ویوو

ویوو تنها شرکتی است که از اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش استفاده می‌کند

کمپانی چینی ویوو که این روزها با نمایش گوش مفهومی اپکس سر و صدای زیادی به پا کرده، تنها شرکتی است که از اسکنر روی نمایشگر استفاده می‌کند. تصور می‌کنید مدیران این شرکت چه برنامه‌ای برای آینده دارند؟

صفحه نمایش بخش ضروری هر تلفن هوشمندی است. به طور دقیق‌تر، زمانی که استیو جابز از آیفون به عنوان اولین موبایل مجهز به نمایشگر لمسی رونمایی کرد، اندازه نمایشگر گوشی های موبایل افزایش پیدا کرد. به علاوه، حتی حالت آن نیز از نسبت اصلی 16:9 به ابعاد بزرگ‌تر و کشیده‌تر تکامل یافت. به خاطر این موضوع، سازندگان مجبور بودند اسکنر اثر انگشت را برای بزرگ‌تر کردن صفحه نمایش به بخش پشتی انتقال دهند. این موضوع روی تجربه کاربران در استفاده از این حسگر اثر گذاشت. به همین جهت ما می‌توانیم فناوری صفحه نمایش تمام‌صفحه و شناسایی اثر انگشت کاربران در بخش جلویی را به عنوان پازلی مهم در نظر بگیریم.

ویوو

چهار نوع مختلف شناسایی اثر انگشت وجود دارد: اسکنر جلویی؛ اسکنر پشتی؛ اسکنر اکناری و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش. در رابطه با تجربه کاربری، برای استفاده از اسکنرهای پشتی و کناری ابتدا نیاز به برداشتن دستگاه دارید، در حالی که اسکنرهای جلویی روی اندازه نمایشگر و تناسب آن اثر می‌گذارند. در نتیجه، فناوری اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش را می‌تواند مناسب‌ترین رویکرد در نظر گرفت.

ویوو X20 و X21

در حال حاضر، تنها دو گوشی ویوو X20 پلاس UD و همین‌طور ویوو X21 با پشتیبانی از این فناوری جذاب تولید و عرضه شده‌اند. ما می‌دانیم که ویوو از رویکردهای شناسایی اثر انگشت اپتوالکترونیک پیشرفته در هر دوی این اسمارت فون ها استفاده می‌کند. عملکرد این سیستم این گونه است که هنگامی که انگشت شما صفحه نمایش را لمس می‌کند، نور منتشرشده از نمایشگر اولد به منظور روشن کردن بافت اثر انگشت، به پوشش صفحه نفوذ می‌کند. سپس اثر انگشت که نور را منعکس کرده است، برای رسیدن به سنسور و در نهایت تشکیل تصویر اثر انگشت برای شناسایی، به نمایشگر نفوذ می‌کند.

ویوو

در رابطه با گوشی ویوو X21، سازندگان از یک ماژول اپتوالکترونیک بهره برده‌اند که به همین شیوه عمل می‌کند. عکس اثر انگشت (جایی که انگشت برای شناسایی باید قرار گیرد) اگر نیازی نباشد، نامرئی باقی خواهد ماند. در تنیجه، این حالت روی اثر بصری تاثیری نخواهد گذاشت و نمایشگر به انجام کار اصلی خود یعنی نمایش محتوا ادامه خواهد داد. به لطف وجود همین ماژول اثر انگشت نوری، عملکرد اسکنر تعبیه شده در گوشی ویوو X21 حالا روان‌تر و طبیعی‌تر از گذشته است.

ویوو

البته، این فناوری هم‌چنان نیازمند تحقیق و توسعه بوده و سازندگان با برطرف کردن مشکلات آن باید به فکر تولید انبوه باشند. علاوه بر این، تنها VIVO می‌تواند این مشکل را حل کند. با این حال در آینده نزدیک باید منتظر بهبود این تکنولوژی باشیم و باز هم کمپانی ویوو با توسعه گوشی مفهومی “APEX” و قرار دادن این حسگر در نیمه پایینی صفحه، به دنبال راهی برای جلو بردن این قابلیت جذاب است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پس یه برند دیگه هم بود اون چی؟