فیلتر شدن تلگرام

خبر فیلتر شدن تلگرام تا 20 روز دیگر تکذیب شد

خبر فیلتر شدن تلگرام تا 20 روز آینده، صحت ندارد. علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ضمن تکذیب این خبر، از جزئیات جلسه‌ی بررسی وضیعت تلگرام پرده برداشت.

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی‌اش اعلام کرد که خبر فیلتر شدن تلگرام تا 20 روز دیگر صحت ندارد و بیان این موضوع از سوی یکی از نمایندگان مجلس تعجب‌برانگیز است. وی در کانال خود نوشت امروز طبق هماهنگی‌های قبلی جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و اقتصاد با حضور وزیر ارتباطات و رئیس شورای عالی فضای مجازی در محل کمیسیون امنیت ملی به مدت دو ساعت برای بررسی وضعیت تلگرام و استماع سخنان مقامات ذی‌ربط و رویکرد دولت و شورای عالی فضای مجازی تشکیل شد.

وی در ادامه افزود در موضوع استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی به جای تلگرام توسط کاربران ایرانی، آقای بروجردی مقدمه سخنانش را با عبارت «مهاجرت مقدس از خانه بیگانه به خانه خودی» بیان کرد و آقای فیروزآبادی نیز عبارت «کوچ داوطلبانه» را ترجیح داد. به رغم انتظار قبلی، هیچ سخنی توسط هیچ یک از مقامات حاضر در جلسه در خصوص فیلتر شدن تلگرام مطرح نشد؛ نه به عنوان تصمیمی که در مرجع دیگر گرفته شده و نه به عنوان رویکرد اول یا فوری دولت.

خبر فیلتر شدن تلگرام تا 20 روز آینده عجیب بود

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید همچنین گفت:

متاسفانه یکی از نمایندگان بعد از جلسه در مصاحبه‌ای اعلام داشته که ظرف 20 روز آینده تلگرام بسته می‌شود که چنین اظهارنظری واقعا جای تعجب داشت. آن هم در شرایطی که مطلقا هیچ مسئولی چنین اظهاری در جلسه نداشته است. چنین تاکتیکی بدون تردید بازی با روان مردم است و مردود می‌باشد.

امروز توییتی از مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی منتشر شد که در آن نوشته بود در کمتر از 20 روز آینده شاهد فیلتر شدن تلگرام خواهیم بود، اما وی ساعاتی بعد در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که اصلا حساب توییتری ندارد.

علیرضا رحیمی در مورد ارز رمزگذاری شده تلگرام که در نیمه دوم سال جاری میلادی مورد تست و اجرا قرار می‌گیرد اظهار کرد بزرگ‌نمایی موضوع ارز گرام توسط مسئولان در رسانه ملی به عنوان یک تهدید اقتصادی، موضوعی بود که به مسئولان یادآور شدیم؛ چون بزرگ کردن چنین موضوعی بیشتر بیانگر شکنندگی ساختار پولی و بانکی کشور خواهد بود تا قدرت و توان ارز دیجیتالی تلگرام. در شرایطی که موضع رسمی کشور نسبت به بیت کوین هنوز تعیین نشده، هراس از ارز گرام به عنوان نسل سوم ارز دیجیتالی که هنوز متولد نشده، بیشتر تاثیر منفی روانی بر روی کاربران و شهروندان خواهد گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. دیگه شورشو در اوردن چه وضعشه

  2. خواهش میکنم از سایت های فناوری، دیگه این اخبار رو پوشش ندن، یکم دیگه خیلی بیش از حد بی مزه شده، اونا و شما انگاری دقیقن میخواین حواس ملت رو پرت کنید ک دلار چقدر بالا رفته، من ک شخصن فحش میدم ب قلم نویسانی ک با این موضوع مسخره، دارن باعث میشن ذهن مخاطبین بجای مسایل مهم تر، درگیر این موضوع باشه، بخدا تلگرام و امثال اینا نباشه، زنده میمونیم ولی دلار اگر قرار باشه همینجور بالا بره و پایین نیاد، ب جمعیت گشنگان اسلام افزوده میشه، پس خودتونو خنک نکنین و بیش ازین مانور ندین روی این موضوع، فیلتر کردن و یا نکردن تلگرامم دست من و شما و ملت نیست، یه عده دیگه نشستن، برای هشتاد نود میلیون تصمیم میگیرن ک چی خوبه چی بده، این نظر رو من صرفا برای نویسنده ی محترم این بخش نوشتم و اصراری ب تایید شدنش ندارم، ب گوش نویسنده برسونید

  3. خخخخخخ اینام یکیشون یه حرفی میزنه یکی دیگه میاد تکذیب میکنه خخخخ واقعا حرفی نمیمونه

  4. فیلترم کنن کک ملت نمیگزه

  5. قطعا فیلتر کردن تلگرام تو این اوضاع نتیجه عکس میده

  6. سعید حشمتی بدبخت شدیم … :((((

  7. فردا دلارو سکه میاد پایین حالا ببین کی گفتم

  8. اینام که مارو مسخره کردن 😐 بلاخره بند و بساط رو جمع کنیم یا پهن کنیم؟

  9. ای بابا واقعا چی فرض کردن مردم رو چندین ساله دارن مملکت رو به تباهی میکشونن الان نگران ارز گرام هستن که برای ایرانیا غیر قابل دسترسه ، ای کاش هرکسی سر جای درست قرار داشت

  10. با این وضعیته دلار وهمچنین سو استفاده ای که ضد انقلاب از تلگرام میکنه ممکنه فاجعه بار باشه و مملکت به اشوب کشیده بشه