تغییر شماره گوشی رجیستر شده

آموزش انتقال مالکیت و تغییر شماره گوشی رجیستر شده

با اجرای طرح رجیستری، دارندگان گوشی های تلفن همراه باید در صورت تغییر سیم کارت یا فروش گوشی، فرایند انتقال مالکیت را انجام بدهند. در ادامه، نحوه تغییر شماره گوشی رجیستر شده را آموزش می‌دهیم.

طرح رجیستری یا ثبت شناسه گوشی های موبایل از چند ماه پیش به طور رسمی در ایران آغاز شد و با اجرای آن، گوشی های تلفن همراه که از مبادی غیر رسمی وارد کشور شده باشند در شبکه موبایلی ثبت نمی‌شوند. بارها تاکید شده گوشی‌هایی که تا پیش از آغاز طرح رجیستری فعال شده باشند، به طور خودکار در شبکه موبایلی ثبت می‌شوند، اما اگر بخواهید گوشی جدیدی را خریداری کنید باید فرایند فعال‌سازی را انجام بدهید.

یکی از فرایندهایی که دارندگان گوشی های تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری باید به آن توجه کنند، فرایند انتقال بهره بردار است. در صورتی که شما بخواهید گوشی خود را به فروش برسانید و یا اقدام به تغییر شماره گوشی رجیستر شده بکنید، باید مراحلی را پشت سر بگذارید. در غیر این صورت، دستگاه شما بر روی سیم کارت جدید تنها به مدت 30 روز قابل استفاده خواهد بود.

کاربران باید توجه داشته باشند که پس از فعال‌سازی، تلفن همراه شما تنها بر روی سیم کارت فعال شده قابل استفاده است و اگر بخواهید از سیم کارت دیگری بر روی گوشی یا تجهیز خود استفاده کنید باید مراحل تغییر شماره گوشی رجیستر شده یا انتقال مالکیت را انجام دهید. در ادامه، این مراحل را برای شما آموزش خواهیم داد:

مراحل تغییر شماره گوشی رجیستر شده (انتقال مالکیت)

1. در ابتدا باید کد دستوری ستاره 7777 مربع (#7777*) را از گوشی خود شماره‌گیری کرده و گزینه سوم یا گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کنید.

تغییر شماره گوشی رجیستر شده

2. رمز همتا (مربوط به سیم کارت)، شناسه IMEI دستگاه مورد نظر و شماره سیم کارت فردی که قصد انتقال مالکیت تلفن همراه به وی را دارید یا شماره سیم کارت جدیدی که قصد دارید آن را در گوشی خود قرار دهید، وارد کنید.

تغییر شماره گوشی رجیستر شده

3. اطلاعات وارد شده را تایید کنید. پیامی مبنی بر موفقیت‌آمیز فرایند به شما ارسال می‌شود.

تغییر شماره گوشی رجیستر شده

حتما این چند مرحله‌ی ساده را برای تغییر شماره گوشی رجیستر شده انجام دهید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از دستگاه خود استفاده کنید؛ در غیر این صورت، گوشی رجیستر شده بر روی سیم کارت جدید، تنها به مدت 30 روز قابل استفاده خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

22 دیدگاه

  1. با سلام چند روز پیش رفتم که گوشیمو ریجستر کنم پاسپرتمم همرام بود وقتی تو سامانه همتا وارد کرد کد پاسپورتمو گفت که قبلا از پاسپورتتون استفادهه کردین ولی نمیدونم چطور این اتفاق افتادهه که یه گوشیه دیگه به نام خودم زدن الان باید چکار کنم که بتونم مشخصاتمون از اون گوشی حذف کنم و واسه گوشی خودم استفادهه کنم .لطفا راهنمایم کنید باتشکر

