اندر حکایات خم شدن آیفون ۶ پلاس : تست جدید نشان می دهد آیفون برای استفاده ی روزانه، به اندازه کافی محکم است!+ ویدئو

آیفون ۶ پلاس ، حتی از HTC One  هم در تست خم شدن بهتر عمل می کند! در پی جنجال های خم شدن آیفون، اپل در آزمایشگاه های خود را باز کرد و به مردم اجازه داد تا تست های خم شدن را ببینند. سایت Consumer Reports، گزارش کرد  آیفون ۶، حتی بسیار قوی تر از گوشی های دیگر عمل کرده است.

هر دو آیفون، محکم تر از جنجال های اینترنتی به نظر می رسند. این نتایج پس از به کارگیری تجهیزاتی که تا ۲۵ کیلو و حتی بیشتر ، تحت عنوان تست خمش سه نقطه ای، بر آیفون فشار آوردند، بدست آمد. تنها راهی که بتوانید چنین فشاری به آن وارد کنید این است که روی آن بایستید! البته عقل سلیم به شما می گوید که اینکار دیوانگی است! بنابراین اعداد و ارقام نشان می دهند که آیفون ۶ ، آنقدرها هم نرم نیست.

آنها تنها آیفون را آزمایش نکرده اند !

Consumer Reports،  همچنین LG G3، گلکسی سامسونگ Note 3 و HTC One (M8) را تحت آزمایش یکسانی قرار دادند. تمام گوشی هایی که تحت آزمایش قرار گرفته اند، نشان دادند که بسیار محکم اند. آیفون ۶ پلاس، در بین اپل های جدید قوی تر است، زمانیکه نیرو  به ۹۰ پوند میرسد، شروع به تغییر شکل می کند،  و در ۱۱۰ پوند، از هم می پاشد. با مقایسه ی اعداد، آیفون ۶ پلاس، HTC One را پست سر می گذارد( که به عنوان یک گوشی سخت و محکم در نظر گرفته می شود)،  آیفون ۶ کوچکتر نیز، از چند گوشی دیگر بدتر عمل می کند.

مهندسانی که در قسمت تست فشار کار می کنند می گویند: “در نظر داشته باشید که برای آسیب دیدن تما این گوشی ها، به نیروی بسیار زیادی نیاز است، در حالیکه خراب شدن هر چیزی اجتناب ناپذیر است، ما انتظار داریم که تمام این گوشی ها، در مقابل استفاده ی روزانه مقاوم باشند.”

اینم از ویدئوی تست فشار:

//

نظر شما چیست؟ به نظر شما حق با اپل است یا کاربران یوتیوب؟!!

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. یه سوال…..از کجا معلوم که آیفون هایی که افراد برای تست استفاده کردند به غیر از اونی که توی آزمایشگاه اپل امتحان شد تقلبی نباشند؟؟؟؟؟به نظر من تقلبی ان…..

    • ناهید سادات ریاحی

      البته که اطمینان 100 درصدی برای اصل بودن آیفون های تست شده وجود نداره، ولی اون 9 مشتری که به اپل گزارش خم شدن رو دادن که دیگه گوشی هاشون اصل بوده!!

  2. سلام
    به نطر شما HTC M8 واسه خرید خوبه!؟
    راهنماییم کنید ممنون میشم

    • اگر براي دوربين مي خواهي تمام گوشي هاي بالاي ٢٠ مگاپيكسل،اگر هم طرفدار سامسونگي يا نحوه و كسب و كارت بيشتر به كارمندا باشه اچ تي سي ام ٨،آگر طرفدار تكنولوژي، آپل يا مايكروسافت،آگر براي ضد آب بودن و خاص بودن مي خواهي سوني،آگر پول كافي براي خريد داري،جديد ترين هاي موبايل هاي آن شركت،بازم بستگي به سليقه خود شخص داره.
      توصيه مي كنم مدل هاي قديمي سامسونگ نخري چون همه گلايه دارن

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست عزیز شما می تونید به مقاله ی ده اسمارت فون برتر بازار، که هفته ی پیش گذاشتم مراجعه کنید، که البته در این لیست، HTC One M8 در رتبه ی اول قرار گرفت

  3. با سلام خانم ریاحی
    ببخشید اگر میشه یه پست کامل درباره جشنواره های تکنولوژی در ایران بزارید مثل جشنواره وب موبایل ایران و… و بگید که اگر نرم فزاری رو که ساختیم بخواهیم به این جشنواره ها معرفی کنیم چیکار باید کنیم؟
    و…(خلاصه یه پست کامل)
    بسیار ممنون میشم اگر قرار بدید…
    با تشکر

  4. این آزمایشو نمیشه معیار قرار داد . چون آیفون 6 پلاس از ناحیه گلید افزایش صدا براحتی خم میشه نه از وسط

  5. ناهید سادات ریاحی

    امروز اخبار خم شدن ایفون بسیار جنجالی شده، به طوری که بعد از اینکه ظهر مقاله جعلی بودن ویدئوی خم شدن رو ترجمه کردم،ساعتی بعد مقاله جناب انبار مبنی بر تست خمش ایفون در خیابان منتشر شد و چندساعت بعد، این مقاله، یعنی مثبت بودن تست مقاومت ایفون،رو ترجمه کردم که واقعا باعث ابهام قضیه شده، چیزی که اینجا به نظر من میرسه اینه که فشار در یه نقطه ی خاص باعث خمش ایفون میشه، اگه دقت کنید توی هر دو ویدئویی که ایفون رو بادست خم می کنند، به یک نقطه خاص فشار وارد می کنند، اما در آزمایشات، دستگاه به مرکز ایفون فشار وارد میکنه. شاید این دلیل تناقض ها باشه، نظر شما چیه؟

    • به نکته خوبی اشاره کردید اما به هر حال چیزی که واضحه اینه که این مشکل در آیفون 6 وجود داره و از یک شرکتی مثل اپل انتظاری بسیار بیشتر از این میره

      • ناهید سادات ریاحی

        بله، به نظر میرسه یه جای کار عیب داره…
        امیدواریم هرچه زودتر مسئله روشن بشه، که البته به محض رسیدن خبرهای جدید، مقالشو واستون قرار میدیم

    • مرکز یک شیی اینطوری باید کمترین مقاومت رو داشته باشه اما اگه فرض کنیم بیشتر روی مقاوم سازی آیفون از سمت چپ و راست کار شده و قسمت بالا و پایین آن چندان مستحکم نباشد طبق تصویری که منتشر شده خمش بوجود میاد.

  6. دوستان من یه سوال داشتم
    یکی از دوستام امریکا هست گفتم 3 تا ایفون 6 برام بیاره خودشم یه دونه خریده داره استفاده میکنه ینی کلا میشه 4 تا جعبه تو چمدونش میخاستم بدونم بهش گیر نمیدن؟