تلگرام در روسیه

احتمال فیلتر شدن تلگرام در روسیه قوت گرفت

احتمال فیلتر شدن تلگرام در روسیه به دلیل همکاری نکردن با نهادهای امنیتی این کشور وجود دارد. دادگاه عالی روسیه، تلگرام را موظف به همکاری با نهادهای امنیتی به منظور مقابله با تروریسم کرده است.

پیام رسان تلگرام که این روزها بیشتر از همیشه به فیلتر شدن دائمی در ایران نزدیک شده، حالا در کشور مادری خود یعنی روسیه نیز در آستانه فیلتر شدن قرار گرفته است. تلگرام برای دومین بار از حکم دادگاه عالی روسیه برای همکاری با نهادهای امنیتی این کشور به منظور مقابله با تروریسم سرپیچی کرده و همین موضوع، احتمال فیلتر شدن آن در روسیه را قوت بخشیده است.

محکومیت تلگرام در روسیه

پس از حملات تروریستی در روسیه، گفته شد که مهاجمان و اعضای گروه‌های تروریستی مانند داعش از پیام رسان تلگرام برای برنامه‌ریزی‌ها، ارتباط با یکدیگر و رسیدن به اهداف خود استفاده کرده‌اند و به همین دلیل دادگاه عالی روسیه، تلگرام را موظف به همکاری با نهادهای امنیتی کرد، اما مدیر تلگرام یعنی پاول دوروف هر بار با رد این پیشنهاد، گفت به هیچ وجه اطلاعات کاربران خود را در اختیار دیگران نخواهد گذاشت. پیش از این، نهادهای امنیتی آمریکا، انگلیس و چند کشور اروپایی دیگر نیز درخواست‌های مشابهی را از اپلیکیشن‌های پیام رسان از جمله تلگرام مطرح کرده بودند.

حالا رسانه‌های روسی گزارش داده‌اند که در صورت شکایت سازمان تنظیم مقررات رادیویی روسیه به دادگاه، احتمال فیلتر شدن تلگرام در ماه‌های آتی وجود دارد. به این ترتیب، اصلا بعید نیست که به زودی تلگرام در روسیه و ایران فیلتر شود و باید دید چه آینده‌ای در انتظار این پیام رسان خواهد بود.