لنوو در حال مذاکره براي خريد بخش موبايل شرکت NEC

به نظر می‌رسد که کمپانی چینی لنوو نسبت به گسترش تجارت موبایل خود جدی است. پیش از این شایعه شده بود که لنوو قصد دارد، بلک بری را تصاحب نموده و به کمک آن حضور جدی‌تری در بازار موبایل داشته باشد و حالا گزارش شده که مدیران ارشد دو کمپانی لنوو و ان‌ای‌سی در حال مذاکره بر سر فروش بخش موبایل NEC به لنوو هستند.

پیش از این اطلاعاتی بدست آمده بود که نشان می‌دادند لنوو مذاکراتی را با شرکت ریم برای تصاحب بلک بری داشته است. اما با وجود نزدیک شدن به عرضه تلفن Blackberry Z10، بعید به نظر می‌رسد که فعلا بلک بری آمادگی ادامه چنین مذاکراتی را داشته باشد و فعلا باید چشم امید به استقبال مردم از سیستم عامل و تلفن‌های جدید این شرکت ببندند.

اما لنوو نمی‌خواهد فرصت را از دست بدهد، بازار موبایل به سرعت در حال گسترش است و کمپانی‌ها می‌کوشند تا هر چه سریعتر سهمی از آن را در اختیار خود گیرند. از طرفی گزارش‌های وجود دارد که هموطن ژاپنی NEC، شرکت پاناسونیک نیز بدنبال حضور جدی در بازار موبایل است و آنها هم قصد دارند تا بخش موبایل NEC را تصاحب کنند.

NEC که یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان تلفن هوشمند در ژاپن است طی ماه‌های اخیر با کاهش تقاضا و درآمد روبرو شده است.

سونی برترین تولیدکننده تلفن در ژاپن نیز طی ماه‌های اخیر تحت فشار شدید رقابت با اپل و سامسونگ در کشور خود قرار گرفته و به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها علاقه زیادی نسبت به خرید تلفن‌های تولیدکنندگان امریکایی و کره‌ای نشان داده‌اند.

هنوز دقیقا مشخص نیست که NEC از فروش بخش موبایل خود چقدر پول نقد بدست خواهد آورد اما پیش‌بینی‌ها از رقم 850 میلیون دلاری خبر می‌دهند.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*