بخش سلامت باتری iOS 11.3 اپل و مدیریت انرژی چه کاربردی دارند؟

بخش سلامت باتری iOS 11.3 اپل با نام Battery Health و کنترل عملکرد (Performance Throttling) به تازگی در اختیار کاربران قرار گرفته است و در اینجا پیرامون کاربرد این بخش‌ها صحبت خواهیم کرد.

شرکت اپل در جدیدترین بسته آپدیت خود برای سیستم عامل iOS دو بخش سلامت باتری (Battery Health) و کنترل عملکرد (Performance Throttling) را قرار داده است. اما کاربرد این گزینه‌های جدید در بخش تنظیمات آی‌دیوایس‌ها چیست؟

بخش سلامت باتری iOS 11.3 اپل

یکی از بزرگترین قابلیت‌های سیستم عامل iOS در نسخه 11.3 ارائه گزارش بلند مدت از وضعیت سلامت باتری دستگاه است و همچنین کاربران از این پس امکان غیرفعال کردن حالت کنترل عملکرد که سرعت دستگاه را کمی پایین می‌آورد پیش رو دارند. اما چگونه باید از بخش سلامت باتری iOS 11.3 اپل استفاده کرد؟

ماجرا زمانی آغاز شد که مشکل افت سرعت گریبان‌گیر محصولاتی نظیر آیفون SE ، آیفون 6 و 6 اس و محصولات سری 7 شد که باتری‌های نسبتا قدیمی درون خود دارند. بدین صورت که در حین اجرای برخی از اپلیکیشن‌های سنگین، گوشی به صورت ناگهانی خاموش میشد و اپل برای حل این موضوع به صورت مخفیانه سرعت آیفون ها را پایین آورد تا از بروز مشکلات ناگهانی و خاموش شدن جلوگیری کند. اما متاسفانه در نتیجه این کار سرعت گوشی کاربران بسیار کمتر از گذشته شد و شکایات آنها فضای وب را پر کرد.

بخش سلامت باتری iOS 11.3 اپل

اپل چند ماه سکوت کرد تا اینکه در اواخر سال 2017 یکی از کاربران موفق شد ارتباط میان دستگاه‌هایی با باتری قدیمی و کم شدن سرعت آنها را کشف کند و بدین ترتیب پرونده‌های شکایت کاربران از اپل به خاطر مخفی کردن این موضوع باز شدند. اپل پس از این موضوع رسما از کاربران خود عذرخواهی کرد و به آنها قول داد در آینده وضعیت سلامت باتری را به شکل دقیق و بلند مدت به اطلاع آنها برساند و اینکه کاربران بتوانند قابلیتی که موجب کنترل عملکرد و افت سرعت آیفون می‌شود را غیرفعال کنند.‌ (بدین ترتیب آیفون‌ های قدیمی سرعت بالاتری خواهند داشت اما ممکن است با خاموش شدن ناگهانی در حین استفاده از برنامه‌های سنگین مواجه شوند)

اما حالا نسخه جدیدی از سیستم عامل اپل برای کاربران منتشر شده است و بخش سلامت باتری iOS 11.3 اپل احتمالا مشکلات مذکور را برای همیشه حل می‌کند. این قابلیت هنوز در حالت آزمایشی است تا اپل مراحل نهایی کردن آن را طی کند، اما کاربران می‌توانند اطلاعات مهمی در مورد باتری دستگاه خود در اختیار داشته باشند.

چگونه از این بخش استفاده کنیم؟

اگر گوشی خود را به نسخه 11.3 آپدیت کرده اید، جهت دسترسی به بخش سلامت باتری iOS 11.3 اپل باید به ترتیب به بخش Settings > Battery بروید.

مدیریت عملکرد

اپل نسبت به مشکل خاموش شدن ناگهانی آیفون ها تصمیمی جدی و سخت گرفت که نتیجه آن نیز افت سرعت قابل توجه گوشی کاربران بود. در آپدیت iOS 11.3 این کمپانی تغییراتی را در این زمینه اعمال کرده است تا عملکرد گوشی شما به حالت طبیعی برگردد. در صورتی که مشکل خاموش شدن ناگهانی رخ دهد بخش مدیریت عملکرد سرعت دستگاه را کم می‌کند که این افت سرعت نیز بسیار کم خواهد بود.

iOS 11.3 حالا با ارزیابی دوره‌ای میزان کنترل عملکرد مورد نیاز برای آیفون جهت جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی دستگاه، مشکل افت سرعت کاربران را حل می‌کند. اگر سلامت باتری در حدی باشد که توانایی تحمل اپلیکیشن‌های سنگین را داشته باشد بخش مدیریت عملکرد در سطح پایینی قرار می‌گیرد. اگر گوشی ناگهان خاموش شود، بخش مدیریت عملکرد فعال‌تر خواهد شد. این ارزیابی به صورت دوره‌ای و برای همیشه ادامه دارد تا عملکرد بخش مدیریتی دستگاه دقیق و انطباقی باشد.

