گوشی میت RS

هواوی در گوشی میت RS کاری را انجام داد که سامسونگ نتوانست!

گوشی میت RS یک دستگاه اندرویدی حیرت‌آور است. برخلاف سایر گوشی های لوکس که به جز ظاهر زیبا، قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی ندارند، هواوی میت آر اس (Huawei Mate RS) کلکسیونی از ویژگی‌های نوین است و هواوی در این گوشی کاری را انجام داد که سامسونگ نتوانسته آن را پیاده کند.

گوشی میت RS که در کنار پرچمداران جدید هواوی رونمایی شد، جزو محصولات سری پورشه دیزاین این شرکت بوده و به چند ویژگی منحصربه‌فرد که برای نخستین مرتبه در دنیای گوشی های هوشمند به کار رفته مجهز شده است. به عنوان نمونه می‌توان به دوربین سه گانه دارای سنسورهای 40، 20 و 8 مگاپیکسلی و ظرفیت داخلی 512 گیگابایتی اشاره کرد.

سایر ویژگی‌های خاص گوشی میت RS

گوشی میت RS به دو ویژگی جدید دیگر نیز مجهز شده که تا پیش از این در هیچ گوشی هوشمندی رویت نشده بود. داشتن میگروکپسول‌های PCM به منظور کاهش حرارت دستگاه و دو اسکنر اثر انگشت، دو ویژگی منحصربه‌فرد دیگر این گوشی لوکس محسوب می‌شوند. از این دو اسکنر یک مورد عادی بوده و در پشت دستگاه قرار دارد و دیگری، در زیر نمایشگر گوشی جا خوش کرده است.

می‌توان گوشی هواوی میت آر اس را به وسیله بردن دست خود بر بالای نمایشگر آن، از حالت آماده به کار به حالت فعال در آورد. برخلاف اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر سیناپتیکس که تا امروز در چند گوشی هوشمند به کار رفته است، این سد امنیتی در پرچمدار پورشه دیزاین هواوی سرعت عمل بسیار بالایی دارد.

گوشی میت RS

یکی از محدودیت‌های این نوع اسکنر نیاز به قرار دادن انگشت درست در جایی مشخص از نمایشگر محسوب می‌شود، اما در گوشی میت RS می‌توان انگشت خود را در نیمه پایینی نمایشگر بزرگ دستگاه، در هر نقطه دلخواهی قرار داد و به این وسیله قفل آن را باز کرد. این دقیقا همان ویژگی است که سامسونگ در پی پیاده‌سازی آن در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس بود و اکنون حتی احتمال استفاده از آن در گلکسی نوت 9 نیز پایین به نظر می‌رسد.

از جمله مشکلات سر راه گوشی‌سازان برای استفاده از این نوع اسکنر اثر انگشت، گران قیمت بودن، چالش‌ برانگیز بودن فرآیند یکپارچه کردن آن‌ با سخت افزار دستگاه و عدم عملکرد صحیح همراه با محافظ‌های صفحه نمایش است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. هواوی خیلی خیلی جلوتر از سامسونگه و همین میت آراس خیلی خیلی بهتر از نوت 8 و حتی نوت 9 خواهد بود کارایی که هواوی داره انجام میده سامسونگ نمیتونه دوربین پی 10 هم که بهترین دوربین شده اون کسایی هم که میگن بنجل چینیه کم آوردن دوست من یک میت 8 داره الان 4 ساله پدرشو دروورده اخ نگفته اس 7 خواهرم خط صورتی افتاد روش

  2. اخه سامسونگ یا هر شرکتی میخواد چیکار که یه همچین چیزی بزنه با سخت افزار ضعیف و بالای 10 میلیون قیمت مثل دخترترشده شناسنامه شه تو دستش

  3. جون به جونش کنن چینی بنجله…مثل ماشیناش که پر از آپشن و تو عمل موتور 1600 سی سی رو روی یک بدنه شاسی بلند پیاده میکنن و زورش در میاد تا تکونش بده
    چین دنیای آپشن در بطنی خراب و داغونه

  4. هواوی رو اگه جلوش رو نگیرن به یک ابر قدرت تبدیل میشه. همین چند روز پیش بود که ترامپ جلوی فروش کواکام رو به شرکت مادر هواوی گرفت

  5. روی کاعذ نمیشه حساب کردن باید باهاش کار کرد

  6. سامسونگ خیلی وقته زورش دیگه به هواوی نمیرسه

  7. وای وای حالا بشینیم بازم چینی هارو مسخره کنیم. چین یواش یواش داره میشه امریکای بعدی. گرین کارت بعدی برای ادامه تحصیل در دانشگاه چونگ چانگ خووان و دانشگاه این چون اون اون چون این پکن در راه است !

  8. هواوی یه دوره هیچی نبود
    کشکی کشکی شد یکی از تولید کننده های موبایل

  9. همیشه هواوی رو به سامسونگ ترجیح میدم

  10. ولی سامسونگ سابقش بیشتره

  11. یه زمانی نوت یعنی ویژگی های شاخص که بقیه نداشتن… اما الان واقعا نوت یه عقب مونده محسوب میشه به پای این گوشی ها
    دیگه سری نوت پبشتاز گوشی های هوشمند نیستن…