با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

با 5 مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید!

آیا شما هم جزو کسانی هستید که باور دارند انجمن‌هایی مانند ایلومیناتی یا فراماسونری به صورت پنهانی جهان را اداره می‌کنند؟ در این رابطه با ما همراه باشید تا با تعدادی از تاثیرگذارترین انجمن های مخفی جهان آشنا شویم.

انجمن مخفی (Secret society) نوعی گروه بوده که همانطور که از اسمش پیداست، ماهیتی مخفی داشته و فعالیت‌های آن از افراد غیر عضو پنهان است؛ در میان تعدادی از شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های انجمن های مخفی می‌توان به محفل ایلومیناتی یا گروه کو کلاکس کلان اشاره کرد که اعضای آن‌ها به واسطه باور به موضوعات مختلف و برای رسیدن به هدفی مشترک گرد هم آمده‌اند.

با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

اما اگر شما هم کمی در اینترنت وقت گذرانده باشید و با ویدیوها و مقاله‌های مختلفی که در مورد نظم پنهان جهانی و یا اداره شدن دنیا و تعیین مسیر تاریخ توسط انجمن های مخفی آشنا باشید، می‌دانید که موضوع تاثیر این گروه‌ها بر زندگی بشر همیشه یکی از مباحث جنجالی در میان مردم بوده است.

در همین رابطه، قصد داریم تا تعدادی از مهم‌ترین انجمن های مخفی شناخته‌شده‌ در طول تاریخ را معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید:

5 مورد از شناخته‌شده‌ترین انجمن های مخفی جهان

1. گروه بیلدربرگ

در سال 1945، افراد تاثیرگذار جهان در سطوح مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در هتلی به نام بیلدربرگ در هلند گرد هم آمدند و نقشه‌های خود برای اداره جهان در سال پیش رو را موردبحث قرار دادند. گفته شده که از آن زمان تاکنون این جلسات سالانه همچنان برقرار بوده است، اما موضوعات مطرح‌شده در هر جلسه به صورت رازی پنهان باقی مانده است.

با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

گروه بیلدربرگ (Bilderberg Group) یک کنفرانس خصوصی با حضور کمتر از 200 میهمان است که هرکدام از نقاط مختلف جهان به هلند می‌آیند و در مورد موضوعاتی که ماهیت آن‌ها آشکار نشده، بحث می‌کنند؛ نمی‌توان گفت که این مورد از لیست یک انجمن مخفی با تمام ویژگی‌های تعریف شده است، اما بسیاری از کارشناسان تئوری‌های توطئه گفته‌اند که نظم جهان و مسیر حرکت انسان‌ها به عنوان نوع بشر توسط حاضرین در این کنفرانس تعیین می‌شود!

2. کانون‌های فراماسونری

کمتر کسی وجود دارد که تاکنون نام فراماسون‌ها (Freemasons) را نشنیده باشد؛ این مورد از لیست یکی از قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین انجمن های مخفی موجود در جهان است که به واسطه مجموعه‌ی عظیمی از کدهای و آیین‌ها و یک ساختار پیچیده سلسله مراتبی شناخته می‌شود.

با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

تالار فراماسون‌ها در لندن

اینطور که به نظر می‌رسد، ساختار فراماسونری از اواخر قرن چهاردهم، برای بهبود وضعیت سنگتراشان و به عنوان نوعی کانون صنفی شروع به کار کرد. اولین منزل گاه فراماسون‌ها در سال 1717 در لندن ساخته شد و گفته شده که این مکان مرکز کانون‌های فراماسونری سراسر جهان است.

3. انجمن مخفی ایلومیناتی

نام ایلومیناتی (Illuminati) در حال حاضر به گروه‌های مختلف واقعی و غیرواقعی اطلاق می‌شود که در گوشه گوشه جهان توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند؛ بر اساس اسناد موجود، انجمن مخفی ایلومیناتی در دوران عصر روشنگری، در قرن 18 تاسیس شده است. در زمان پایه‌گذاری اهداف این مورد از انجمن های مخفی مبارزه با خرافه‌پرستی، تاریک‌اندیشی، تاثیر دین بر روی زندگی اجتماعی و سو استفاده از قدرت بود.

