بریدگی نمایشگر وان پلاس 6

پنهان کردن بریدگی نمایشگر وان پلاس 6 امکان‌پذیر خواهد بود

وان پلاس 6 (OnePlus 6) یکی دیگر از گوشی های هوشمند ناچ استایل است که تا مدتی دیگر رونمایی خواهد شد. به نظر امکان پنهان سازی بریدگی نمایشگر وان پلاس 6 وجود دارد؛ در این صورت از نظر طراحی نسبت به آیفون ایکس برتری خواهد داشت.

جای تعجب نیست که در وان پلاس 6 به عنوان یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های اندرویدی سال 2018، همانند تعداد زیادی از گوشی های اخیر معرفی شده، شاهد پیروی از طراحی ناچ استایل خواهیم بود. مدیر عامل این شرکت چند روز پیش و طی انتشار اولین تصویر رسمی وان پلاس 6، به ذکر مزایای این نوع طراحی پرداخت و نشان داد چرا برخلاف اصرار کاربران، روز به روز به تعداد شرکت‌های علاقه‌مند به استفاده از ناچ استایل افزوده می‌شود.

تفاوت بریدگی نمایشگر وان پلاس 6

کارل پی مدیر عامل این شرکت، در صحبت‌های خود اعلام کرد با وجود نظر مخالف کاربران باز هم دست از سر بریدگی نمایشگر وان پلاس 6 برنداشته است. اگرچه طی یک نظرسنجی برگزار شده توسط وان پلاس، تعداد زیادی از کاربران از وجود بریدگی نمایشگر وان پلاس 6 احساس ناراحتی کردند، اما شرکت به لطف فراهم کردن امکان پنهان سازی این بخش، به هر دو دسته کاربر حق انتخاب داده است؛ کاربران موافق خواهد توانست از فضای باز اطراف ناچ استفاده کنند، در حالی که کاربران بیزار از بریدگی نمایشگر وان پلاس قادر خواهند بود به صورت نرم افزاری، اطراف آن را با نواری مشکی رنگ پر کرده و با یک گوشی عادی سر و کله بزنند.

وان پلاس 6

گفتی است این قابلیت به صورت پیش‌فرض در گوشی موجود نبوده و کاربران مخالف باید تا زمان انتشار یک به‌روزرسانی نرم افزاری به منظور اضافه شدن آن، بریدگی نمایشگر وان پلاس 6 را تحمل کنند. با توجه به تصمیم گوگل برای افزودن پشتیبانی از بریدگی صفحه نمایش در اندروید 9، تصمیم وان پلاس عاقلانه به نظر می‌‌رسد.

ایده پر کردن اطراف ناچ برای تبدیل کردن رابط کاربری گوشی به نمونه آن در دستگاه‌های عادی، نخستین مرتبه توسط برخی توسعه‌دهندگان آی او اس ارائه شد که در تلاش بودند این ویژگی زننده آیفون ایکس را برای کاربران مخالف قابل تحمل کنند. با وجود تازه نبودن این ایده، هواوی نخستین شرکتی است که علاوه بر پیاده‌سازی ناچ استایل، به صورت پیش‌فرض به کاربران خود حق انتخاب داد.

وان پلاس 6

در هواوی پی 20 و پی 20 پرو که هر دو ناچ استایل هستند، درون تنظیمات نمایشگر می‌توان بریدگی بالای صفحه نمایش را پنهان کرد. به نظر بعد از این شرکت، یک گوشی‌ساز چینی دیگر با ایده‌ای مشابه و به وسیله دادن حق انتخاب به کاربران، نظر آن‌ها را به خود جلب خواهد کرد. به خاطر انتخابی کردن امکان استفاده و یا عدم استفاده از ناچ، این ویژگی هواوی پی 20 را بهترین ایده ممکن تا امروز برای طراحی گوشی های هوشمند خطاب کردیم.

وان پلاس همانند سال‌های گذشته از نمایشگر OLED در پرچمدار جدید خود استفاده خواهد کرد. این گوشی پابه‌پای سایر پرچمداران از اسنپدراگون 845 قدرت گرفته و با توجه به نوع درخواست‌ها در بازارهای چین، دارای یک نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم خواهد بود. حدود قیمت این محصول 525 دلار تخمین زده می‌شود به این معنی که باز هم با یک قاتل پرچمدار رو به رو خواهیم شد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چه خوب حالا اگه این کارو سامسونگ قبلا انجام داده بود میگفتن اسکی ولی هواوی انجام داده اوکیه

  2. دیگه تبدیل به یه استاندارد شد

  3. یه سوال چرا بریدگی میذارن که بعداً بخوان محوش کنن ؟؟!!😐😐😐😐😐😂😂😂😂😂😂
    مشکل دارن ؟؟!! حالا یه شرکت یه حرکت زد ، تا همه خزشو در نیارن ول کن ماجرا نیستن:|
    شاید اون مهندس یا مهندس هایی که این بریدگی رو گذاشتن واسه قشنگی بوده شاید خودشونم ندونن واسه چی گذاشتن ، بعد همه شرکتا یه گوشی با بریدگی ساختن .. به نظرم مسخره س …