سیستم ضد کپی غیرقانونی بازی و سنسور کینکت ويژگي هاي نسل بعدي ايکس باکس

ماه گذشته شایعاتی در رابطه با سیستم جدید مایکروسافت برای مقابله با کپی غیرقانونی از بازی‌های این کنسول بدست آمد، سیستمی که Durango نامیده شده و برای حمایت از تولیدکنندگان بازی ارائه خواهد شد. حال اطلاعات تازه‌ای توسط Vgleaks منتشر شده که براساس مشخصات فنی مندرج در کیت توسعه دهندگان ایکس‌باکس (XDK) بدست آمده و وجود Durango را تایید می‌کند.

براساس این اطلاعات کلیه کنسول‌های بازی آینده مایکروسافت از دورانگو پشتیبانی خواهند کرد. تمام نسخه‌های بعدی ایکس‌باکس دارای حافظه ذخیره سازی با ظرفیت کافی برای نصب چندین بازی هستند و در سیستم امنیتی جدید این کنسول امکان اجرای بازی از طریق درایو اپتیکال وجود ندارد. یعنی پیش از اجرای بازی باید، آن را بر روی دیسک سخت ایکس باکس نصب کنید.

در ایکس باکس 360 شما می‌توانید بازی‌ها را برروی دیسک سخت دستگاه نصب کنید البته اگر تمایل به نصب نداشته باشید امکان اجرای بازی‌ها از طریق DVD بازی نیز وجود دارد. اما در سیستم Durango شما مجبور به نصب بازی‌ها بر روی HDD هستید.

در سیستم جدید شما مجبور خواهید بود تا هر بازی را بصورت آنلاین فعال کنید و امکان اجرای بازی فعال شده بر روی کنسول دیگر وجود ندارد. براساس اطلاعات بدست آمده، ایکس باکس بعدی دارای قابلیتی به نام «همیشه روشن، همیشه متصل» است که برای کنترل بازی‌ها و عدم امکان اجرای بازی‌های کپی شده کاربرد دارد.

به این ترتیب امکان اجاره یا باز فروش بازی‌های ایکس‌باکس بعدی وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این، اطلاعاتی بدست آمده که نشان می‌دهند، نسل بعدی کنسول بازی مایکروسافت به همراه کینکت عرضه خواهد شد و کاربران نیازی به خرید بسته جداگانه این سنسور حرکتی نخواهند داشت. نسل بعدی کینکت با دقت بالاتر و به صورت فشرده و کوچک‌تر طراحی شده است. انتظار می‌رود اطلاعات کامل مربوط به ایکس باکس بعدی مایکروسافت در نمایشگاه E3 امسال ارائه شده و خود کنسول نیز تا پایان سال 2013 وارد بازار شود.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*