گوشی هواوی پی 20

بررسی اولیه گوشی هواوی پی 20 (Huawei P20)

گوشی هواوی پی 20 (Huawei P20) یکی از بهترین و متفاوت‌ترین محصولات سال‌های اخیر هواوی با طراحی کاملا جدید است. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به هواوی P20 خواهیم داشت.

بر خلاف هرسال، هواوی در نمایشگاه MWC 2018 حاضر نشد تا طی رویدادی اختصاصی در کشور فرانسه، محصولات جدید خانواده P را با ویژگی‌های منحصر به فرد معرفی کند. این تصمیم علاوه بر برجسته کردن موقعیت هواوی، می‌تواند روی کاربران و تشویق آنها برای خرید این محصولات جدید نیز تاثیرگذار باشد.

اما آیا هواوی به هدف خود رسیده است؟

گوشی هواوی پی 20

طراحی گوشی هواوی پی 20

هنگام معرفی آیفون ایکس، بسیاری از کارشناسان از طراحی آن انتقاد کردند. ولی به نظر می‌رسد بهره‌گیری از ناچ به یک استاندارد در میان تلفن های هوشمند تبدیل شده است. در نمایشگاه MWC 2018 شاهد معرفی محصولات بسیاری با این طراحی بودیم که ایسوس زنفون 5Z، مهم‌ترین آنها بود.

هرچند، هواوی سیاست‌های خود در طراحی را دارد و علی‌رغم استفاده از نمایشگر کشیده، باز هم شاهد تعبیه کلید فیزیکی هوم و اسکنر اثر انگشت در بخش پایینی هستیم. حاشیه‌های صفحه در دو طرف به حداقل رسیده‌اند و در بخش بالایی هم می‌توان “notch” را پیدا کرد. اگر از علاقه‌مندان به این طراحی نیستید، بهتر است بدانید هواوی مخفی کردن این بخش را به صورت نرم افزاری امکان‌پذیر کرده است.

گوشی هواوی پی 20

شباهت‌های پی 20 و آیفون 10 در بخش پشتی، با قرارگیری دوربین دوگانه عمودی در گوشه بالای سمت چپ بیشتر می‌شود. پایین‌تر از دوربین نیز فلاش ال ای دی و البته برند لایکا به چشم می‌خورد. هواوی با بهبود عملکرد دوربین‌های پشتی در مقایسه با نسل قبلی، تلاش کرده تجربه عکاسی با این اسمارت فون را بهبود بخشد. استفاده از شیشه در ساخت پنل پشتی نیز جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است.

مشخصات فنی گوشی هواوی پی 20

هواوی پی 20 از نمایشگر 5.8 اینچی IPS LCD با وضوح 1080×2244 بهره می‌برد و تراشه کایرین 970 همراه با هوش مصنوعی و پردازنده هشت هسته‌ای در خدمت کاربران خواهد بود. وجود واحد پردازش عصبی علاوه بر کمک به کاربران در ثبت لحظه‌های مختلف، الگوی استفاده از موبایل را فرا گرفته و سیستم عامل را مطابق با نیاز شما بهینه می‌کند.

گوشی هواوی پی 20

خریداران از 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی برخودار می‌شوند تا نسخه 6 گیگابایتی تنها به مدل پرو محدود باشد. هرچند، حافظه ذخیره‌سازی را به کمک کارت حافظه میکرو اس دی می‌توان افزایش داد. خشاب در نظر گرفته شده برای این گوشی از نوع هیبریدی است و این یعنی در صورت استفاده از کارت حافظه نمی‌توانید از سیم کارت دوم استفاده کنید. به علاوه، در گوشی هواوی پی 20 از یک باتری کوچک‌تر 3 هزار و 400 میلی‌آمپر ساعتی در مقایسه با مدل پرو استفاده شده است که همراه با سیستم شارژ سریع در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.1 حالا روان‌تر از قبل عمل می‌کنند و ویژگی‌های نرم افزاری جدید سبب شده تا کار کردن با دستگاه لذت‌بخش‌تر باشد. به علاوه، قابلیت‌های متعددی از جمله شناسایی چهره به منظور باز کردن قفل دستگاه (Face Unlock) توسط P20 پشتیبانی می‌شود.

گوشی هواوی پی 20

دوربین گوشی هواوی پی 20

در کنار طراحی اقتباسی، دوربین دوگانه عمودی و محل قرارگیری آن سبب شده بخش پشتی پرچمداران هواوی و اپل بیشتر از هر زمان دیگری شبیه یکیدیگر باشد. این‌بار خبری از دو سنسور 12 مگاپیکسلی نیست و در عوض، سازندگان با بهره‌گیری از سیستمی مشابه میت 10، از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک دوربین 20 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 با لنزهای لایکا بهره برده‌اند. این دوربین علاوه بر ثبت تصاویر بسیار باکیفیت، به واسطه هوش مصنوعی از قابلیت‌های مختلفی همچون شناسایی صحنه‌ مثل محیط‌های ابری، بارانی، گل، دریا و موارد متعدد دیگر پشتیبانی می‌کند. به علاوه، حالا قابلیت فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه و وضوح 720p به آن اضافه شده است تا محصول جدید هواوی چیزی از رقبای کره‌ای و ژاپنی خود کم نداشته باشد.

در بخش جلویی، سنسور 24 مگاپیکسلی سونی با لنز f/2.0 خودنمایی می‌کند. این سنسور ضمن افزایش وضوح تصاویر، به کاربران اجازه می‌دهد محتوا را با دقتی بسیار بالا ثبت کنند. اینجا باز هم نقش هوش مصنوعی پررنگ بوده و واحد پردازش عصبی، قابلیت‌های مختلفی از جمله زیباسازی را ارائه می‌دهد.

گوشی هواوی پی 20 یکی از بهترین محصولات سال‌های اخیر چینی‌هاست که بدون شک جایگاه این کمپانی در حوزه تلفن های همراه را بیش از پیش تثبیت خواهد کرد.

گوشی هواوی پی 20

گوشی هواوی پی 20 با قیمت 649 یورو از ششم آوریل (هفدهم فروردین) روانه بازار اروپا می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*