جلوگیری از ردیابی توسط فیس بوک

افزونه جدید فایرفاکس برای جلوگیری از ردیابی توسط فیس بوک

جلوگیری از ردیابی توسط فیس بوک به وسیله یک افزونه جدید مرورگر موزیلا فایرفاکس امکان‌پذیر خواهد بود. به این ترتیب می‌توان بدون نیاز به حذف کردن فیس بوک، از امکانات این شبکه اجتماعی لذت برد و در عین حال حریم خصوصی را حفظ کرد.

شرکت موزیلا در ادامه نگرانی‌‌های کاربران به خاطر ردیابی اعمال آن‌ها توسط بزرگترین شبکه اجتماعی، افزونه‌ای جدید برای مرورگر فایرفاکس معرفی کرد که با استفاده از آن، از ردیابی رفتارهای آنلاین کاربران توسط فیس بوک جلوگیری خواهد شد.

افزونه جلوگیری از ردیابی توسط فیس بوک “Facebook Container” نام داشته و با استفاده از آن، تب مرورگری که درون آن به حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک لاگین کرده‌اید را ایزوله می‌کند.

ردیابی توسط فیس بوک

در حالت عادی، فیس بوک رفتارهای آنلاین شما را زیر نظر گرفته و از وب سایت‌هایی که به آن‌ها مراجعه کرده و مطالبی که به آن‌ها علاقه دارید مطلع می‌شود. به همین دلیل همیشه پیام‌هایی مرتبط با شخصیت و عادات آنلاین خود در این شبکه اجتماعی دریافت کرده و تبلیغاتی مناسبی سلیقه‌تان نمایش داده می‌شوند.

جلوگیری از ردیابی توسط فیس بوک

اما بعد از نصب افزونه جدید، اگر در فیس بوک بر روی یک لینک کلیک کنید، نتیجه در یک تب جدید و ایزوله در برابر Facebook Container باز خواهد شد. اگر در دیگر وب سایت‌ها بر روی گزینه اشتراک‌گذاری مطلب در فیس بوک کلیک کنید، صفحه درون تب ایزوله شده و منحصربه‌فرد فیس بوک باز خواهد شد.

اگرچه استفاده از این افزونه جدید فایرفاکس کمکی به فاش شدن اطلاعات شخصی‌تان درون این شبکه اجتماعی نخواهد کرد، اما برای جلوگیری از ردیابی توسط فیس بوک مناسب است. برای رفع مشکل اول باید تا جای ممکن از قرار دادن اطلاعات مهم و شخصی درون حساب کاربری‌تان خودداری کنید.

تکنولوژی ردیابی تبلیغات فیس بوک، به عنوان نمونه می‌تواند زمانی که به دنبال خرید یک محصول خاص در سرتاسر وب هستید، آن را تشخیص داده و تبلیغاتی مشابه به شما نمایش بدهد. بسیاری از کاربران به خاطر عدم اطلاع از ردیابی فعالیت‌هایشان در این شبکه اجتماعی، همیشه از پیشنهادها و پیام‌های مرتبط آن بهت‌زده می‌شوند، در حالی که همه چیز حساب شده پیش می‌رود.

موزیلا فایرفاکس در حالت عادی و حین استفاده از حالت مرور مخفیانه “Private Browsing Mode” نیز تبلیغات و ردیاب‌ها را بلاک می‌کند، اما به لطف افزونه جدید می‌توان در عین مرور وب به صورت عادی، موضوع جلوگیری از ردیابی توسط فیس بوک را نیز رعایت کرد. با توجه به امکانات فوق‌العاده زیاد این شبکه اجتماعی و مزایای آن، می‌توان به جای کنار گذاشتن کامل آن و پیوستن به کمپین حذف فیس بوک، از این افزونه بهره برد. برای دریافت افزونه Facebook Container به وب سایت addons.mozilla.org مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. فیس بوک دیگه فکر نمیکنم کسی توی ایران استفاده کنه

  2. فیس بوک باید بجای عذر خواهی
    جلو گیری میکرد از این جریان

  3. بجای این که خود فیس بوک کاری کنه بقیه مرور گر ها باید جلوشو بگیرن واقعا مسخره س