با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

جالب است بدانیم ایلومیناتی که در ابتدا شاخه‌ای از کانون‌های فراماسونری بود، همانند این انجمن مخفی در سطحی گسترده و بین المللی شناخته شده است و گفته شده که از زمان پایه‌گذاری در 1 می 1776 در آلمان، ایلومیناتی‌ها کنترل دنیا را به دست گفته‌اند و در محافل خود روند وقایع جهان را تعیین می‌کنند.

برخی از وقایع ارتباط داده شده به انجمن ایلومیناتی شامل شکست ناپلئون، ترور جان اف کندی و پیروزی باراک اوباما در انتخابات آمریکا می‌شوند.

4. چلیپای گلگون

کمی ناآشناتر و مخفی‌تر از سایر موارد فهرست، چلیپای گلگون (Rosicrucians) نوعی جنبش معنوی و فرهنگی است که به اعتقاد برخی در قرن پانزدهم و توسط فردی به نام کریستین روزنکروتز (Christian Rosenkreutz) پایه‌گذاری شد. بر اساس شواهد موجود اعضای این انجمن مخفی زمانی تلاش کردند تا با مجموعه‌ای از فعالیت‌های سری نوعی دگرگونی جهانی را به وجود آورند.

با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

نقاشی معبد چلیپای گلگون

دو قرن پس از تاسیس نام چلیپای گلگون با چاپ تعدادی اعلامیه مجددا بر سر زبان‌ها افتاد و تا به امروز تعدادی از صاحب‌نظران معتقدند که پشت وقوع هر انقلاب بزرگی در تاریخ مدرن، دست‌هایی مرتبط با این انجمن وجود دارد!

5. شوالیه‌های معبد

آخرین انجمن مخفی لیست قدمتی بسیار بیشتر از سایر گروه‌ها دارد؛‌ در اوایل قرن دوازدهم،‌ 9 شوالیه با یکدیگر پیمانی بستند تا از مهاجران گذر کننده از سرزمین مقدس محافظت کنند؛ شوالیه‌های دیگری هم به این گروه پیوستند و در گذر زمان، با گسترده‌تر شدن انجمن و افزایش قدرت آن، جمع جنگجویان با نام شوالیه‌های معبد (The Knights Templar) شناخته شد.

با پنج مورد از پرنفوذترین و تاثیرگذارترین انجمن های مخفی دنیا آشنا شوید

در فرهنگ عامه این باور وجود دارد که پایه‌گذار انجمن های مخفی دیگر اکثرا از گروه شوالیه‌های معبد بوده‌اند و وظیفه حفاظت از گنجینه‌های مسیحیت مانند جام مقدس و یا خون عیسی مسیح هم به عهده اعضای این انجمن است.

البته در زمان شکل‌گیری انجمن اصلی، گفته شده که تمامی شوالیه‌ها توسط پادشاه فرانسوی، فیلیپ چهارم، شکنجه و اعدام شدند و فعالیت‌های گروه از قرن 14 به بعد رسما متوقف شده و دیگر انجمنی به نام شوالیه‌های معبد وجود ندارد.

با این وجود بسیاری از صحبت‌های اینچنین در مورد انجمن های مخفی گوناگون و سرشناس موردقبول حجم قابل‌توجهی از اعضای جوامع قرار نمی‌گیرند و هنوز تئوری‌های توطئه مختلف در مورد اداره شدن جهان توسط افراد و گروه‌هایی خاص همچنان طرفدار دارند؛ شما در این رابطه چه نظری دارید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

33 دیدگاه

  1. کارهای اینها هیچکدام ترسناکتر از تجربه ایرانیها در این چند سال نیست

  2. رفتم سایت ایلومیناتی ها.شرایط عضویتش کاملا مشخص بود که چه سازمان قدرتمندیه.مثلا نوشته بود باید عکس رو جنازه کنید و پولدار یا سلبریتی باشید و از این جور چیزا.
    کلا افراد سازمانش خیلی بی تربیتن.شما هم میتونید برید ببینید.