  2. این آقای وزیر روانیه

  3. گوشی هایی که از مبادی قانونی وارد شده‌اند ،شناسه‌شون ثبت شده و مشخص هست،حالا اگر گوشی غیر قانونی بود خب بهش سرویس ندهند چه کار با تعویض سیم کارت دارند،فرض کنید من سه سیم کارت از سه اپراتور مختلف کشور دارم و بنا بر احتیاجهای متفاوت میخوام جای سیم کارتهامو عوض کنم،پول گوشی رو که گمرکی و عوارضش پرداخت شده رو دادم و پول سیم کارتهامو هم دادم دیگه چرا باید اذیت بشم این چه مملکتی کیا واسه ما تصمیم میگیرن ادعامون هم میسه بجای رفاه برامون دردسر زباد میکنن

  4. ملت بیکارن دیگه داداش جان مسخراست مسخره

  5. با این انتقال مالکیت مردمو مسغره کردن

  6. با این انتقال مالکیت مردمو مسغره کردن

  7. سلام.ممنون از توضیحاتتون…
    یه سوال داشتم.ممنون میشم زودجواب بدین.
    من یه آیفون 5اس دست دوم رو از یه شخصی بخرم. عراق کار میکنم وگوشی رو با خودم میبرم و سیمکارت عراق میندازم روش… برای اون سیمکارت هم باید این انتقال مالکیت صورت بگیره؟
    درضمن من 45روزکار میکنم و از سیمکارت عراق استفاده میکنم. و 15روز برمیگردم از سیمکارت ایران استفاده میکنم.برای سیمکارت ایران انتقال رو انجام میدم.اما هربار برم عراق باید انقال بدم؟هربارم که برگردم باز انتقال بدم؟اینو هیچکسی توضیح نداده.

  8. ممنون مفید بود

  9. سلام.واسه گوشی های دو سیمکارته هم باید همین کارو کرد

  10. سلام خسته نباشین من میخوام گوشیم و فروختم میخوام انتقال مالکیت بدم سیم کارتمم سوخته ممنون میشم راهنماییم کنید

  11. سلام من پیمان از ارومیه هستم گوشی خریدم ولی انتقال مالکیت نکردم کارتون گوشی پیشمه ولی موقعه انتقال مالکیت نمیاره هیچی الان سیم کلرتم قطع شده لطفا راهنمایی کنید

  12. شماره کسی که گوشیم با اون فعاله رو نمیدونم چی کنم

  13. شماره کسی که گوشیم با اون فعاله رو نمیدونم چی کنم

  14. خاک بر سر اونی که این چرت وپرت ها رو درآورده راست میگی یه گوشی ناب تولیدکن

  15. دو سیم کارت در دو گوشی یک در گوشی نوکیا و دیگری در گوشی هوآوی دارم می خواهم از سیم کارت گوشی نوکیا در گوشی هوآوی استفاده نمایم اما در گوشی نوکیا اخطار زیر می آید چکار کنم؟
    مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است.به دلیل فعالیت همزمان چند دستگاه با این شناسه و جلوگیری از تضییع حقوق مالک ، موقتا و تا تاریخ 8/7/97 با شماره تلفن 09399110061 سرویس خواهد گرفت.در صورت نیاز به استفاده بیش از مهلت فوق می بایست با استفاده از شماره تلفن مالک و از طریق سامانه همتا (کد دستوری #7777*) انتقال مالکیت دستگاه به این شماره صورت پذیرد.
    برند HUAWEI مدل Y3 و IMEI=8694960 مرکز تماس 09366

  16. دو سیم کارت در دو گوشی یک در گوشی نوکیا و دیگری در گوشی هوآوی دارم می خواهم از سیم کارت گوشی نوکیا در گوشی هوآوی استفاده نمایم اما در گوشی نوکیا اخطار مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است می آید چکار کنم؟

  17. دو سیم کارت در دو گوشی یک در گوشی نوکیا و دیگری در گوشی هوآوی دارم می خواهم از سیم کارت گوشی نوکیا در گوشی هوآوی استفاده نمایم اما در گوشی نوکیا اخطار مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است می آید چکار کنم؟

  18. مسخره بازی جدید

  19. مردم و مسخره کردن هی این همه مسخره بازی

  20. تشکر

    چند روز پیش گوشی گرفتم و سیم کارت روش فعال کردم و این دغدغه داشتم که بخوام مالکیت تغییر بدم باس چیکار کنم

  21. سپاس بابت آموزش ❤️❤️