تلگرام

دولت روسیه با شکایت بر علیه تلگرام خواستار فیلترینگ آن شد

تلگرام در یک قدیمی ممنوع شدن در روسیه قرار گرفت. به نظر می‌رسد دولت روسیه با طرح دعوی در دادگاه، خواستار فیلترینگ تلگرام شده است. اما آیا در نهایت اتفاق خواهد افتاد؟

عدم همکاری تلگرام با نهادهای امنیتی

این روزها پیام رسان تلگرام به دلیل عدم همکاری با نهادهای امنیتی کشور روسیه، به تیتر اول بسیاری از خبرگزاری‌ها تبدیل شده است. پیش‌تر سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) خواستار دسترسی به پیام‌های خصوصی و محرمانه (secret messages) کاربران شده بود، اما مدیران با محترم شمردن حریم خصوصی کاربران، این درخواست را رد کردند. همین موضوع نیز باعث شده است تا دولت روسیه با شکایت بر علیه تلگرام، خواستار ممنوعیت آن در این کشور شود.

در حال حاضر، تلگرام نهمین پیام رسان محبوب دنیا با بیش از 200 میلیون کاربر است و سازندگان، آن را با پشتیبانی از دو لایه رمزگذاری ایمن، حتی ایمن‌تر از اپلیکیشن هایی همچون لاین و واتس اپ می‌دانند. اگرچه گروه‌های چت معمولی امنیت بالایی دارند، اما مدیران می‌گویند پیام‌های محرمانه این پیام رسان ضمن بهره‌گیری از رمزگذاری سرتاسری، هیچ اثری از خود روی سرورها نمی‌گذارند، فوروارد کردن آنها امکان‌پذیر نیست و از قابلیت خودتخریبی نیز پشتیبانی می‌کنند. جالب است بدانید تلگرام از ایمن بودن رمزگذاری خود مطمئن بوده و جایزه‌ای 300 هزار پوندی را برای کسی که ثابت کند می‌توان آن را کرک کرد، در نظر گرفته است.

«روسکومنادزور»، نهاد دولتی ناظر بر ارتباطات و فناوری اطلاعات روسیه می‌گوید ارائه نکردن این اطلاعات به سرویس‌های امنیتی، با تعهدات قانونی سازمان‌های توزیع‌کننده اطلاعات مطابقت ندارد. از سال 2016 و با طرح یک قانون جدید در روسیه که سرویس‌های پیام رسان را مجبور به فراهم کردن دسترسی به سیستم رمزگذاری آنها می‌کند، اوایل سال جاری، روسیه با سرویس‌های دیگری همچون یوتیوب و اینستاگرام هم در نزاع بوده است.

اگر نتیجه دادگاه به نفع دولت باشد، شرکت‌های ارائه‌کننده سرویس اینترنت، دسترسی به تلگرام را در این کشور محدود خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. کمال همنشینش در روسیه هم اثر کرده حالا نوبت اوناس فیلترو سانسور

  2. خوبه با این وضع کم کم کلا توی تمام دنیا فیلتر میشه..

  3. تلگرام پدر این دولت ها رو دراورده

  4. دقت کردید که چه کشورهایی بیشتر به دنبال فیلترینگ و سانسور و…هستند؟…روسیه ، کره شمالی ، چین ، ایران…..

  5. چرا درشو نمیبندن وقطی تو هیچی پاسخگو نیست

  6. بی صبرانه منتظر دیدگاه سعید حشمتی هستیم.