عینک هوشمند اپل

23 طرح مفهومی که ظاهر احتمالی عینک هوشمند اپل را نشان می‌دهند

عینک هوشمند اپل تا چند سال آینده معرفی شده و به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین و پیشرفته‌ترین گجت های تاریخ شناخته خواهد شد. اما ظاهر عینک هوشمند و واقعیت افزوده اپل چگونه است؟

از مدت‌ها قبل می‌دانیم اپل مشغول توسعه یک عینک هوشمند است. به عقیده تیم کوک مدیر عامل این شرکت، آینده متعلق به واقعیت افزوده (و نه واقعیت مجازی) خواهد بود، به همین دلیل انتظار داریم عینک هوشمند اپل محصولی پیشرو در دنیای واقعیت افزوده باشد.

برای آن دسته از افرادی که با واقعیت افزوده آشنایی ندارند باید گفت برخلاف واقعیت مجازی که با قرار دادن یک هدست بر روی سر خود، شما را به دنیایی کاملا غیر واقعی وارد می‌کند، در واقعیت افزوده، با ترکیبی از دنیای واقعی و خیالی رو به رو خواهید شد. به عنوان نمونه ممکن است در اتاق خواب خود، یک موجود خیالی ببینید. به تعریف برخی، استفاده از واقعیت افزوده به معنی فتوشاپ کردن کل دنیا است!

عینک هوشمند اپل

اپل در قدم‌های خود برای ورود قدرتمند به دنیای واقعیت افزوده، سال گذشته ARKit را معرفی کرد که به لطف آن، ویژگی‌های مربوط به این تکنولوژی به دستگاه‌های آی او اسی آورده شده‌اند. مدتی بعد سه آیفون سال 2017 معرفی شدند که به لطف قدرت گرفتن از تراشه توانمند اپل A11 می‌توانند تجربه واقعیت افزوده را با جزییات بسیار بیشتر ارائه کنند.

طرح‌های مفهومی عینک هوشمند اپل

عینک هوشمند اپل به احتمال زیاد طی یک الی دو سال آینده معرفی نخواهد شد، به همین دلیل در حال حاضر تنها می‌توان به طرح‌های مفهومی که از آن ارائه می‌شوند تکیه کرد. وب سایت Freelancer.com در تلاش برای دست پیدا کردن به دیدگاهی کلی درباره ظاهر عینک هوشمند اپل یک مسابقه برگزار کرد. 60 نفر در این مسابقه دارای 250 دلار جایزه شرکت کردند. در ادامه 23 مورد از بهترین طرح‌های مفهومی عینک هوشمند اپل تا به امروز را مشاهده خواهیم کرد.

برنده مسابقه وب سایت فریلنسر دات کام، یک فرد 31 ساله برزیلی است که طرح مفهومی زیر را از عینک هوشمند اپل ارائه کرده است. طبق آن، عینک واقعیت افزوده آتی این شرکت، تجربه گیمینگ کاملا متفاوتی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

عینک هوشمند اپل

تصویر پایینی کاملا به یک عینک مختص گیمرها اشاره دارد، در حالی که عینک قرار گرفته در بالای آن بیشتر برای کاربردهای عادی روزانه استفاده شده و البته در بخش کیمینگ نیز قابلیت‌های زیادی دارد.

برنده دوم مسابقه بهترین طرح مفهومی عینک هوشمند اپل ، جوانی 26 ساله و اهل فیلیپین است. وی در طرح خود به طور واضح از ماوس مجیک اپل الهام گرفته است.

عینک هوشمند اپل

جایزه سوم به یک فریلنسر اهمل کلمبیا رسید. بر اساس طرح وی با یک هدست واقعیت افزوده تمام عیار رو به رو خواهیم شد که در کنار جلوه‌های بصری، ویژگی‌های پخش صوت مخصوص به خود را خواهد داشت.

عینک هوشمند اپل

یکی از جالب‌ترین طرح‌های مفهومی عینک هوشمند اپل ، به یکسان بودن سبک طراحی آن با آیفون ایکس و پیروی از ناچ استایل در آن اشاره دارد. بر اساس رندرهایی که طی چند ماه اخیر از محصولات دسته‌بندی‌های مختلف اپل مشاهده کرده‌ایم، این شرکت به حدی به طراحی ناچ استایل علاقه‌مند شده که بعد از آیفون ایکس، علاوه بر جدیدترین مک بوک‌ها و آیپد‌های آن در سال‌های آتی، در عینک هوشمند اپل نیز چنین سبک طراحی رعایت خواهد شد.

عینک هوشمند اپل

سایر آثار ارسال شده به این مسابقه را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. برای هر نوع سلیقه، حداقل یک طرح مفهومی مورد علاقه در این گالری پیدا خواهد شد.