    • دوست من دقیقا میشه آدرس اون سایتی رو ک توش رفتی راجع به ایلومیناتی خوندی رو بگی؟
      من خودم مدت هاست در این زمینه تحقیق میکنم ولی همچین چیزی نشنیدم

  3. اگر دنیا دست این ها بود چرا من باید جهان دانش را متحول کنم.
    با 21 جلد کتاب علمی فنی تحقیقی تخصصی در هندسه مدرن جهان را متحول کرده ام
    عدد پی جدید 3.154700538379 از من است
    من متخصص حل پارادوکس های هندسی عهد عتیق هستم

  4. تو کشور خودمون اونقدر مخوف تر از اینا داریم که نگو

  5. برای درک بهتر این انجمنهای مخفی دانستن چند نکته مهم است. ابتدا اینکه دنیای زمینی ما دنیای دو قطبی است. سفید سیاه نور و تاریک و خوب و بد و… آنچه مهم است تصمیم انسانهاست که به کدام سو می روند. خداوند این آجازه را داده که انسانها این تصمیم را خود بگیرند هر که به هر به دیگری عقیده خود را تحمیل کند این قانون را شکسته است. ما ازادیم برای تصمیم گرقتن ولی عواقب آن را با خودمان است. این یکی از قانونهای هستی است که در واقع نه در مدرسه و نه در خانواده هیچ جا گفته نمی شود. در اینجا از قرنها پیش عده ای پیدا شدند و با گول زدن انسانها تصمیم آنان را در واقع به سمتی که خودشان میخواهند می کشانند تا هم خود را با قانون کارما گرفتار نکنند و هم آنچه میخواهند را به کرسی بنشانند. در اینجا است که می توان درک کرد برای چه این انجمنهای مخفی بوجود آمده است. جنگ نور و تاریکی قرنهاست ادامه دارد ولی انسانهای معمولی آنقدر گرفتار زندگی هستند که متوجه نیستند و در واقع نوعی هیپنوتیسم هستند. دوم درک و فکر انسان تنها با حقیقت بدرستی کار می کند. وقتی شما دروغ را با راستی بیامیزید و به مردم بگوید فکر انسان قاطی می کند و نمی تواند تصمیم درست بگیرید و در چاله می افتد. این انجمنها قرنهاست که بوده اند فقط نامهایشان در طول زمان دگر شده است و تنها به خاطر بوجود اینترنت و درسترسی آسان آنان به اطلاعات باعث شده که اینها سر زبانها بیفتند برخی از اینها مثل انجمن چلیپای گلگون می گویند مثبت هستند و برای ازادی انسانها از این بردگی کمک می کنند. و این را هم بگویم برای اینها که در سر هرم قدرت هستند زمان اهمیت ندارد . آنچه ما در این قرن می بینیم نقشه دست کم یک قرن پیش است شاید هم بیشتر! می دانم باور نخواهید کرد ولی ما را بسیار عقب نگهداشته اند. با انواع متدهای کنترل فکر و روان و کنترل سیستمهای آموزشی از ابتدایی تا دانشگاه! خودتان جستجو کنید تنها به یک سرچشمه راضی نباشید و سزچشمهای مختلفی را بخوانید و پازل راستی را در وجودتان تکمیل کنید. آنوقت زندگی را براستی درک خواهید کرد. و نقشه خداوند را برای ما انسانها. به ما تصویر ی تکه تکه شده و بسیار تاری از همه هستی و خداوند داده شده است. به شما خواندن این کتاب را توصیه می کنم در اینترنت با فرمات پی دی اف وجود دارد The Secret History of the World

