برف نارنجی در روسیه شهر سوچی را به مریخ شبیه کرد!

برف نارنجی در روسیه شهر سوچی را به مریخ شبیه کرد!

شهر سوچی (Sochi)‌ روسیه در سال 2014 به خاطر میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی در سطح بین ‌المللی معروف شد، اما در چند هفته اخیر، بارش برف نارنجی باعث شده تا مجددا نام این شهر بر سر زبان‌ها بیفتند.

اگر خبرهای دوره پیشین المپیک‌ زمستانی را دنبال کرده بودید، مطمئنا اسم سوچی (Sochi) به گوشتان خورده است؛‌ این شهر روسی در آن زمان میزبان رقابت‌ها بود و شهرتی جهانی را همانند شهر پیونگ چانگ کره جنوبی، میزبان المپیک زمستانی 2018، کسب کرد. با این وجود، در چند هفته اخیر وقوع پدیده جالب و عجیبی در این منطقه باعث شده تا مجددا نام سوچی در تیتر خبرها بیاید.

علت بارش برف نارنجی در روسیه چه بود؟

این پدیده، بارش برف نارنجی رنگی است که ظاهر شهر سوچی را به عکس‌هایی شبیه کرده که کاوشگر کنجکاوی ناسا از مریخ به زمین مخابره می‌کند؛ اما علت این اتفاق چه می‌تواند باشد؟!

یکی از متخصصان هواشناسی به نام استیون کیتس (Steven Keates) گفته است که بادهای مختلف، مقادیر زیادی شن را از صحرای بزرگ آفریقا واقع در شمال این قاره، به اروپای شرقی و بریتانیا آورده‌اند؛ این گرد و غبار و شن با طوفان‌ها و ابرها مخلوط می‌شود و برف مناطق سردسیر را به رنگ قرمز و نارنجی درمی‌آورد.

بر اساس گزارش‌های سی ان ان،‌ طوفان شن موردنظر از شمال آفریقا به سمت یونان و اروپای شرقی حرکت کرده و ماهواره ترا (Terra)‌ آژانس فضایی ناسا هم تصاویری را از آن تهیه کرده است:

برف نارنجی در روسیه شهر سوچی را به مریخ شبیه کرد!

عکسی از وضعیت طوفان شن صحرای بزرگ آفریقا در 22 مارس 2018

اکثر تصاویر بارش برف نارنجی مربوط به کوه‌های روسیه می‌شوند، اما عکس‌هایی هم از این پدیده در بلغارستان، رومانی و اوکراین بر روی فضای مجازی قرار گرفته است. خبرگزاری بی بی سی اعلام کرده که چنین اتفاقی هر 5 سال یک‌بار رخ می‌دهد!

در ادامه شما را به دیدن برخی از تصاویر زیبای ثبت شده توسط ساکنان سوچی و مناطق تحت تاثیر این برف نارنجی دعوت می‌کنیم: