نسل جدید لپ تاپ XPS 15 دل

نسل جدید لپ تاپ XPS 15 دل مجهز به تراشه نسل هشتمی اینتل معرفی شد

نسل جدید لپ تاپ XPS 15 دل همراه با چیپست نسل هشتمی اینتل Core i7-8750H معرفی شد. این لپ تاپ باریک 88 درصد عملکرد بهتری را نسبت به نسل پیش خود ارائه می‌کند. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت ایکس پی اس جدید دل بیشتر آشنا شوید.

روز گذشته کمپانی اینتل از جدیدترین نسل چیپست های لپ تاپی خود با معماری Coffe Lake پرده برداری کرد و همراه آن شاهد رونمایی از جدیدترین مدل لپ تاپ های مجهز به این چیپست ها از سوی کمپانی‌های مختلف بودیم. یکی از آن‌ها Dell بود که ساعاتی پیش رسما از نسل جدید لپ تاپ XPS 15 دل بود که به تراشه های نسل هشتمی اینتل مجهز است.

مشخصات نسل جدید لپ تاپ XPS 15 دل

ایکس پی اس 15 به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رقبای مک بوک های باریک و سبک اپل شناخته می‌شود و حالا این نسخه‌ی جدید می‌تواند کمپانی دل را یک گام جلوتر از دیگر شرکت آمریکایی سازنده‌ی کامپیوتر قرار دهد. نسل جدید لپ تاپ XPS 15 دل با شماره مدل 9570 هم اکنون به تراشه 6 هسته‌ای (12 هسته‌ای حقیقی و مجازی) Core i7-8750H مجهز شده است. در واقع چیپست i7-8750H نسخه‌ی لپ تاپی تراشه قدرتمند دسکتاپی i7-8700K اینتل خواهد بود.

افزایش تعداد هسته‌های تراشه به کار رفته در نسل جدید لپ تاپ XPS 15 دل باعث افزایش عملکرد کلی 88 درصدی نسبت به نسل گذشته شده است. تراشه به کار رفته در نسل گذشته این لپ تاپ دارای 4 هسته حقیقی به علاوه 4 هسته مجازی (مجموعا 8 هسته حقیقی و مجازی) بوده است. دل به همین مقدار بهبود اکتفا نکرده است. در حالی که مدل کنونی ایکس پی اس دل با شماره مدل 9560 به یک کارت گرافیک GeForce GTX 1050 مجهز است، نسل جدید آن حالا از کارت گرافیک GeForce GTX 1050 Ti قدرت می‌گیرد.

نسل جدید لپ تاپ XPS 15 دل

اغلب دیگر اجزا بدون تغییر باقی مانده‌اند و طراحی این مدل را می‌توان نقطه قوت فروش آن دانست. شما همچنان یک نمایشگر 15.6 اینچی با وضوح Full HD یا 4K بسته به نسخه‌ی انتخابیتان را در اختیار خواهید داشت. هر دو مدل میزان روشنایی 400 نیت را ارائه می‌کنند، اما قابلیت صفحه لمسی تنها در مدل 4K وجود دارد.

ایکس پی اس 15 جدید دارای 2 درگاه USB 1.5 نوع ای 5 گیگابیت بر ثانیه‌ای، درگاه HDMI 2.0، کارتخوان میکرو اس دی، یک جک هدفون و یک درگاه تاندربولت 3 است. از همه مهم‌تر دل این درگاه تاندربولت 3 را به شکل 4 خطی پیاده سازی کرده است. نسخه‌ی پیشین نیز از این درگاه بهره می‌برد، اما تنها به دو خط PCIe محدود بود و پهنای باند نصف حال حاضر بود.

نسل جدید لپ تاپ XPS 15 دل

گزینه‌های حافظه لپ تاپ جدید دل شامل یک اس اس دی 128 گیگابایتی همراه هارد درایو 1 ترابایتی، یک هارد درایو هیبریدی 1 ترابایتی و یا به طور کلی تنها یک اس اس دی با ظرفیتی بین 256 گیگابایتی الی 1 ترابایت است. به اسنثتای تغییرات داخلی، گزینه‌های ذخیره سازی تاثیر زیادی بر روی عمر باتری می‌گذارند. نسل جدید لپ تاپ XPS 15 دل از یک درایو M.2 به علاوه یک درایو 2.5 اینچی برخوردار است. متاسفانه باتری بزرگ‌تر را درایو 2.5 اینچی در اختیار شما قرار می‌دهد، پس اگر شما یک مدل حاوی حافظه هارد دیسک را انتخاب کنید دیوایس شما از باتری 56 وات ساعتی استفاده می‌کند، در حالی که تمامی مدل‌های مجهز به حافظه SSD از باتری بزرگ‌تر 97 وات ساعتی بهره می‌برند.

قیمت نسل جدید لپ تاپ XPS 15 دل

کمپانی دل از 16 آوریل (27 فروردین ماه) فروش نسخه‌های مختلف نسل جدید لپ تاپ باریک و قدرتمند خودش را با قیمت پایه 1000 دلار آغاز خواهد کرد. هنوز مشخص نیست چه زمانی این نسخه وارد بازار کشورمان می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، گجت نیوز را دنبال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. والا 1000 دلار هیچی نیست واسش

  2. چه نمایشگزر خفنی دارهه