  6. [خدا] گفت: ای موسی! ما به راستی قوم تو را پس از آمدن تو امتحان کردیم و سامری آنان را گمراه کرد.(طه 85)
    ببینین تو این ایه خداوند می فرمایند که ما قوم تو را امتحان کردیم و سامری به نوعی وسیله بود
    خوب است که هیچگاه فراموش نکنیم که همه جا تحت تسلط و حاکمیت خداست و هر کاری با اجازه قبلی فرمانروا انجام میشه . این گروه های به اصطلاح مخفی همه جزئی از حاکمیت فرمانروایند و هیچ کاری انجام نمیدهند مگر اینکه فرمانروا بخواهد
    ((شیطان بر آنان مسلّط شده و یاد خدا را از خاطر آنها برده؛ آنان حزب شیطانند! بدانید حزب شیطان زیانکارانند کسانى که با خدا و رسولش دشمنى مى‏کنند، در زُمره ذلیل‏ترین افرادند.”)) 19 و 20 مجادله
    ((و کسانى که ولایت خدا و پیامبر او و افراد باایمان را بپذیرند، (حزب خدایند)؛ و قطعا” حزب خدا پیروزند.))مائده56
    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

  7. نمیشه چندین گروه مختلف بخواهند اتیه جهان را با طرز فکر های مختلف تعین و اجرائی کنند.شاید در محدوده خودشان ولی نه تمام جهان!

  8. قدرت Ra رو دست کم نگیرید اون مدت هاست قصد بازگشت داره

  9. فک کنم فرازمینیارو هم باید به این لیست اضافه کنید

  10. من بار ها هشدار دادم کله دنیارو دارن این شیطان ها اراده میکنن

  11. چرا من فکر می کنم اینا همشون یه گروهن با اسمای مختلف ؟
    اون از مثلث و چشم جهان بین
    اونم از ساز و کار مخفیشون
    دجال پرستن اینا

  12. اگه واقعا دنیا دست اینا بود پس چرا اوباما میره ، ترامپ میاد
    همه چی یهو عوض میشه
    یا خاتمی میره احمدی نژاد میاد ، همه چی زیرو رو میشه
    اینا اگه واقعیت هم داشته باشع
    معلوم نیست قدرتشون چقدرع
    همه اشکال هندسی هم به مثل مثلث ،مربع، مکعب، ستاره ،دایره استوانه ، هرم رو به خودشون نسبت میدن

    مثل ادعای موجودات فضایی میمونه یا زمین تخت گرایان که نه قبول میکنن نه رد میکنن
    سرکاریه

  13. شوالیه های معبد رو سریالشو ساختن به اسم ” Knightfall ” خیلی قشنگه ..

  14. اینا چجوری مخفی بودن که همه میشناسنشون؟

  15. همشون شیطان پرستین که 😐

  16. اتفاقاً امروز میخواستم بگم درباره illuminati یه مطلب بزارید که خودتون زحمتشو کشیدین واقعا موضوع باحالیه امیدوارم درآینده بیشتر از اینجور مطالب ببینیم

  17. یکی حواسش باشه رائفی پور پاش به این مطلب باز نشه داستان درس میشه از فردا هفته ای سه مرتبه سخنرانی میذاره
    مزاح بود در هر حال

  18. این چند تا انجمن کل جهانو در دست دارن

  19. والا ما یه مستند دیدیم که نه تنها این پنجا بلکه انجمن های دیگه (حتی انجمن خوشنویسان ) هم زیر گروه فراماسونرها بود.
    اما نکته جالب برای من طرح مثلث ناقصه که توی اکثر لوگوهاشون مشترکه.
    حتی یه سری جاهای مثلا بی ربط هم این لوگو (مثلث ناقص و چشم جهان بین) رو میبنی. من توی باب اسفنجی، مکس پین 1 و کال اف دیوتی مدرن وار فار 2 دیدم. حالا کلی جای دیگه هست که به چشم من پنهون موند.

  20. همشون اسماشون به گوشم خورده بود
    جالب بود درکل خسته نباشید

  21. اینا همه رو رافی پور بهشون میگه شیطان پرست😑😑😕😕😕. در صورتی که تفاوت بسیار دارن😏😏😏