ویژگی هواوی پی 20 پرو

هر گوشی هوشمند باید این ویژگی هواوی پی 20 پرو را داشته باشد

به لطف یک ویژگی هواوی پی 20 پرو ، حال و هوای طراحی ناچ استایل عوض شده و شکلی مفید و جذاب به خود گرفته است. هواوی P20 پرو با تمامی گوشی های هوشمند دارای بریدگی بالای نمایشگری که تا امروز دیده‌ای تفاوت دارد.

شرکت‌های اپل، شارپ و اسنشال در یک زمینه مشترک هستند؛ هر سه جزو نخستین گوشی‌سازانی محسوب می‌شوند که برای نخستین مرتبه در یکی از محصولات خود از طراحی ناچ استایل بهره برده‌اند. آیفون 10، شارپ آکواس اس 2 و اسنشال فون سه گوشی هوشمندی دارای بریدگی بالای نمایشگر بوده و پنجره‌ای جدید رو به طراحی گوشی های هوشمند باز کردند.

اگرچه بعد از معرفی آیفون ایکس، بیشترین گله کاربران از آن به خاطر وجود چنین بخشی بر روی نمایشگر بود، اما این به معنی بد بودن طراحی ناچ استایل نیست، چرا که اپل در نحوه پیاده‌سازی آن و انجام بهینه‌سازی‌های نرم افزاری مرتکب اشتباه‌هایی شده است.

هواوی پی 20 پرو

مدیر عامل وان پلاس به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های گوشی‌ساز محبوب دنیا، چند روز پیش و در کنار انتشار نخستین تصویر رسمی وان پلاس 6، به ذکر دلایل اهمیت و مزایای استفاده طراحی ناچ استایل پرداخت، پس روال افزایشی تعداد گوشی‌ های هوشمند دارای این طراحی همچنان ادامه دارد.

ناچ استایل به سبک هواوی

اما چرا شرکت‌های گوشی‌ساز با کاربران لج کرده‌اند؟ تا امروز هنوز تعداد زیادی از آن‌ها حس خوبی نسبت به طراحی ناچ استایل پیدا نکرده‌اند، اما روز به روز به تعداد گوشی های دارای بریدگی بالای صفحه نمایش افزوده می‌شود.

در برابر این رویکرد، هواوی بهترین عملکرد را داشته است. به لطف یک ویژگی هواوی پی 20 پرو به عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت، با وجود بریدگی بالای نمایشگر، می‌توان آن را غیر فعال کرد! پس حق انتخاب به دست کاربر سپرده شده تا در زمان دلخواه از این بخش استفاده کند و در زمانی دیگر، آن را کنار بگذارد و با یک گوشی دارای طراحی عادی طرف شود.

در منوی تنظیمات نمایشگر این گوشی، با ویژگی هواوی پی 20 پرو رو به رو خواهید شد، جایی که گزینه‌ای منحصربه‌فرد، مخصوص بریدگی بالای نمایشگر (Notch) در نظر گرفته شده است. اما منظور از غیر فعال کردن این بخش چیست؟ در طراحی ناچ استایل، یک قسمت فیزیکی به منظور قرار دادن سنسورهای لازم در بالاترین ناحیه مرکزی صفحه نمایش در نظر گرفته می‌شود، پس چطور می‌توان آن را کنار گذاشت؟

مزیت‌های ویژگی هواوی پی 20 پرو

به لطف ویژگی هواوی پی 20 پرو ، در صورت غیر فعال کردن ناچ، اطراف آن پر شده و همانند گوشی های هوشمند عادی، در این بخش (دو طرف بریدگی) نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده خواهند شد. به این ترتیب دیگر رابط کاربری و سایر محتواها اطراف ناچ قرار نمی‌گیرند.

این بهترین نوع پیاده‌سازی است، چرا که کاربر خواهد توانست در زمان نیاز، از مزایای ناچ استایل بهره ببرد و در زمانی که احساس می‌کند این بخش مزاحم وی شده است، از شر آن راحت شود! به همین دلیل امیدواریم این ویژگی هواوی پی 20 پرو به زودی در تمامی گوشی های هوشمند پیاده‌سازی شود.

به عبارتی دیگر، با توجه به وجود برخی ویژگی‌های غیر قابل انکار طراحی ناچ استایل، گوشی‌سازان باید با دنباله‌روی از راهکار هواوی، آن را در محصولات خود پیاده‌سازی کنند. به این ترتیب بریدگی بالای نمایشگر، به جای یک بخش اجباری، تبدیل به یک ویژگی انتخابی خواهد شد.