برای عملکرد مناسب به باتری خوب نیاز دارید

اگر می‌خواهید گوشی شما عملکرد مناسب و در سطح ایده‌آل خود را داشته باشد، سلامت باتری شما مهم است. اگر باتری دستگاه قدیمی است باید آن را تعویض کنید. اما چطور می‌توان از وضعیت سلامت باتری در آیفون‌ ها مطلع شد؟

بخش سلامت باتری iOS 11.3 اپل متناسب با وضعیت باتری دستگاه پیام‌های زیر را نمایش می‌دهد که آنها را با هم بررسی می‌کنیم:

  • 100 درصد: باتری شما در حال حاضر توان مناسبی دارد و سرعت دستگاه بالا خواهد بود. بدین ترتیب در این شرایط مشکلی نخواهید داشت.
  • 95 درصد: این آیفون یک بار به صورت ناگهانی خاموش شده است چرا که باتری توان تامین انرژی مورد نیاز را نداشته است. بخش مدیریت عملکرد فعال شده است تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.
  • 79 درصد یا کمتر: سلامت باتری شما تا حد زیادی کم شده است. یک مرکز رسمی اپل می‌تواند باتری دستگاه را تعویض کند تا عملکرد گوشی به حالت عادی برگردد.
  • ناشناخته: آیفون توانایی تشخیص میزان سلامت باتری را ندارد. مراکز رسمی و قابل اعتماد اپل می‌توانند وضعیت باتری گوشی شما را بررسی کنند.

بخش سلامت باتری iOS 11.3 اپل

خاموش کردن بخش مدیریت عملکرد؛ امن یا خطرناک؟

در آپدیت iOS 11.3 کاربران می‌توانند در صورت تمایل بخش مدیریت عملکرد باتری و دستگاه را غیرفعال کنند. با انجام این کار پردازنده گوشی شما به حالت عادی و در سرعت طبیعی فعالیت می‌کند، اما اگر انرژی لازم تامین نشود ممکن است مشکل خاموش شدن ناگهانی را تجربه کنید. اما یک نکته جالب در همین زمینه: اگر این اتفاق بیوفتد، پس از ریستارت گوشی، بخش مدیریت عملکرد دوباره به صورت خودکار فعال می‌شود.

اما آیا غیرفعال کردن قابلیت فوق در آیفون خطرناک نیست؟ در پاسخ باید بگوییم خیر. با اینکار ریسک خاموش شدن دستگاه در برخی شرایط خاص وجود دارد. غیرفعال کردن بخش مدیریت عملکرد تنها بدین معناست که آیفون شما سرعت عادی خود را خواهد داشت و افت سرعت اتفاق نمیوفتد. اپل به هر حال مدیریت انرژی همیشگی سیستم عامل را اعمال می‌کند و نیازی به نگرانی برای منفجر شدن گوشی یا داغی آن نیست!

کاربران آیفون 8/ 8 پلاس و آیفون 10 نگران باشند؟

 

بخش سلامت باتری iOS 11.3 اپل

با اینکه اپل اعلام کرده است باتری تمامی گوشی‌ ها با گذشت زمان کهنه می‌شوند و عملکرد اولیه خود را ندارند و گوشی‌ های جدید نظیر آیفون 8 و آیفون ایکس که هنوز عمر زیادی نکرده‌اند در این گروه قرار نمی‌گیرند، اما باید بگوییم که اهالی کوپرتینو در طراحی و تولید این آیفون های جدید از سیستم پیشرفته و منحصر به فردی برای مدیریت انرژی بهره‌ گرفته است تا مشکل مذکور برای کاربران پیش نیاید. پس فعلا نیازی به نگرانی در این زمینه ندارید.

در ادامه توضیحات اپل در همین زمینه را با هم می‌خوانیم:

آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس از سخت افزار و نرم افزار پیشرفته‌تری بهره می‌گیرند که تخمین دقیق‌تری از نیاز دستگاه به انرژی دارد و مدیریت بهتری در این بخش صورت خواهد گرفت. بدین ترتیب یک سیستم متمایز مدیریت انرژی در این پرچمداران فعال است که آنالیز دقیقی از وضعیت موجود داشته و از خاموش شدن ناگهانی دستگاه جلوگیری می‌کند. در نتیجه تاثیر بخش مدیریت عملکرد در آیفون های جدید کمتر به چشم می‌آید. اما با گذشت زمان باتری‌های شارژی در تمامی مدل‌های آیفون کهنه می‌شوند و توانایی اولیه خود را از دست می‌دهند و بالاخره باید تعویض شوند.

بخش سلامت باتری iOS 11.3 در آیپدها

باتری آیپد های شرکت اپل به نسبت آیفون ها بسیار بزرگتر است و احتمالا حتی در صورت قدیمی شدن نیز توانایی کافی در پیش بردن اکثر فعالیت‌ها و اپلیکیشن‌ های سنگین را دارد. تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر افت سرعت آیپد کاربران وجود نداشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. گوشیه من ۶اس پلاس با جدیدترین اپدیتی که کردم ن تنها سرعت گوشی پایین نیومد بلکه از قبلم روان ترو بهتر شده سرعت گوشی

  2. ایفون واقعا تجمل گرایانه س
    سامسونگ بهترین انتخابه

  3. این کارو کرده تا اعتماد کاربراشو دوباره بدست بیاره

  4. به نظر من این گذینه رو باید سایره شرکت ها از روی اپل اسکی برن چون خیلی کاربردیه