هواوی پی 20

هواوی پی 20 (Huawei P20) با فناوری هوش مصنوعی معرفی شد

هواوی پی 20 (Huawei P20) با هوش مصنوعی معرفی شد. در ادامه، نگاهی دقیق به مشخصات فنی، ویژگی‌ها، امکانات و قیمت هواوی پی 20 خواهیم داشت.

سرانجام روز معرفی گوشی های جدید هواوی فرا رسید و هواوی P20 با قابلیت‌های منحصر به فرد، در کنار نسخه پیشرفته‌تر Pro پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت.

این محصول جدید را می‌توان یک جهش بزرگ در خانواده سری P در نظر گرفت؛ جهشی که هواوی تلاش کرده آن را با استفاده از عدد «20» به جای «11» نشان دهد. آیا کمپانی چینی هواوی برای رقابت با سایر تولیدکنندگان بزرگ آماده شده است؟

هواوی پی 20

طراحی هواوی پی 20

نخستین چیزی که توجه شما را در طراحی به خود جلب خواهد کرد، نمایشگر کم‌حاشیه و استفاده از ناچ در بخش بالایی صفحه است. هواوی با اقتباس از اپل، با استفاده از بریدگی بالای صفحه تلاش کرده تا حاشیه‌های صفحه را به حداقل برساند. در این قسمت، دوربین سلفی، اسپیکر earpiece و دیگر سنسورها جای گرفته‌اند. در بخش پایینی نیز باز می‌توان کلید هوم و اسکنر اثر انگشت را پیدا کرد.

سازندگان از صفحه نمایشی 5.8 اینچی با فناوری “IPS LCD”، وضوح 1080×2244 و نسبت 18.7:9 استفاده کرده‌اند تا محتوا با کیفیتی بالا پیش روی کاربران قرار گیرد. در صورت تمایل، کاربران می‌توانند بریدگی بالای صفحه را به صورت نرم افزاری مخفی کنند تا نمایشگری یکپارچه پیش روی آنها باشد.

در قسمت پشتی، دوربین دوگانه عمودی با لنزهای لایکا را می‌بینیم که همانند آیفون ایکس اپل، در گوشه سمت چپ تعبیه شده است. به نظر می‌رسد علاوه بر تغییر طراحی دوربین، این مشخصات فنی این سنسورها نیز تغییر کرده که در نتیجه آن، ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر در مقایسه با نسل قبلی امکان‌پذیر خواهد بود.

هواوی پی 20

مشخصات هواوی پی 20

گوشی جدید هواوی را می‌توان یک پرچمدار تمام‌عیار در نظر گرفت. تراشه کایرین 970 با پردازنده هشت هسته‌ای و پشتیبانی از هوش مصنوعی حالا قوی‌تر از قبل شده و در کنار 4 گیگابایت رم، دستورات کاربران را در سریع‌ترین زمان ممکن پردازش خواهد کرد. به علاوه، کاربران می‌توانند اطلاعات را روی حافظه داخلی 64 گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت ذخیره کنند. همچنین یک باتری 3 هزار و 400 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، نیروی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد.

یکی از مواردی که احتمالا از شنیدن آن خوشحال نخواهید شد، بهره‌گیری از سیستم دوربین دوگانه به جای مدل پیشرفته‌تر سه‌گانه است. در عوض، سازندگان از سیستم دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز f/1.6 و پیکسل‌های 1.55 میکرومتری و یک سنسور 20 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 بهره خواهند برد تا بتوان تصاویر را با کیفیتی بسیار بالا ثبت کرد. وجود لرزشگیر اپتیکال (برای سنسور اصلی)، فوکوس خودکار تشخیص فاز، زوم دو مرحله‌ای و تشخیص صحنه مبتنی بر هوش مصنوعی، عملکرد دوربین پشتی را کامل می‌کنند.

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب و البته جدید این گوشی هوشمند که بدون شک مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت، امکان ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه است. هرچند، این ویژگی تنها به وضوح 720p محدود است که احتمالا با عرضه نسل‌های جدیدتر، شاهد ارتقای آن خواهیم بود.

برای دوربین سلفی، از دوربینی 24 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 استفاده شده تا عاشقان سلفی بتوانند لحظات ناب و جذاب خود را با کیفیت فوق‌العاده ثبت کنند.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه هواوی پی 20 می‌توان به قابلیت Face Unlock به منظور باز کردن قفل دستگاه با شناسایی چهره، یو اس بی نوع C، اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.1 اشاره کرد.

هواوی پی 20

قیمت هواوی پی 20

هواوی پی 20 قرار است از ماه آوریل با قیمت پایه 650 یورو به فروش رسد. متاسفانه فعلا اطلاعاتی از قیمت نسخه مخصوص بازار آمریکا در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. پی 20 به نظرم مثل بقیه محصولات هواوی فقط داره براش بزرگنمایی میشه و الا سابقه هواوی نشون داده نمی تونه پرچمدار خوبی بزنه. وقتی گلکسی اس اس 9 نتونسته جلوی وی 30 پلاس حرفی برای گفتن داشته باشه به نظرم پی 20 هم نمی تونه. چون هواوی دنباله رو سامسونگه

  2. بالاخره معرفی شدددد😍😍😍😍😍😍

  3. مفتش گرونه…همه چیزش کپی پیسه

  4. سعید کجایی؟ تو dxo 102و109 ایفون ایکس تو 97. از s9سامسونگ هم قویتره من بدون شک همین ک وارد ایران شه من می خرم. ایفون ایکس رو له کرد