بررسی نت‌بوك Samsung NC210

نت‌بوك سامسونگ سری NC210  ، را در نگاه اول می‌توان یك نت‌بوك زیبا و قشنگ نام برد. این نت بوك دارای طراحی زیبا مخصوصاً در قسمت پایینی ال‌سی‌دی و محل اتصال با بدنه اصلی می‌باشد. قوس زیبای این قسمت زیبایی خاص به این نت‌بوك داده كه می‌توان آن را به عنوان مشخصه اصلی ظاهری نت‌بوك نیز در نظر گرفت.
پردازنده (CPU)
این نت‌بوك دارای پردازنده N550 سری Atom شركت اینتل با سرعت پردازش 1.6 گیگا هرتز در ثانیه می‌باشد. این پردازنده كه در سری پردازنده‌‌های دو هسته‌ای و 64 بیت قرار می‌گیرد. این پردازنده دارای قدرت پردازش بیشتر نسبت به پردازنده  N455 از خانواده اتم اینتل می‌باشد.
حافظه اصلی (RAM)
حافظه اصلی این دستگاه دارای ظرفیت یك گیگابایت می‌باشد و قابلیت ارتقا تا 4 گیگابایت را نیز داراست.
حافظه جانبی  (H.D.D)
حافظه جانبی این نت‌بوك دارای ظرفیت ذخیره‌سازی 250 گیگا‌‌بایت اطلاعات را دارا ‌می‌باشد. این حافظه برای ذخیره كردن اطلاعات بر روی دستگاه‌های نت‌بوك حافظه خوبی می‌باشد.
كارت گرافیك
كارت گرافیك  intel  مدل GMA 3150 كه دارای ظرفیت 250 مگابایتی اشتراكی از حافظه اصلی می‌باشد. این گرافیك مطمئناً برای انجام كار با برنامه‌های معمول كاربردی و گرافیكی در سطح پایین در نظر گرفته شده كه با توجه به نوع استفاده خود نت‌بوك‌ها در این دستگاه تعبیه شده است.
صفحه نمایش
نكته بسیار مثبت این دستگاه صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن حداكثری 864 ‍* 1152 پیكسلی می‌باشد كه برای انجام امور گرافیكی و دیدن فیلم نسبت به نت‌بوك‌های دیگر بسیار بهتر و مناسب‌تر می‌باشد.
درگاه‌های ارتباطی
این دستگاه دارای مودم وایرلس با استاندارد 802.11bgn می‌باشد. مودم بلوتوث 3 برای ارتباطات بین این دستگاه با سایر دستگاه‌های همراه دیگر در نظر گرفته شده است كه با توجه به سرعت بلوتوث ورژن 3 باعث تسهیل ارتباطات با دستگاه‌های همراه و ارتباطی دیگر خواهد شد. همچنین پورت اترنت یا   LAN با سرعت انتقال داده حداكثری 100 مگابیت بر ثانیه دیگر درگاه ارتباطی  این نت‌بوك خوش فرم ‌می‌باشد. 3 پورت USB و یك درگاه حافظه چندكاره از دیگر درگاه‌های ارتباطی در این دستگاه هستند. درگاه‌های صوتی ورودی و خروجی و درگاه خروجی تصویر نیز در این نت‌بوك تعبیه گردیده‌اند. وب كم VGA برای ارتباط تصویری  در بالای صفحه نمایش قراردارد.
باتری
باتری این دستگاه 6 سلولی با جریان 6600 میلی‌آمپر در ساعت می‌باشد، كه بسته به نوع استفاده از4 تا 7 ساعت انرژی نت‌بوك را تامین می‌نماید.
ظاهر دستگاه
این نت‌بوك دارای شكل زیبایی است كه در ابتدا به آن اشاره شد. اما از دیگر معیارها‌ و نكات ظاهری آن می‌توان به یكپارچه بودن بدنه اصلی و بدنه صفحه كلید اشاره كرد كه زیبایی ظاهری خاصی به این نت‌بوك شكیل داده است.
در قسمت راست بدنه به ترتیب: دكمه روشن/خاموش دستگاه- شیار قفل لپ‌تاپ- درگاه VGA (برای اتصال با صفحه نمایش‌ خارجی و یا پرژكتور)- دو درگاه USB- درگاه میكرفون و درگاه بلندگو قراردارد. در قسمت چپ بدنه دستگاه نیز: درگاه منبع تغذیه – درگاه Ethernet (LAN)  – یك درگاه USB تعبیه شده است. قسمت جلوی نت‌بوك فوق نیز یك شیار كارت‌های حافظه و چراغ‌های روشن – شارژ – وایرلس- حافظه جانبی و كپس‌لاك قرار گرفته است. تاچ‌پد نیز همچون همه نوت‌بوك‌ها و نت‌بوك‌ها در محل همیشگی خود قرار گرفته است. ضمنا در بالای صفحه نمایش 10.1 اینچی یك وب‌كم VGA نیز مشاهده می‌گردد. این نت‌بوك دارای وزن 1 كیلو و 175 گرمی می‌باشد.
مشخصات نرم‌افزارهای نصب شده
سیستم‌عامل این دستگاه ویندوز 7 استارتر 32 بیت می‌باشد. در هنگام نصب ابتدایی برنامه Easy Partition Manager برای تعیین اندازه دو پارتیشن آشكار نت‌بو‌ك اجرا ‌می‌گردد كه از نكات مثبت این نت‌بوك بوده و اختیاره اندازه دهی به پارتیشن‌های نت‌بوك را در اختیار كاربر قرار‌می‌دهد. همچنین در اولین اجرا درایورهای سخت‌افزاری این دستگاه نیز توسط نرم‌افزار مخصوص شركت سامسونگ نصب می‌شود.
محتویات جعبه
كابل شارژ
شارژر
دفترچه‌های راهنما
سی‌دی نصب و ریكاوری ویندوز 7 استارتر 32 بیت
كارت گارانتی 12 ماهه
باتری 48wh lithium-lon,6Cell ,6600mAh
رده بندی ویندوز 7 برای این دستگاه
Processor: 3.1
Memory: 4.5
Graphics: 3
Gaming Graphics: 3
Hard Disk: 5.6
نقاط ضعف
نبود درگاه HDMI
استفاده نكردن از سیستم عامل 64 بیتی
نرم نبودن صفحه كلید
حافظه اصلی
نقاط قوت
رزولوشن بالاتر از 600*1024(864*1152)
زیبایی ظاهری
قدرت پردازش بالا در بین ‌نت‌بوك‌ها
اجازه تعیین اندازه پارتیشن به كاربر
پد لمسی راحت
پردازنده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*