نسخه اگزینوسی گلکسی اس 9

دوام باتری نسخه اگزینوسی گلکسی اس 9 پایین است

نسخه اگزینوسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) دوام باتری پایینی دارد. عمر باتری گلکسی اس 9 دارای تراشه اگزینوس بیش از ده درصد در مقایسه با گلکسی اس 8 کاهش یافته که به هیچ عنوان خبر خوبی نیست!

بر اساس تست‌های باتری که تا امروز بر روی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 انجام شده است، پرچمدار جدید این شرکت از نظر توانایی برای دور ماندن از کابل شارژ حرف زیادی برای گفتن ندارد! به نظر می‌رسد حتی بین دو نسخه این گوشی نیز از نظر میزان دوام باتری اختلاف وجود دارد.

گلکسی اس 9

همانطور که می‌دانید، پرچمداران سامسونگ در دو نسخه عرضه می‌شوند؛ در محصولاتی که بازار هدف آن‌ها ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن است، تراشه پرچمدار کوالکام به کار می‌رود، در حالی که نسخه اگزینوسی، متعلق به بازارهای سایر نقاط دنیا است. در سال جاری، نسخه اگزینوسی گلکسی اس 9 به تراشه اگزینوس 9810 و نسخه دیگر آن به چیپست اسنپدراگون 845 مجهز شده است.

عمر باتری نسخه اگزینوسی گلکسی اس 9 در مقایسه با نسخه مشابه آن برای گلکسی اس 8، به میزان تقریبا زیادی کاهش پیدا کرده که خبر خوبی برای طرفداران نیست. نمودار مقایسه عمر باتری پرچمداران سال 2017 و 2018 سامسونگ با دیگر رقبا را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. حتی بر اساس ارزیابی جدید وب سایت AnandTech نیز دوام باتری گلکسی اس 9 در مقایسه با پرچمدار سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

مقایسه عمر باتری پرچمداران

کاهش 12 درصدی دوام باتری به هیچ عنوان قابل قبول نیست. ارزیابی AnandTech عدد وحشتناک‌تری را نشان داده و طبق آن، امسال با 30 درصد کاهش توان باتری در مقایسه با قبل رو به رو هستیم.

مشکل نسخه اگزینوسی گلکسی اس 9

به طور واضح دلیل کاهش دوام باتری را باید در تراشه اگزینوس 9810 جستجو کرد. وب سایت AnandTech برای پی بردن به این موضوع به بررسی هسته‌های پردازنده Exynos M3 پرداخت. با استفاده از ابزاری که بر اساس سیستم عامل سفارشی اندروید سامسونگ تولید شده، این وب سایت توانست با کاهش توان هسته‌های پردازنده، سرعت آن را به 1469 مگاهرتز برساند. در این دست‌کاری همچنین سرعت کنترلر حافظه به نصف رسید. به وسیله این تغییرات، تراشه به عملکردی یکسان با اگزینوس 8895 به کار رفته در گلکسی اس 8 رسید.

به طور کاملا تعجبی، بعد از این دست‌کاری‌ها دوام باتری نسخه اگزینوسی گلکسی اس 9 افزایش پیدا کرد و با وجود داشتن فاصله زیاد با گلکسی اس 8 قبل از این کار، تقریبا با آن برابر شد! بر اساس آن می‌توان نتیجه گرفت اگرچه تراشه اگزینوس پرچمدار جدید از نظر مصرف انرژی در مقایسه با مدل قبل بهینه‌سازی شده است، اما تاثیر منفی افزایش سرعت هر هسته به اندازه‌ای است که این تغییر را تحت تاثیر قرار داده و عملا آن را بی‌اثر می‌کند.

اما مشکل اصلی افزایش سرعت نیست، چرا که در حال حاضر پرچمداران دیگر نیز از پردازنده‌های دارای هسته‌های با سرعت بسیار بالا استفاده می‌کنند. در نتیجه مشکل نسخه اگزینوسی گلکسی اس 9 مربوط به نحوه معماری تراشه‌ آن می‌شود. اگر به دوام باتری اهمیت زیادی می‌دهید، درباره گلکسی اس 9 و نسخه عرضه شده در محل زندگی خود بیشتر تحقیق کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. این همه آدم هزینه میکنه برا تجملات تهش میفهمه موبایلش هنوز یه باتری درست و درمونم نداره

  2. جناب همیشه مخالف با ایران

    من طرفدار سرسخت سامسونگ هستم و به هر حال من محصولشو میخرم زیبایی یعنی همه چیز گوشی های سامسونگ زیبا هستن البته این 2 سال زیبا شدن 2017 و 2018 منکه میخرم مدل پلاسشو . ولی میگم سامسونگ فقط پرچمداراش خوبن میان رده هاش که اشغالن چه برسه به زیر بازار . و سامسونگ هم به پس رفت عادت داره از قدیم، و درباره محدودیت سخت افزاری بینهایت خسیسه آخه 6 گیگ رم اونم به زور گذاشته که مردم به قدرتمند بودن مدل پلاس پی ببرن و بیشتر به طرف خرید نسخه پلاس برن. الان ویوو ایکس پلی هفت 10 گیگ رم با حسگر درون صفحه نمایش و با قیمت 769 دالار که شرکت چینی هم ساخته کسی نمیخردش .؟! اسنپدراگون 845 هم داره .خب خلاصه سامسونگ به پس رفت عادت داره و همه شرکت ها به فکر خودشونن اینکه سامسونگ میگه رضایت مشتری هدف ماست آیا واقعا اینطوره ؟! واقعا به فکر مردم هستن ؟؟؟؟!!! اینو همه شرکت ها میگن ولی واقعیت یه چیز دیگه است . و باز هم خلاصه همشون یه چیز ⊙ هستن تف به این نعلت به اون

  3. امروز بدترین اخبار واسه سامسونگ بود

  4. وای خدا 4و نیم میلیون بدی گوشی بعد اینجوریی

  5. سامسونگ هم مث دولت ما میینه مردم هیچی نمیگن هی روز به روز قیمتو میبره بالا و محصول بی کیفیت تر میده دست مردم