شرکت خودروسازی خزر

شرکت خودروسازی خزر با همکاری ایران خودرو در جمهوری آذربایجان تاسیس شد

شرکت خودروسازی خزر به صورت ویدیو کنفرانس توسط روسای جمهور ایران و آذربایجان در شهر ساحلی نفت چاله جمهوری آذربایجان افتتاح شد. این کارخانه با همکاری مشترک ایران خودرو و بخش خصوصی آذربایجان راه‌اندازی شده است.

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، شرکت خودروسازی خزر را به صورت ویدیو کنفرانس در نفت چاله‌ی جمهوری آذبایجان افتتاح کردند. این کارخانه با همکاری مشترک ایران خودرو و بخش خصوصی جمهوری آذربایجان و با هدف تولید اولیه‌ی سالانه 10 هزار دستگاه خودرو برای 5 مدل خودروی سواری تاسیس شده است. این خط تولید با توسعه و در سه شیفت کاری قادر به تولید 50 هزار دستگاه در سال نیز خواهد بود.

تولید دنا در شرکت خودروسازی خزر

در مرحله‌ی اول تاسیس این کارخانه قرار است محصولات خانواده‌ی دنا یعنی دنای معمولی و دنا پلاس ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان به تولید برسد. خودروهای تولیدی در سایت جمهوری آذربایجان به کشورهای مشترک‌المنافعی که قرارداد ترجیحی بین آن‌ها اجرا می‌شود، صادر خواهد شد. خط تولید شرکت خودروسازی خزر در کشور جمهوری آذربایجان به فناوری‌های مدرن و تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته مجهز شده است.

این کارخانه با سرمایه‌گذاری مشترک ایران خودرو و بخش خصوصی آذربایجان تاسیس شد. در این قرارداد، طرف آذری 75 درصد سهم سرمایه‌گذاری مشترک را تامین کرده و سهم گروه صنعتی ایران خودرو نیز 25 درصد و شامل خدمات فنی و مهندسی است. کارخانه مذکور به مساحت 68 هزار متر مربع در شهر ساحلی نفت چاله جمهوری آذربایجان و در کنار دریای خزر احداث شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. یعنی چی.با این که تحت لیسانس ایرانخودرو تولید میشه ولی آرم یه شرکت دیگه روی ماشین دنا هستش؟😐تو ایران 20ساله که دارن پژو رو با آرم پژو تولید میکنن.بعد تو آذربایجان بهترین محصولمون رو با نامونشان خودشون عرضه میکنن؟وافعا که…

  2. نمیدونم چی بگم از یه طرف ادم خوشحال میشه از طرفی وقتی فکر میکنی اگه مثل سایپا باشه خیلی ناراحت کننده س

  3. امید وار شدم به صنعت خودرومون

  4. خدا رحم کنه دوباره میخان ملتو بندازن ته دره

  5. درود بر غیورمردان ایرانی

    با تشکر