نمایشگر هوشمند لنوو - نمایشگر هوشمند گوگل نیز در راه است

آیا نمایشگر هوشمند گوگل در دست تولید است؟

در حالی که نمایشگرهای هوشمند از دستیار گوگل استفاده می‌کنند، حال این سوال پیش آمده که آیا نمایشگر هوشمند گوگل را نیز می‌توانیم در بازار ببینیم؟ در ادامه به بررسی این وضعیت پرداخته‌ایم.

اساسا یک اسپیکر هوشمند مجهز به صفحه نمایش را نمایشگر هوشمند می‌نامند و در حال حاضر بازیگران بزرگی همچون آمازون، سونی و لنوو محصولات این حوزه خود را معرفی یا عرضه کرده‌اند. اما صحبت از نام‌های بزرگ شد، پس گوگل کجاست؟

این کمپانی دستیار گوگل را در اختیار دو نمایشگر هوشمند سونی و لنوو قرار داده است این بدان معناست که حالا خود گوگل نیز می‌تواند برای خود چنین محصولی را تولید کند. آیا در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه نمایشگر هوشمند گوگل خواهیم بود؟ پاسخ خیر است. حداقل در حال حاضر خیر! به گفته‌ی ریشی چاندرا، یکی از مدذیران گوگل، این شرکت هنوز راه‌های دستیابی به یک نمایشگر هوشمند پیشرفته را آزمایش می‌کند. به گفته‌ی چاندرا، این یک دسته بندی محصولی در حال ظهور است. وی می‌گوید:

نمایشگرهای هوشمند، یک دسته بندی محصولی در حال ظهور هستند. من نمیگویم که ما قصد نداریم انجامش دهیم،‌ اما هنوز زمان عرضه نرسیده است.

چاندرا اطمینان دارد که بازار اسپیکرهای هوشمند همچنان در حال تکامل است و دستیاران مجازی نقش اساسی را در این فرآیند بر عهده دارند.

وقتی قطعات این پازل را کنار هم می‌گذاریم، به نظر می‌رسد فرآیند توسعه سخت افزاری گوگل دارای یک الگوی زمانی است. اینگونه به نظر می‌رسد که شرکت گوگل به دنبال یک استراتژی است که در آن منتظر می‌ماند و پس از تکمیل نهایی و بدون نقص محصولات خودش، از آن‌ها پرده برداری می‌کند. علاوه بر این، گوگل در حال کار بر روی زمینه‌هایی است تا نرم افزار خودش را به محصولات سایر شرکت‌ها ببرد تا شما آنچیزی که گوگل مشغول کار بر روی آن است را به نوع دیگری ببینید.

به طور مثال، ما برای نخستین بار سیستم عامل اندروید را در یک دیوایس ساخت اپل ندیدیم؛ به جای آن گوشی HTC Dream نخستین محصول اندرویدی جهان بود. مثال دیگر سیستم عامل کروم است. سیستم عامل سبک و کم حجم مبتنی بر وب گوگل پیش از آن که بخواهد در یک دیوایس ساخت خود اپل استفاده شود، برای نخستین بار در محصولات برند سامسونگ و ایسر دیده شد.

طراحی نمایشگر هوشمند گوگل مشخص نیست

گوگل شاید در زمینه تولید یک نمایشگر هوشمند نیز چنین استراتژی را به پیش گرفته باشد؛ این بدان معناست که هم اکنون نخستین نمایشگر هوشمند متعلق به خود برند گوگل نبود، اما بعدتر شاهد عرضه نمایشگر هوشمند گوگل نیز خواهیم بود. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از شکل و شمایل این نمایشگر موجود نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. باشه هم مهم نیست اصلا کی میره سمت گوگل

  2. هرچی در دست تولید گوگلو اپل باشه مزخرفه

  3. خوب خودش گفته هنوز زمانش نرسیده

  4. گوگل کیلو چنده