم کارت فردی که قصد انتقال مالکیت تلفن همراه به وی را دارید یا شماره سیم کارت جدیدی که قصد دارید آن را در گوشی خود قرار دهید، وارد کنید.

تغییر شماره گوشی رجیستر شده

3. اطلاعات وارد شده را تایید کنید. پیامی مبنی بر موفقیت‌آمیز فرایند به شما ارسال می‌شود.

تغییر شماره گوشی رجیستر شده

حتما این چند مرحله‌ی ساده را برای تغییر شماره گوشی رجیستر شده انجام دهید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از دستگاه خود استفاده کنید؛ در غیر این صورت، گوشی رجیستر شده بر روی سیم کارت جدید، تنها به مدت 30 روز قابل استفاده خواهد بود.